Veiligheid Tele2 netwerk beloond met zorg service provider certificering

Nictiz

Veiligheid en betrouwbaarheid van dataverbindingen zijn cruciaal voor zakelijke klanten. Tele2 besteedt dagelijks zeer veel aandacht aan de beveiliging van haar netwerk. Zeker wanneer het gaat om de verzending van vertrouwelijke patiëntgegevens tussen verschillende zorginstellingen. Het waarborgcertificaat Nictiz Zorg Service Provider, dat deze week door Tele2 is behaald, is een belangrijke bevestiging van deze focus. Het certificaat geldt voor Tele2 en haar dochterondernemingen CDS, BBeyond en InterNLnet.

Een belangrijk onderdeel van de dienstverlening van Tele2 is het besloten breedband netwerk(IPVPN), waarover razendsnel grote hoeveelheden gegevens beveiligd kunnen worden uitgewisseld. Op dit netwerk zijn tientallen klanten van Tele2 uit de zorgsector aangesloten (ziekenhuizen, apothekers, zorginstellingen, gezondheidscentra met huisartsen en fysiotherapeuten etc.) De ZSP-kwalificatie wordt door deze organisaties gezien als een belangrijk keurmerk voor de mate van beveiliging van het dataverkeer en de beschikbaarheid van het netwerk.

Fedor Hoevenaars, directeur Tele2 Enterprise Solutions:”De zorgsector is een belangrijk segment voor Tele2. Wij zijn dan ook erg blij met de goede beoordeling en het feit dat wij dit certificaat nu kunnen gebruiken als waarborg richting onze klanten. Zeker op de zakelijke markt is het belangrijk om maatwerk te leveren om volledig te kunnen voldoen aan de specifieke wensen en eisen van klanten. Hier werken bij Tele2 dagelijks tientallen mensen aan. Het Nictiz ZSP certificaat is, zowel voor onze huidige als ook voor potentiële nieuwe klanten, een bevestiging dat Tele2 hen altijd de hoogste kwaliteit en zekerheid biedt in een veilige netwerkomgeving.”