Reactie op onjuiste berichtgeving Tele2

President en Group CEO Mats Granryd was gisteren aanwezig bij een bijeenkomst in Barcelona voor analisten en investeerders in de telecomindustrie. Tele2 staat volop in de belangstelling van investeerders en er wordt met veel interesse gekeken naar de mogelijkheden van Tele2 in de Nederlandse markt. Mats Granryd’s antwoorden over de Nederlandse markt zijn helaas uit zijn verband getrokken, waardoor er onjuiste berichtgeving in de media is verschenen.

Nederland is een van de belangrijkste groeilanden binnen de Tele2 Group. Ons succes als MVNO, de bouw van een eigen 4G-netwerk en onze sterke positie op de zakelijke markt geven ons een uitstekende uitgangspositie. Maar Tele2 staat ook voor een investeringsvraagstuk ten aanzien van de consumenten breedbandmarkt. Deze wordt gekarakteriseerd door heftige concurrentie, scherpe prijsdalingen en een groeiende vraag naar meer bandbreedte. De huidige ’last mile’ ADSL-infrastructuur van Tele2 is daarbij van minder toegevoegde waarde.

Kijkend naar de toekomst evalueert Tele2 alle investeringsscenario’s: het resellen van VDSL, investeren in Fiber to the Home of eventueel de mogelijkheid om een gedeeltelijke stap terug te doen in de consumenten breedbandmarkt.

De investeringsvraag is alleen gericht op de last mile access voor consumenten. Het nationale glasvezelnetwerk blijft een belangrijke pijler voor de toekomstplannen van Tele2.

Onze strategie blijft onaangepast en Tele2 blijft zeer positief over de kansen op de Nederlandse markt.