Geen geleur aan de deur

Steeds meer mensen profiteren in Nederland van de voordelen van glasvezel, het supersnelle en betrouwbare internet waarmee uploaden net zo snel is als downloaden. En, misschien wel het belangrijkste, iedere glasvezelabonnee heeft een eigen verbinding die niet wordt gedeeld met de buren. Dus je internet blijft supersnel, ook als de rest van de straat gebruik maakt van internet. Op dit moment kunnen de Tilburgse wijken Koolhoven en de Reeswijk kiezen voor glasvezel. Als 30% of meer van de bewoners een abonnement wil afsluiten, zal glasvezel in de hele wijk worden aangelegd. De komende weken worden huis-aan-huis verkopers van diverse providers de Tilburgse wijken in gestuurd. Dit gebeurt zowel door providers van glasvezelabonnementen als de kabelprovider. Met als gevolg verkoop op tijdstippen die bewoners niet goed uitkomt, veel verkopers kort achter elkaar aan de deur en bewoners die druk ervaren om ter plekke een keuze te maken. De stroom van verkopers aan de deur kan logischerwijs tot irritatie leiden bij de bewoners. Tele2 is van mening dat deze wijze van verkoop niet meer past bij deze tijd. Daarom krijgen alle bewoners van de twee wijken een speciale sticker van Tele2 die zij naast de voordeurbel kunnen plakken. Via de sticker geven zij aan deur-tot-deur verkoop niet op prijs te stellen.

Geen geleur aan de deur

Sticker Tele2 - Nee bel niet aan

Via een duidelijke website, een gratis telefonische infodesk en verschillende winkels, waaronder de verkooppunten van Reggefiber, biedt Tele2 klanten de mogelijkheid om zelf te bepalen ├│f, waar en wanneer zij kiezen voor een glasvezelabonnement.

Op dit moment kunnen al 1,5 miljoen huishoudens gebruik maken van Glasvezel en dat aantal neemt snel toe. Daarmee wordt de techniek steeds meer gemeengoed. De toenemende populariteit zorgt ervoor dat consumenten ook steeds meer kennis hebben van glasvezel. Geïnteresseerde consumenten gaan steeds vaker zelf online op zoek naar informatie over verschillende providers. Het toenemende aantal aanbieders van glasvezelabonnementen zorgt voor echte keuzevrijheid bij consumenten. Tele2 biedt haar klanten sinds de tweede helft van vorig jaar glasvezelabonnementen. Tele2 wil altijd de beste deal bieden die volledig is afgestemd op de behoefte en het gedrag van onze klanten. Daarom kan iedere klant zelf zijn ideale glasvezelpakket samenstellen. Bovendien komt bij iedere klant een monteur langs die de complete installatie verzorgt en ter plekke uitlegt hoe er optimaal gebruik kan worden gemaakt van Tele2 Glasvezel. Met deze Gebruiksklaar Service, in combinatie met de flexibele mix tussen TV, internet en telefonie tegen een zeer scherp tarief, maakt Tele2 glasvezel nu echt bereikbaar voor iedereen.

4P pakket voor elke nieuwe klant
Het nieuwe glasvezelpakket van Tele2 is zo opgebouwd dat klanten zelf kunnen bepalen welke mix aan diensten zij afnemen. Daarbij kunnen zij kiezen uit verschillende snelheden van 40 tot 100 Mb/s up- en downloadsnelheid. Een aantal verschillende TV-pakketen, waarbij klanten het basispakket kunnen uitbreiden met diensten zoals Programma Gemist, extra HD-zenders en een uitbreiding van het zenderaanbod tot meer dan 70 verschillende kanalen. Daarnaast maakt Vaste Telefonie gratis deel uit van ieder pakket. De klant betaalt hier niet extra voor en kan zelf beslissen in hoeverre de vaste telefoon nog echt gebruikt gaat worden. Iedere klant ontvangt van Tele2 ook een gratis Mobiel Sim -Only abonnement. Een uitbreiding van bijvoorbeeld het aantal zenders is in de abonnementstructuur niet automatisch gekoppeld aan een hogere snelheid, dit voorkomt dat klanten zaken krijgen opgedrongen waar zij geen behoefte aan hebben. Hierdoor is het 4P pakket al verkrijgbaar vanaf EUR 42,50 per maand. Alle informatie over het glasvezelaanbod van Tele2 is te vinden op de speciale glasvezel website voor Tilburg.