Alliantie Voortgezet Onderwijs kiest voor InterNLnet

Logo InterNLnet low res

Nijmegen, 29 juni 2013 — Alliantie Voortgezet Onderwijs en InterNLnet ondertekenden vandaag een overeenkomst voor internet- en netwerkbeheer. De alliantie van zeven scholen, verdeeld over 12 locaties, zal de komende jaren gebruik maken van de InterNLnet dienst ‘infrastructure-as-a-service’. De samenwerking zorgt ervoor dat de kwaliteit van ICT de komende jaren nog beter is gewaarborgd. Hiermee biedt Alliantie al haar leerlingen een veilige en stimulerende leeromgeving ten behoeve van goed onderwijs.

“De scholen van de Alliantie Voorgezet Onderwijs kenmerken zich door goed eigentijds onderwijs en aandacht voor de sociale en maatschappelijke ontwikkeling van de leerling. Daarbij realiseren we ons dat het steeds crucialer wordt om goed werkende ICT omgeving te hebben. Sinds 2005 hebben wij zeer positieve ervaringen met de dienstverlening van InterNLnet. Met name de kwaliteit en hun proactieve betrokkenheid gaf ons vertrouwen en diende als basis voor een intensievere partnership,” aldus Bestuursvoorzitter Dirck van Bennekom.

Over Alliantie Voortgezet Onderwijs
De Alliantie Voortgezet Onderwijs Voor Nijmegen en het Land van Maas en Waal (www.alliantievo.nl) bestaat uit zeven scholen voor voortgezet onderwijs. Samen bieden de 1.250 docenten en ondersteunende diensten een breed en volledig keuzepalet voor 10.000 leerlingen in de regio Nijmegen en het Land van Maas en Waal. De scholen werken aan de toekomst van leerlingen. Daarbij gaat het om goed onderwijs, maar ook om verantwoord burgerschap. Zorg voor de leerling is kenmerkend voor de Alliantiescholen, met aandacht voor schoolklimaat, pedagogische aanpak en veiligheid voor leerlingen en personeel. Betrokkenheid bij leerlingen en ouders, samenwerking en helderheid in beleid en verantwoording kenmerken het bestuur en de scholen.

Over InterNLnet
InterNLnet (www.internl.net) werkt vanuit een passie voor technologie en innovatie. Sinds de oprichting in 1995 hebben wij enorm veel ervaring en expertise opgebouwd en lopen wij – nog steeds – voorop in de internettechnologie. Wij leveren innovatieve clouddiensten met altijd een heel persoonlijke service. We luisteren naar onze klanten. En als standaard een keer niet past, maken wij het graag op maat. Wij werken snel en bij alles wat we doen gebruiken we ons eigen netwerk, ons eigen datacentrum en onze eigen servicedesk. Ondernemers laten ondernemen, dat is waar het hen om gaat. InterNLnet is gevestigd in Nijmegen en is onderdeel van Tele2 Nederland B.V.