Aanpassing in Managementteam Tele2 Nederland

Günther Vogelpoel, CEO Tele2 Nederland en Executive Vice President Tele2 Group, heeft besloten Tele2 te verlaten. Ernst Jan van Rooijen, Chief Financial Officer Tele2 Nederland, is per direct benoemd als plaatsvervangend CEO, hij zal ook plaats nemen in het Leadership Team van Tele2 Group tot een definitieve opvolger voor de rol van CEO is aangetrokken.

Günther Vogelpoel werkte sinds 1999 bij Tele2 en bekleedde sindsdien verscheidene senior posities binnen de organisatie op het gebied van customer operations, marketing en sales. Begin 2011 startte hij in de functie van CEO van de Nederlandse organisatie en lid van het leadership team van de Tele2 Group.

Mats Granryd, President en CEO van de Tele2 Group: ”Wij hebben enorme waardering voor de bijdrage die Günther Vogelpoel heeft geleverd aan het succes van Tele2. Zijn grote ervaring en uitgebreide kennis van de telecomindustrie zijn zeer waardevol geweest voor onze prestaties in Nederland. Wij wensen hem veel succes bij nieuwe toekomstige uitdagingen.”

Granryd vervolgt: “Tele2 heeft een veelbelovende toekomst in Nederland, vooral door de mogelijkheden die de investering in ons eigen 4G mobiele netwerk met zich mee zal brengen. Tegelijkertijd zijn er ook grote uitdagingen en kansen in onze breedband activiteiten voor consumenten die snel en adequaat moeten worden aangepakt. Wij hebben een sterk managementteam in Nederland en we zijn er van overtuigd dat zij in staat zijn om de groeiambitie van Tele2 waar te maken.”