Tele2 wint licentie voor nieuw mobiel 4G-netwerk

“Nederland gaat profiteren van sneller mobiel internet tegen lagere prijzen”

Amsterdam, 14 december 2012 – Tele2 heeft bij de mobiele frequentieveiling die vandaag geëindigd is 2 licenties gewonnen in de 800 MHz band. Met de eerder verworven 2600 MHz licentie zal zij nu in staat zijn als nieuwe netwerk operator de mobiele markt te betreden. Tele2 gaat in Nederland daarvoor een nieuw netwerk bouwen op basis van 4G-technologie. Consumenten en bedrijven zullen daardoor gaan profiteren van hogere mobiele internetsnelheden, betere kwaliteit en lagere prijzen.

Günther Vogelpoel, CEO Tele2 Nederland: “We zijn ontzettend blij en trots met het verwerven van deze licenties. Tele2 wil voorzien in de groeiende databehoefte van klanten. Wij geloven dat in de toekomst iedereen altijd online wil zijn tegen de beste prijs. Tele2 gaat dit mogelijk maken met een kwalitatief hoogwaardig 4G-netwerk.”

Deze nieuwe 4G-technologie zal een grote verbetering zijn ten opzichte van het huidige 3G in Nederland en stelt Tele2 in staat om breedband internet mobiel te maken. Tele2 heeft al veel ervaring met 4G, het bedrijf heeft in Zweden al sinds 2010 een volledig operationeel 4G-netwerk.

Om consumenten en bedrijven te faciliteren in hun groeiende behoefte aan mobiel internet, is een snel netwerk met voldoende capaciteit noodzakelijk. Tele2 heeft nu al één van de grootste glasvezelnetwerken in Nederland, waarmee de belangrijke basis voor de verdere uitbouw van een eigen 4G-netwerk al is gelegd.

Nederland loopt op dit moment nog achter bij landen als de Verenigde Staten, Zweden en Duitsland als het gaat om technologische innovatie van mobiel internet. Door middel van het eigen 4G-netwerk wil Tele2 het gat voor de Nederlandse gebruiker dichten.

“Onze visie is dat ook in Nederland het verschil tussen vast en mobiel internet in de toekomst niet meer zal worden ervaren. Via ons eigen netwerk zullen onze klanten altijd met voldoende snelheid online zijn; op elk scherm, op ieder moment en op elke plek”, concludeert Vogelpoel.