Tele2 start 4G-dienst voor consumenten

Amsterdam, 5 mei 2012 Vanaf dinsdag 8 mei start Tele2 op verschillende plekken in Nederland met mobiel internet op basis van LTE-technologie (Long Term Evolution) voor laptops en tablets. Het eigen 4G-netwerk is voornamelijk geconcentreerd op de Randstad en biedt een dekking van zo’n 100 vierkante kilometer. Tele2 zet het netwerk in voor een service pilot in navolging op de technische tests die startte met de eerste opstelling in Diemen in de zomer van 2010.

Dekkingsgebied
Consumenten kunnen vanaf dinsdag op de website van Tele2 een eenvoudige postcodecheck uitvoeren, deze toont direct of zij in hun woonplaats gebruik kunnen maken van het 4G-netwerk. Tele2 biedt haar 4G diensten onder andere aan in delen van Amsterdam, Amstelveen, Haarlem, Lelystad en Tilburg.

Mobiel Internet voor 30 euro per maand
Klanten verkrijgen toegang tot het mobiele internet via een speciale dongel, hiervoor betalen zij eenmalig 75 euro, vervolgens zijn de maandelijkse abonnementskosten 30 euro.
Het 4G-netwerk biedt downloadsnelheden tot 40Mb/sec en uploadsnelheden tot 3Mb/sec. Het abonnement voor laptops en tablets heeft een maandelijkse datalimiet van 3 Gigabyte.