Tele2 lanceert Hosted Voice

Amsterdam, 11 april 2012 – Tele2 lanceert Hosted Voice. Communicatie is de levensader van bedrijven. De huidige economische ontwikkelingen maken het noodzakelijk dat bedrijven flexibel zijn en snel op de veranderende omstandigheden in kunnen spelen. Hosted Voice is zo’n oplossing. Bedrijven hoeven niet langer een dure eigen telefooncentrale te kopen en te onderhouden. In plaats daarvan worden alle diensten beheerd door Tele2. Zo is het voor iedere klant mogelijk om elk moment de telefoondienst naar wens in te richten en te veranderen. Het is niet langer noodzakelijk om overcapaciteit in te kopen met het oog op mogelijke groei. Dit betekent voor bedrijven overzichtelijke en beter beheersbare kosten voor hun telefoniediensten.

Tele2 heeft Hosted Voice de afgelopen maanden ontwikkeld op basis van de gesprekken die zijn gevoerd met onze klanten. Daaruit bleek de roep om flexibiliteit steeds groter. Met als belangrijke voorwaarde, het in de hand houden van de beheerskosten en het voorkomen van grote investeringen in nieuwe telefooncentrales. Hosted Voice biedt dit door het beheer volledig weg te nemen bij de klant en hen een Cloud oplossing te bieden waar op ieder moment wijzigingen kunnen worden ingevoerd en geactiveerd. Bijkomend voordeel is dat de dienst altijd meegaat met de laatste ontwikkelingen op het gebied van vaste telefonie. In tegenstelling tot fysieke centrales zal het systeem dus nooit verouderen.

Klanten houden zelf het overzicht over hun communicatie oplossingen door middel van een online controlepaneel. Daar kan de beheerder zelf doorschakelingen instellen of nieuwe werkplekken activeren.

In eerste instantie is de dienst bedoeld voor bedrijven met meer dan 50 medewerkers. Later in het jaar zal Tele2 een tweede versie van de dienst introduceren gericht op het midden- en kleinbedrijf. Dan zal er ook volledige vast mobiel integratie worden toegevoegd.