Tele2 heet eerste 4G-klant in Nederland van harte welkom

Amsterdam, 21 mei 2012 Hugo de Groot ontving afgelopen vrijdag als eerste consument in Nederland een Tele2 4G-USB modem, waarmee hij direct gebruik kon maken van snel mobiel internet. Hugo gebruikt het mobiele internet in zijn huis, midden op de Zeedijk in het hart van Amsterdam. Op 8 mei las hij een artikel op Nu.nl met het nieuws dat Tele2 als eerste provider in Nederland een pilot start met de nieuwe generatie snel mobiel internet voor consumenten. Hugo bestelde onmiddellijk het nieuwe abonnement op de website. Vrijdag 18 mei kwam Tele2 bij hem langs om hem persoonlijk zijn USB-modem te overhandigen, samen met een feestelijke fles champagne en bloemen. Na de installatie kon hij direct profiteren van downloadsnelheden van zo’n 46 Mbit/sec.

Hugo de Groot is de eerste consument die gebruik maakt van het netwerk dat Tele2 voor de pilot heeft aangelegd in verschillende gebieden in Nederland.Klanten van Tele2 verkrijgen toegang tot het mobiele internet door middel van  een speciaal USB-modem. Hiervoor betalen zij eenmalig 75 euro, waarna de maandelijkse abonnementskosten 30 euro bedragen. Het abonnement voor laptops heeft een maandelijkse datalimiet van 3 Gigabyte. Daarna wordt de snelheid teruggebracht en geldt de Fair Use Policy van Tele2.