Protest Tele2 succesvol, overstappen zakelijke beller eenvoudiger

Amsterdam, 28 september 2012 Veel zakelijke klanten met meerdere aansluitingen hebben de afgelopen jaren nadeel ondervonden van de KPN contractvoorwaarden voor Zakelijk BelBasis abonnementen. Verschillende opzegdata van de afzonderlijke diensten maakte het onmogelijk voor deze bedrijven om in een keer zonder problemen over te stappen naar een andere, vaak goedkopere, provider. Tele2 heeft dit aan de kaak gesteld bij de Nederlandse mededingingsautoriteit, met als resultaat de toezegging van KPN aan de Nma om zakelijke klanten voortaan de mogelijkheid te bieden om al hun diensten op één moment op te zeggen. Dit zorgt ervoor dat ook het midden- en kleinbedrijf makkelijker over kan stappen en profiteren van de concurrentie op het gebied van vaste telefonie. Tele2 is blij met het resultaat van vandaag en ziet het als een stimulans om zich te blijven inzetten voor eerlijke concurrentie in Nederland.

Tele2 zet zich sinds de komst naar Nederland in 1997 in voor eerlijke concurrentie in de telecommarkt. Al vijftien jaar lang proberen wij ervoor te zorgen dat zowel zakelijke klanten als consumenten zelf kunnen bepalen waar zijn hun telecomdiensten afnemen. De toezegging op het gebied van zakelijke vaste telefonie door KPN aan de Nederlandse mededingingsautoriteit, die vandaag bekend werd gemaakt, brengt deze eerlijke concurrentie een stap dichterbij.