Nieuwe Tele2 community: dialoog met klant van onschatbare waarde

Amsterdam, 19 april 2012 – Klanten zoeken steeds meer online
naar de antwoorden op hun vragen over internet, televisie vaste- en mobiele telefonie van Tele2. Om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan deze behoefte lanceert Tele2 vandaag haar nieuwe online community. Op de website forum.tele2.nl is een nieuwe overzichtelijke omgeving gecreëerd waar klanten en medewerkers van Tele2 met elkaar in contact kunnen komen. Naast oplossingen voor tal van mogelijke vragen is de nieuwe community ook een ideale plek voor Tele2 om de mening van haar klanten te peilen over nieuwe producten en diensten.

Directeur Tele2 Consumentenmarkt Herwin van der Kamp: “Om een echte online gemeenschap te bouwen, moet je een plek creëren die de moeite van het bezoeken meer dan waard is. Vergeleken met het forum biedt onze nieuwe community veel meer interactie tussen bezoekers en Tele2 zelf.”
Het community team van Tele2 is meer dan alleen vraagbaak en moderator. Zij zijn ook gastvrouw die met bezoekers in gesprek gaat over hun wensen, behoeften en ervaringen met verschillende producten.
“Het inhoudelijke contact met onze klanten is voor Tele2 van onschatbare waarde, het stelt ons in staat om onze producten en diensten precies af te stemmen op de behoefte van onze klanten.“ aldus Van der Kamp.

Tele2 is eind 2010 gestart met een eigen forum, direct vanaf het begin hielpen vele klanten elkaar hier bij het beantwoorden van vragen. Sinds het begin is het aantal bezoekers van het forum continu toegenomen en september vorig jaar werd het Tele2-forum in de Social Media Monitor uitgeroepen tot het beste van Nederland. Maar om de online service verder te optimaliseren is de afgelopen maanden gewerkt aan een verbeterde community.

Forum.tele2.nl biedt bezoekers informatie over (mobiel-)internet, televisie en telefonie van Tele2. En ook actuele berichten over nieuwe producten, storingen of ander nieuws over de provider worden hier gedeeld. De community is een integraal onderdeel van de site Tele2.nl. Discussies op het forum worden automatisch gekoppeld aan relevante informatie die op andere plekken op de Tele2 website staat. Het oude Tele2 forum telde bijna tienduizend geregistreerde bezoekers. Door het vergroten van de interactie, de overzichtelijke indeling, de nieuwe mogelijkheden en het toegewijde community team, verwacht Tele2 vanaf vandaag nog veel meer klanten online te mogen verwelkomen.