Internetvrijheid in het geding

Tele2 is teleurgesteld in het vonnis van de rechtbank in Den Haag in de zaak van Brein tegen Tele2, T-Mobile, UPC en KPN. Tele2 is fundamenteel tegen de filtering van internetverkeer en vindt dat telecom providers niet de rol van politieagent op zich moeten nemen. Het vonnis van vandaag creëert een glijdende schaal waarvan de gevolgen onduidelijk zijn voor de toekomst. Günther Vogelpoel, CEO Tele2 Nederland: “Vandaag vordert Brein The Pirate Bay, maar morgen staan er mogelijk andere belangenverenigingen met hun verlanglijst klaar. De uitspraak van vandaag is een nederlaag en bedreiging voor de internetvrijheid in ons land.“

Tele2 zal het vonnis bestuderen en zich beraden op de vervolgstappen.