Traditionele business modellen verliezen kracht

BNR Nieuwsradio en Tele2 Zakelijk starten De Nieuwe Onderneming

Amsterdam, 24 februari 2011 - Tele2 Zakelijk en BNR Nieuwsradio starten een samenwerking waarin zij ondernemers bij elkaar brengen om te debatteren over de nieuwe onderneming. Hoe zien succesvolle bedrijven er in de toekomst uit? Wat zijn cruciale elementen van deze succesvolle bedrijven in de toekomst? Tele2 Zakelijk en BNR Nieuwsradio gaan op zoek naar deze onderscheidende factoren door in het land debatten te organiseren voor ondernemers.

In de eerste bijeenkomst op dinsdag 15 maart 2011 in Eindhoven wordt gedebatteerd over vernieuwende business modellen. Traditionele business modellen verliezen kracht. De crisis, veranderende consumenten, de rol van internet, brede beschikbaarheid van kennis en informatie; allemaal redenen waarom gewone businessmodellen het niet meer doen. Als bedrijven succesvol willen zijn in de toekomst moet er iets veranderen. Onder leiding van BNR Nieuwsradio zullen inspirerende sprekers als meubelontwerper Piet Hein Eek en oprichter van Fashiolista Marc Schröder, een debat op gang brengen met ondernemers. De centrale vragen zijn: welke modellen garanderen succes en welke zijn achterhaald?

Hein Boot, directeur Tele2 Zakelijk, reageert: “Wij constateren een mentaliteitsverandering in de zakelijke markt. Klanten eisen transparantie, service en een lage prijs. Zonder in te boeten op kwaliteit.” Nieuwe spelers in diverse markten laten zien dat dit kan. Met nieuwe business modellen zorgen ze ervoor dat de modellen van de gevestigde orde in hoog tempo achterhaald raken. Hiermee wordt bewezen dat er niet meer hoeft te worden gekozen tussen goed en goedkoop. Tele2 Zakelijk omschrijft dit als de nieuwe realiteit. “Ondernemers herkennen dit en willen graag weten wat ervoor nodig is om in de toekomst succesvol te blijven of te worden”, aldus Boot. “Wij zijn daarom heel enthousiast over deze samenwerking met BNR Nieuwsradio. Dit radiostation weet wat ondernemers bezighoudt en kan daarom als geen ander ondernemers aanspreken en ze betrekken in het publieke debat om zo tot vernieuwende inzichten te komen over de Nieuwe Onderneming.”

Aanmelden of meer informatie?

Ga naar bnr.nl/denieuweonderneming

Online discussiëren kan via #dno of in de LinkedIn Group De Nieuwe Onderneming.

 

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn
Deel dit nieuws