Tele2 Nederland vergroot operationale winst in derde kwartaal 2011

De Tele2 groep presenteerde voor de beursopening haar goede cijfers van de afgelopen drie maanden. Tele2 profiteerde in het derde kwartaal van het toegenomen internetverkeer op de populaire smartphones en de groei in opkomende markten als Rusland. In Nederland realiseerde Tele2 een stijging van de operationele winst met 19 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In het derde kwartaal profiteerde Tele2 Nederland voor het eerst volledig van de integratie van BBNed. Dit zorgde voor lagere operationele kosten.

Klik op de link voor het complete financiële verslag.

De gehele Tele2 groep, bestaande uit elf landen, behaalde een operationele winst van 2,9 miljard Zweedse kroon (317 miljoen euro), terwijl de omzet uitkwam op ruim 10 miljard kroon.

CEO Tele2 AB Mats Granryd benadrukte, in zijn voorwoord van de kwartaalrapportage, de kansen op de Nederlandse markt: “Wij bekijken momenteel verschillende goede mogelijkheden om verder te kunnen groeien in Nederland, bijvoorbeeld de kans om een zelfstandige mobiele operator te worden.”