Tele2 lanceert de BlackBerry oplossing in Nederland

In het eerste jaar is het abonnement beschikbaar voor € 12,50 per maand

Amsterdam, 10 mei 2011. Vanaf vandaag biedt Tele2 de BlackBerry oplossing aan zijn klanten in Nederland. Onderzoek van GfK Retail en Technologie laat zien dat de BlackBerry smartphone over heel 2010 de meest verkochte smartphone was.

Tele2 introduceert de BlackBerry® Torch™ 9800, BlackBerry® Bold™ 9780 en BlackBerry® Curve™ 3G  smartphones met aantrekkelijk geprijsde abonnementen en maakt deze populairste smartphones  daarmee bereikbaar voor zijn klanten.

“We zien dat onze klanten hun smartphone steeds meer gebruiken voor email en surfen op het internet, en BlackBerry smartphones zijn daar veruit de meest populaire smartphone voor”, aldus Herwin van der Kamp, directeur consumentenmarkt Tele2. “De toevoeging van BlackBerry smartphones aan ons assortiment laat zien dat wij altijd de beste deal willen leveren, bestaande uit een lage prijs en het toestel dat de klant wenst.”

De lancering van de BlackBerry oplossing is een belangrijk onderdeel van Tele2’s groeistrategie, in navolging van de verwerving van een licentie voor 2,6 GHz frequentie in april 2010 en de lancering van het eerste 4G netwerk in Nederland drie maanden later. Voor het bouwen van een kostenefficiënt netwerk zijn ook lage frequenties nodig en daarom maakt Tele2 zich er nu hard voor dat deze twee nieuwkomers een beschermde status krijgen bij de mobiele veiling van 800, 900 en 1800 MHz in 2012.

Op korte termijn komen de BlackBerry smartphones ook beschikbaar in combinatie met een Tele2 Zakelijk abonnement.

- EINDE -

Notes:

Verkoopkanalen zijn de eigen kanalen van Tele2; www.tele2.nl & 0800-1602
De Smartphone refereert aan ieder toestel dat draait op RIM OS, Apple iOS, Android, Symbian, Windows Mobile, Palm of Limo.
Alle data zijn afkomstig van GfK Retail en Technology Nederland. Verkoopaantallen in het boekjaar 2010 en december 2010.

The BlackBerry and RIM families of related marks, images and symbols are the exclusive properties and trademarks of Research In Motion Limited.