Tele2 in top 3 meest actieve bedrijven in social media

Amsterdam, 8 september 2011 Als communicatie bedrijf brengt Tele2 dagelijks vele mensen met elkaar in contact. Via mobiele en vaste telefonie, e-mail en social media.  Voor ons is het dan ook niet meer dan logisch dat wij zelf ook bereikbaar zijn voor iedereen die geïnteresseerd is in Tele2 en haar producten. We zijn dan ook heel erg trots op de derde plek die Tele2 gisteravond behaalde in de social media monitor.

Het onafhankelijke onderzoek, van de Social Embassy onder de 100 bekendste merken in Nederland, heeft onder andere gekeken naar de aanwezigheid en activiteit van merken op verschillende social media kanalen. Tele2 is in het afgelopen jaar gestegen van de 25ste naar de derde plek. Onder meer door de aanwezigheid op vrijwel alle grote social media kanalen, het actieve gebruik van de verschillende Twitter accounts en het uitgebreide forum op de eigen site.

Tele2 nummer 1 op gebied van communities
Het eigen Tele2 forum heeft met bijna vijfduizend geregistreerde leden, een veelvoud aan bezoekers en dagelijks tal van discussies zelfs de eerste plek behaald in de categorie community. In het rapport staat: “ Tele2 weet met haar community haar klanten te bedienen op het gebied van vragen en klachten. Er is een aantal medewerkers op het forum actief. Klanten helpen elkaar echter over het algemeen onderling. Dit leidt tot een hoge mate van interactiviteit op het platform waardoor Tele2 de terechte aanvoerder van deze lijst is.”

De Social Media Monitor is een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van social media door top 100 merken in Nederland. De Social Media Monitor wordt jaarlijks uitgevoerd door de Social Embassy.