Tele2 én BBned bundelen krachten

Amsterdam, 30 juni 2011 – Tele2 Nederland maakt bekend in juli volledig met BBned te integreren. Als onderdeel van deze integratie worden in juli 2011 beide hoofdkantoren samengevoegd in het Tele2 kantoor in Diemen. De bedrijven zullen gezamenlijk als één bedrijf gaan functioneren wat direct kostenbesparingen oplevert.

De bundeling van krachten tussen BBned en Tele2 is een belangrijke stap in de strategie om verder te groeien. Met de integratie wordt gebruik gemaakt van de competenties van beide bedrijven; Tele2 heeft een sterke positie in het Corporate segment, BBeyond versterkt de positie in het MKB segment en BBned in het Wholesale segment. De divisie InterNLnet, met veel expertise in hosting, blijft in Nijmegen gevestigd.

“De voordelen van de overname van BBned krijgt nu echt gestalte met verdere integratie van de beide bedrijven. De synergie zorgt ervoor dat we de markt kunnen blijven uitdagen met prijsconcurrerende diensten van hoge kwaliteit”, aldus Günther Vogelpoel, CEO van Tele2.

- EINDE -