Probleem Spoofen voicemail opgelost

Amsterdam, 30 maart 2011. Veiligheid van klantgegevens heeft voor Tele2 de hoogste prioriteit. In het NOS journaal van zondag 27 maart werd bekend dat hackers die doen alsof zij namens het nummer van iemand anders bellen in bepaalde gevallen toegang kunnen krijgen tot de voicemail box (spoofing). Na eerst een tijdelijke oplossing te hebben ingevoerd, heeft Tele2 dinsdagavond 29 maart een extra beveiliging toegepast om het spoofen van voicemails definitief tegen te gaan. Voor het afluisteren van voicemails binnen Nederland verandert er niets voor klanten. Op hun eigen mobiel in Nederland bellen zij net als voorheen 1233 en komen dan rechtstreeks in hun voicemailbox.

Afluisteren voicemail in het buitenland of vanaf vast nummer

Deze beveiligingsmaatregelen leiden helaas tot enig ongemak voor klanten die vanuit het buitenland, of in Nederland vanaf een vast nummer hun voicemail willen beluisteren. Klanten zullen in die gevallen voortaan altijd gevraagd worden om hun mobiele nummer en PIN-code in te voeren. Deze pincode hebben zij aan het begin van hun abonnement geactiveerd.

Pincode vergeten?

Wanneer klanten hun pincode vergeten zijn dan kunnen zij deze alleen wijzigen vanuit Nederland. Zij kunnen hun persoonlijke pincode aanpassen door vanaf hun eigen mobiele telefoon in Nederland te bellen naar het voicemailnummer 1233 en dan te kiezen voor optie 3 en vervolgens optie 2 in het voicemailmenu.

Overzicht afluisteren voicemail

Hieronder staat een overzicht van de manieren om je voicemail af te luisteren. Deze informatie wordt ook altijd meegezonden wanneer je een notificatie sms krijgt van een ontvangen bericht op je voicemail.

1) Op hun eigen mobiel in Nederland 1233 bellen, zij komen dan rechtstreeks in hun voicemailbox

2) Via een vaste telefoon in nederland door te bellen naar 0640192939 (consumer) en 0640192929 (zakelijk). (mobiele nummer en PIN invoeren)

3) Als onze klanten aan het roamen zijn in het buitenland via +31640192939 (consumer) en +31640192929 (zakelijk). (mobiele nummer en PIN invoeren)