Hein Boot nieuwe directeur Tele2 Zakelijk

Amsterdam, 16 februari 2011 - Tele2 kondigt aan dat het Hein Boot heeft aangesteld als nieuwe directeur van Tele2 Zakelijk. Hein Boot heeft bij Tele2 ruime ervaring in verschillende functies, waaronder die van Director Network Operations & Engineering en Director Wholesale.

De nieuwe directeur Tele2 Zakelijk heeft een lange staat van dienst bij Tele2. Hein Boot begon 12 jaar geleden bij Tele2 en gaf in zijn laatste functie als Director Network Operations & Engineering leiding aan het team dat verantwoordelijk is voor het complete netwerk van het bedrijf. Boot is een autoriteit op het gebied van IP-netwerken en was bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de migratie van een traditionele netwerkomgeving naar een Next Generation Netwerk van Tele2. Voordat de heer Boot bij Tele2 in dienst kwam, was hij bij BT/Telfort o.a. verantwoordelijk voor sales-engineering gericht op grote multinationals. Boot is afgestudeerd in electrical engineering aan de Universiteit van Eindhoven en heeft een M.B.A. behaald aan de Henley Management School.

“Tele2 Zakelijk levert altijd de beste deal door betrouwbare dienstverlening te koppelen aan scherpe tarifering. Bij Tele2 Zakelijk kiezen klanten nooit tussen goed en goedkoop,” aldus Henrik Ringmar, CEO van Tele2 Nederland. “Hein Boot is met zijn kennis van de markt, het netwerk en van ons bedrijf, de juiste persoon om met deze strategie te zorgen voor extra groei op de zakelijke markt.”