BBC Worldwide Channels en Tele2 sluiten deal

BBC One en BBC Two nu ook beschikbaar voor Nederlandse Tele2 consument

Amsterdam, 27 juni 2011 – Tele2 Nederland en BBC Worldwide Channels zijn overeengekomen dat Tele2 de zenders BBC One en BBC Two kan aanbieden in het basispakket van Tele2’s TV product. Per 1 juli a.s. kunnen alle Tele2 kijkers BBC One en BBC Two ontvangen.

BBC One is de populairste zender van de BBC en biedt programma’s van hoge kwaliteit – van komedies als Come Fly With Me en entertainment programma’s als Strictly Come Dancing, tot documentaires als Panorama en indrukwekkende natuurprogramma’s als Human Planet. BBC One biedt ook sportprogramma’s met onder meer de English Premiership voetbalcompetitie Match of the Day. Hoogtepunten van BBC One in juli zijn de tennisfinales op Wimbledon en de terugkeer van de detectiveserie New Tricks.

BBC Two combineert documentaires met komedies zoals Psychoville en Miranda, met ‘high-octane’ actie in Top Gear en de dramaserie The Shadow Line. Op BBC Two worden ook goedbekeken documentaires uitgezonden zoals het programma Wonders of the Universe.

Nieuwe programma’s in juli zijn Golf Open highlights en Restoration Home – eigenaren die vervallen gebouwen restaureren tot droomhuizen van de eenentwintigste eeuw. Daarnaast vormen de Britse comedy topsterren David Walliams, Miranda Hart, Catherine Tate en Rik Mayall, de cast van The Itch Of The Golden Nit. Een spectaculaire animatie en onderdeel van de Britse Culturele Olympiade.

Herwin van der Kamp, Directeur Consumentenmarkt Tele2 Nederland, reageert: “Wij zijn erg blij dat onze wens, om BBC One en BBC Two in het basispakket te kunnen aanbieden, in vervulling is gegaan. We zullen blijven luisteren naar de behoefte van onze klanten om ook in de toekomst ontwikkelingen en diensten aan onze pakketten toe te voegen die meerwaarde voor hen bieden.”

Ian McDonough SVP en General Manager EMEA, BBC Worldwide Channels voegt toe: “BBC One en BBC Two blijven zenders met een hoge kwaliteit en we zijn blij dat we de zenders kunnen aanbieden aan Tele2 kijkers dankzij deze nieuwe overeenkomst.”

- EINDE -