Alles over de 5

Wij willen jou het allerbeste toestel aanbieden. Klik hier voor de kenmerken van je toestel. Hieronder kun je nog meer te weten komen over je telefoon.

Robuust ontwerp

De Nokia 5 is volledig gemaakt van aluminium. Daardoor voelt de smartphone stevig aan en kan hij tegen een stootje. Met een gewicht van 160 gram is hij niet al te licht, maar het geeft je ook het gevoel dat je telefoon niet zo kwetsbaar is. Wat opvalt is dat het toestel netjes is afgewerkt. De camera aan de achterkant geeft de Nokia 5 een uniek uiterlijk, waarmee het merk zich onderscheidt van andere fabrikanten. Creatief! Verder is de smartphone met 8 millimeter lekker dun, ligt hij dankzij het formaat goed in de hand en past hij makkelijk in je broekzak. Kortom, precies waar aan telefoon aan moet voldoen.

Solide scherm

Het scherm is met 5,2 inch niet te groot en niet te klein. De Nokia 5 is geen grote smartphone, waardoor hij extra makkelijk te bedienen is. Het scherm heeft een resolutie van 128 x 720 pixels. Dit maakt het mogelijk om in HD-kwaliteit naar je favoriete vlogs, video’s en series te kijken. Het scherm heeft een hoge helderheid en weergeeft kleuren correct. Ook de witbalans is in orde. Daarmee scoort de telefoon op het gebied van zijn display al met al een ruime voldoende. Zeker gezien de prijs van de smartphone.

Fijne Android-software

Het absolute pluspunt van de Nokia 5 is zijn prettige Android-software. Deze is door de fabrikant namelijk nauwelijks aangepast. Er zit dus geen onnodige rommel op de telefoon en ook zit er niet een ‘softwareschil’ van de fabrikant over het originele Android heen. Hierdoor is de Nokia 5 een snelle smartphone die waarschijnlijk lang software-updates blijft krijgen. Het brein van de telefoon is de Snapdragon 430-processor, wat een snelle chipset in het middensegment is en een kloksnelheid heeft van 1,4 GHz. De opslagcapaciteit is met 16GB niet bijzonder groot, maar dit kun je – als je dat wil of wanneer het nodig is – uitbreiden met een MicroSD-kaart. Zeg maar dag tegen opslagtekort!

Met vingerafdruksensor

De Nokia 5 is dan wel een telefoon uit het betaalbaardere prijssegment, toch heeft ‘ie de nodige handige extra’s. Zo zit er in de startknop onder het scherm een vingerafdruksensor. Dit is de allersnelste manier om je telefoon veilig te ontgrendelen. Ook is het een handige manier om belangrijke apps, zoals die van je bank, te beveiligen. De camera’s presteren goed voor een telefoon van deze prijs. Je maakt er foto’s mee in 13 megapixel (met de camera aan de achterkant) en 8 megapixel (met de selfiecamera aan de voorkant). Ook kun je video’s schieten in Full HD. Dat levert mooie resultaten op van dat gezellige avondje uit!

Specificaties

Toestel

Merk

Nokia

Geheugen extern

Micro SD tot 256GB

Geheugen intern

16GB

Gewicht

160 gram

Afmetingen

149.7 x 72.5 x 8 mm

Processor

Qualcomm MSM8937 Snapdragon 430

Besturingssysteem

Android

Model

5

Accucapaciteit

3000 mAh

Scherm

Schermkleuren

16 miljoen

Schermresolutie

720 x 1280 pixels

Type scherm

IPS LCD

Schermdiagonaal

5,2 inch

Connectiviteit

Netwerk

4G

Frequenties

GSM / HSPA / LTE

Wi-Fi

Camera

Resolutie camera achter

13 MP

Resolutie camera voor

8 MP

Camera achterkant

Zoom

Digital

Camera voorkant

Video afspelen

Video opnemen

Overig

GPS

A-GPS

Navigatiesoftware

Google Maps

PC-aansluiting

Micro USB

Audio-aansluiting

Bluetooth

Versie 4.1

NFC

Dual-sim

Bescherming

Waterbescherming

Stofbescherming

Veelgestelde vragen

Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een Bundelbooster te activeren in MijnTele2 of de Tele2 app. Onder je verbruik staat een knop ‘Extra bundel nodig?’. Als je op ‘Toevoegen’ klikt, kom je in een nieuw scherm terecht. Hier zie je de ‘BundelBooster 1000MB’ staan. Wanneer je op de knop ‘+ 0,00’ drukt, wordt de extra bundel toegevoegd. De gratis extra bundel kun je onbeperkt aanvragen. Als je dit niet doet als je al je data verbruikt hebt, wordt je data afgesloten en kun je het dus niet meer gebruiken.

Is Unlimited bellen/sms'en ook echt onbeperkt?

Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy. Waar we extra kosten voor in rekening brengen is: bellen naar landen buiten Nederland, bellen vanuit het buitenland en het servicetarief van betaalde servicenummers (bv. 090x-nummers). Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer: deze servicekosten hoor je aan het begin van je gesprek. Check de kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland en bellen vanuit en naar EU landen.

Kan ik mijn bundel ook in het buitenland gebruiken?

Ja. Je kunt bij Tele2 profiteren van voordelig internetten, bellen en sms'en in de EU. Je belt, sms't en internet binnen de EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. betaalde informatie- en servicenummers). Dit geldt voor alle abonnementen die nu afgesloten worden of al afgesloten zijn.

Als je je bundel hebt verbruikt gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor de databundels van 10GB, 20GB en Unlimited geldt voor datagebruik binnen de EU een limiet van 9GB per maand. Na het bereiken van deze limiet kun je gebruik blijven maken van data uit je bundel. Naast het verbruik uit je bundel geldt een toeslag van € 0,007 per MB.

Wat is Wettelijke Thuiskopieheffing en waarom moet ik het betalen?

Het Ministerie van Justitie & Veiligheid heeft bepaald dat iedereen die een smartphone of toestel met mediaspeler koopt, eenmalig de wettelijke verplichte thuiskopieheffing van € 5,70 moet betalen. Wettelijke thuiskopieheffing compenseert auteurs en artiesten voor het downloaden en kopiëren van muziek en films voor privégebruik.

Kan ik mijn nummer behouden?

Ja, natuurlijk kan dat. Overstappen naar Tele2 met nummerbehoud is simpel. Vraag jouw overstap maximaal 4 maanden voor het einde van je huidige contract aan. Geef bij het plaatsen van je bestelling, bij de stap 'Extra Gegevens', aan dat je nummerbehoud wilt. Tele2 zegt je huidige contract op en laat jou weten wanneer je nummer overgaat naar Tele2. Zo simpel is het.

Wanneer wordt mijn toestel en/of simkaart geleverd?

Je kunt op de hoogte blijven van je bestelling via de online omgeving van MijnTele2. Log in om het leverproces stap voor stap te volgen, of lees hier meer informatie over de levering. Uiteraard doen wij ons best om de bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Voor een simkaart is dit binnen 5 werkdagen, voor een nieuw toestel gaat dit op bezorgafspraak. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan kan het ietsjes langer duren, omdat je provider dit verzoek moet goedkeuren.

Wanneer kan ik mijn abonnement opzeggen?

Maandelijks opzegbaar. Je kunt altijd opzeggen. Deze verandering wordt de eerstvolgende maand doorgevoerd. De minimale looptijd van het abonnement is 1 maand. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement met toestel? Dan moet je het restbedrag van het toestelkrediet in een keer aflossen. Dit gebeurt standaard op de eerstvolgende factuur. Bel met onze klantenservice, hier kunnen ze uitleggen welke consequenties er zijn.


Abonnement met bepaalde looptijd (bijvoorbeeld 24 maanden). Je kunt je abonnement altijd opzeggen, maar deze verandering wordt pas aan het einde van je contractduur doorgevoerd. De opzegtermijn is een maand. Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice.

Word ik getoetst bij het BKR en wordt mijn toestelkrediet daar geregistreerd?

Vanaf 1 mei 2017 wordt er een leentoets, BKR toets en een registratie uitgevoerd voor toestelkredieten die groter zijn dan € 250,-. Dit is een gevolg van de wet financieel toezicht.

Kan ik tussentijds mijn abonnement wijzigen?

Ja, dat kan. Je kunt het mobiele abonnement 1x per maand downgraden nadat je deze hebt uitgebreid. Een lagere bundel kiezen dan je oorspronkelijk aangekochte bundelsoort is niet mogelijk. De wijziging wordt in de eerstvolgende maand doorgevoerd. Opwaarderen kan vaker per maand. Deze wijziging gaat meteen in en wordt verrekend naar het aantal dagen van de maand dat je er gebruik van hebt gemaakt. Abonnementswijzigingen kun je zelf via de online omgeving van MijnTele2 doorvoeren.

Wanneer begint de betaalperiode?

De betaalperiode start na levering van het toestel. Als er sprake is van nummerbehoud begint de betaalperiode op de dag dat het nummer is overgenomen. Wanneer er sprake is van contractvernieuwing, dan start de betaalperiode meteen na de laatste dag van het contract dat wordt vernieuwd.

Wat is het bereik en de snelheid van het 4G-netwerk van Tele2?

We hebben maar liefst 97% landelijke 4G-dekking! Maar als je in een gebouw bent met heel dikke muren of doordat je op een afgelegen plek bent waar we nog geen antenne hebben kan het zijn dat er geen 4G-dekking is. Als je een toestel hebt dat geschikt is voor ons 4G-netwerk en geen 4G-dekking hebt, ga je automatisch terug naar 3G. Bekijk de dekkingskaart.

We streven ernaar om je altijd de gecommuniceerde maximaal haalbare snelheid te bieden, maar in de praktijk haalbare snelheden zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals onder meer indoor/outdoor, locatie en drukte op het netwerk.

De onderstaande snelheden zijn maximale snelheden gehaald in testomgevingen en gemiddelde snelheden:

  • Gemiddelde downloadsnelheid +/- 40 Mb/s
  • Maximaal te halen downloadsnelheid = 225 Mb/s
  • Gemiddelde uploadsnelheid +/- 20 Mb/s
  • Maximaal te halen uploadsnelheid = 50 Mb/s
  • De maximale snelheid op 3G is 2 Mb/s voor zowel downloaden als uploaden. De 3G snelheid wordt stapsgewijs verlaagd naar snelheden tussen 2 en 1 Mb/s, afhankelijk van de ontwikkeling van ons eigen 4G-netwerk
Hoeveel GB's data heb ik nodig?

Wil je weten hoeveel GB's je nodig hebt? Gebruik de Tele2 data adviestool en ontvang advies op maat.

Wanneer ben ik voordeliger uit met een onbeperkte belbundel?

Als je meer dan 112 minuten per maand belt of meer dan 112 sms'jes verstuurt, dan ben je al voordeliger uit met een onbeperkte belbundel. Als je kiest voor een 100 Bel/SMS bundel dan betekent dit, dat je 100 minuten kunt bellen of 100 sms'jes kunt versturen. Als je over de 100 heengaat, dan ga je buiten-de-bundel kosten betalen. Ga je hier 12 minuten overheen dan is het al voordeliger om een onbeperkte belbundel af te sluiten.

Wat moet ik weten over betalingen?

Je betaalt je abonnement maandelijks via een automatische incasso. Wanneer je je toestel in termijnen betaalt is er sprake van een lening. We rekenen geen rente en andere kosten voor deze lening en een toestel heeft dezelfde prijs als je hem in een keer betaalt of in termijnen. Een eenmalige bijbetaling vooraf is geen onderdeel van een lening.

Kies je voor volledig afbetalen, dan betaal je het toestelbedrag in een keer en is er geen sprake van een lening. In dit geval heb je geen maandelijkse toestelkosten naast de kosten van je abonnement (spraak/sms/data). Bij het afsluiten van een nieuw abonnement betaal je eenmalig aansluitkosten van € 30,- en de wettelijke thuiskopieheffing van € 5,70. Je kunt je factuur op elk moment bekijken op MijnTele2. Met de MijnTele2 app heb je ook altijd een overzicht van je facturen en zie je meteen wat je bel-, sms- en dataverbruik is.

Wat gebeurt er als mijn bel- en/of databundel op is?

Als je belbundel op is betaal je het buiten-de-bundel tarief, bekijk hier onze buiten-de-bundel tarieven. Op 80% verbruik van je 2GB, 5GB, 10GB of 20GB internetbundel krijg je van ons een sms. Je krijgt er ook een als je helemaal door je bundel bent. Je kunt dan niet meer internetten, ook niet op lage snelheid. Wil je nog wel internetten? Bestel dan via sms of de MijnTele2 app eenmalig een extra bundel. De prijzen staan in de sms die je krijgt als je internetbundel op is. Je vindt ze ook op deze website.

Bij een Unlimited Data abonnement krijg je van ons bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms’je, hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis BundelBooster aan kunt vragen. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat jij de best mogelijke internetverbinding houdt!

Worden gesprekskosten en datagebruik afgerond?

Gesprekskosten worden naar boven afgerond op hele minuten. Datagebruik wordt niet afgerond.

Wat als de overeenkomst door Tele2 wordt opgezegd (vanwege wanbetaling)?

In het geval dat de overeenkomst voor mobiele telefonie door ons wordt opgezegd omdat je je rekeningen niet tijdig hebt betaald, dien je het toestel nog wel te betalen (volgens de afgesloten kredietovereenkomst) en de nog openstaande rekeningen. Daarnaast brengen we 50% van de nog resterende termijnen voor je mobiele telefonie abonnement in rekening, tenzij een hogere schadevergoeding gerechtvaardigd is. In dat geval brengen we je de hogere schadevergoeding in rekening.