Alles over de P20 Lite

Wij willen jou het allerbeste toestel aanbieden. Klik hier voor de kenmerken van je toestel. Hieronder kun je nog meer te weten komen over je telefoon.

Premium voor topprijs

Een futuristisch ontwerp met ontzettend dunne schermranden, gemaakt van glas en aluminium… Normaal zijn dat de ingrediënten voor een dure smartphone. Maar wat Huawei met de P20 Lite doet is heel uitzonderlijk. De telefoon is betaalbaar, maar ziet eruit als een exclusief exemplaar uit de hoogste prijscategorie. Zoek je voor je abonnement dus een smartphone die opvalt door zijn stijlvolle design? Dan is de Huawei P20 Lite absoluut het overwegen waard. Je hebt bovendien keuze uit twee mooie kleuren: Midnight Black en Klein Blue.

Groot en helder scherm

Het scherm van de nieuwe Huawei is heel groot: 5,84 inch om precies te zijn. Groter dan veel andere smartphoneschermen, maar door de dunne schermranden merk je dat niet aan de afmetingen van de telefoon. Dan het scherm zelf: dit heeft een hoge Full HD+-resolutie van 2280 x 1080 pixels. Hierop zijn je video’s en apps superscherp te zien. Ook ongekend voor een midranger als de Huawei P20 Lite is dat het scherm een breedbeeld schermverhouding heeft van 18:9. Het scherm is hierdoor extra lang. Normaal is dat alleen weggelegd voor de allerduurste telefoons, maar met Huawei P20 Lite geniet jij ook gewoon van deze XXL-luxe!

Snel en betrouwbaar

De P20 Lite draait op Android 8 Oreo met de Emotion-interface van Huawei. Hierdoor heeft de smartphone wel wat weg van een iPhone. Apps staan standaard op het startscherm en Android heeft handige Huawei-apps. De P20 Lite is daardoor extra veelzijdig. Daarnaast is ‘ie ook supersnel. Dit komt door de krachtige Kirin 659, een processor die Huawei zelf ontwierp. Hij heeft acht kernen en een hoge maximumkloksnelheid van maar liefst 2,36 GHz. Tel daar 4GB werkgeheugen bij op en je hebt een krachtpatser van een smartphone in je handen! Altijd lekker: de batterij is met 3000 mAh supergroot. Nooit meer gedoe meer met een lege telefoon: check!

Huawei P20 Lite: telefoon met bijzondere extra’s

Het is een telefoon die alles kan wat veel topmodellen ook kunnen. Zo zit er aan de achterkant een vingerafdruksensor waarmee je de Huawei P20 Lite ontgrendelt. Tip van ons: de vingerafdruksensor is ook handig om je mobiele betalingen mee te beveiligen! Verder is fotograferen op het lijf van de telefoon geschreven. Aan de achterkant zit een dubbele lens. Dit is leuk om te spelen met scherptediepte, oftewel het bokeh-effect. Je schiet daarmee foto’s in 16 en 2 megapixel. Aan de voorkant zit ook een echte klasbak van een camera. Hiermee schiet je je selfies in maar liefst 16 megapixel! Moet je nieuwe telefoon voor je abonnement een killer camera bevatten? Dan zit je dus zeker goed met de Huawei P20 Lite.

Specificaties

Toestel

Merk

Huawei

Geheugen extern

Micro SD tot 256GB

Geheugen intern

64GB

Gewicht

145 gram

Afmetingen

148.6 x 71.2 x 7.4 mm

Processor

Kirin 659 Octa-core

Besturingssysteem

Android

Model

P20 Lite

Accucapaciteit

3000 mAh

Scherm

Schermkleuren

16 miljoen

Schermresolutie

2280 x 1080 pixels

Type scherm

LTPS TFT

Schermdiagonaal

5,84 inch

Connectiviteit

Netwerk

4G

Frequenties

GSM / HSPA / LTE

Wi-Fi

Camera

Resolutie camera achter

2 MP + 16 MP

Resolutie camera voor

16 MP

Camera achterkant

Zoom

Digital

Camera voorkant

Video afspelen

Video opnemen

Overig

GPS

A-GPS, GLONASS

Navigatiesoftware

Google Maps

PC-aansluiting

USB type-C

Audio-aansluiting

Bluetooth

Versie 4.2

NFC

Dual-sim

Bescherming

Waterbescherming

Stofbescherming

Veelgestelde vragen

Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een Bundelbooster te activeren in MijnTele2 of de Tele2 app. Onder je verbruik staat een knop ‘Extra bundel nodig?’. Als je op ‘Toevoegen’ klikt, kom je in een nieuw scherm terecht. Hier zie je de ‘BundelBooster 1000MB’ staan. Wanneer je op de knop ‘+ 0,00’ drukt, wordt de extra bundel toegevoegd. De gratis extra bundel kun je onbeperkt aanvragen. Als je dit niet doet als je al je data verbruikt hebt, wordt je data afgesloten en kun je het dus niet meer gebruiken.

Is Unlimited bellen/sms'en ook echt onbeperkt?

Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy. Waar we extra kosten voor in rekening brengen is: bellen naar landen buiten Nederland, bellen vanuit het buitenland en het servicetarief van betaalde servicenummers (bv. 090x-nummers). Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer: deze servicekosten hoor je aan het begin van je gesprek. Check de kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland en bellen vanuit en naar EU landen.

Kan ik mijn bundel ook in het buitenland gebruiken?

Ja. Je kunt bij Tele2 profiteren van voordelig internetten, bellen en sms'en in de EU. Je belt, sms't en internet binnen de EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. betaalde informatie- en servicenummers). Dit geldt voor alle abonnementen die nu afgesloten worden of al afgesloten zijn.

Als je je bundel hebt verbruikt gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor de databundels van 10GB, 20GB en Unlimited geldt voor datagebruik binnen de EU een limiet van 9GB per maand. Na het bereiken van deze limiet kun je gebruik blijven maken van data uit je bundel. Naast het verbruik uit je bundel geldt een toeslag van € 0,007 per MB.

Wat is Wettelijke Thuiskopieheffing en waarom moet ik het betalen?

Het Ministerie van Justitie & Veiligheid heeft bepaald dat iedereen die een smartphone of toestel met mediaspeler koopt, eenmalig de wettelijke verplichte thuiskopieheffing van € 5,70 moet betalen. Wettelijke thuiskopieheffing compenseert auteurs en artiesten voor het downloaden en kopiëren van muziek en films voor privégebruik.

Kan ik mijn nummer behouden?

Ja, natuurlijk kan dat. Overstappen naar Tele2 met nummerbehoud is simpel. Vraag jouw overstap maximaal 4 maanden voor het einde van je huidige contract aan. Geef bij het plaatsen van je bestelling, bij de stap 'Extra Gegevens', aan dat je nummerbehoud wilt. Tele2 zegt je huidige contract op en laat jou weten wanneer je nummer overgaat naar Tele2. Zo simpel is het.

Wanneer wordt mijn toestel en/of simkaart geleverd?

Je kunt op de hoogte blijven van je bestelling via de online omgeving van MijnTele2. Log in om het leverproces stap voor stap te volgen, of lees hier meer informatie over de levering. Uiteraard doen wij ons best om de bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Voor een simkaart is dit binnen 5 werkdagen, voor een nieuw toestel gaat dit op bezorgafspraak. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan kan het ietsjes langer duren, omdat je provider dit verzoek moet goedkeuren.

Wanneer kan ik mijn abonnement opzeggen?

Maandelijks opzegbaar. Je kunt altijd opzeggen. Deze verandering wordt de eerstvolgende maand doorgevoerd. De minimale looptijd van het abonnement is 1 maand. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement met toestel? Dan moet je het restbedrag van het toestelkrediet in een keer aflossen. Dit gebeurt standaard op de eerstvolgende factuur. Bel met onze klantenservice, hier kunnen ze uitleggen welke consequenties er zijn.


Abonnement met bepaalde looptijd (bijvoorbeeld 24 maanden). Je kunt je abonnement altijd opzeggen, maar deze verandering wordt pas aan het einde van je contractduur doorgevoerd. De opzegtermijn is een maand. Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice.

Word ik getoetst bij het BKR en wordt mijn toestelkrediet daar geregistreerd?

Vanaf 1 mei 2017 wordt er een leentoets, BKR toets en een registratie uitgevoerd voor toestelkredieten die groter zijn dan € 250,-. Dit is een gevolg van de wet financieel toezicht.

Kan ik tussentijds mijn abonnement wijzigen?

Ja, dat kan. Je kunt het mobiele abonnement 1x per maand downgraden nadat je deze hebt uitgebreid. Een lagere bundel kiezen dan je oorspronkelijk aangekochte bundelsoort is niet mogelijk. De wijziging wordt in de eerstvolgende maand doorgevoerd. Opwaarderen kan vaker per maand. Deze wijziging gaat meteen in en wordt verrekend naar het aantal dagen van de maand dat je er gebruik van hebt gemaakt. Abonnementswijzigingen kun je zelf via de online omgeving van MijnTele2 doorvoeren.

Wanneer begint de betaalperiode?

De betaalperiode start na levering van het toestel. Als er sprake is van nummerbehoud begint de betaalperiode op de dag dat het nummer is overgenomen. Wanneer er sprake is van contractvernieuwing, dan start de betaalperiode meteen na de laatste dag van het contract dat wordt vernieuwd.

Wat is het bereik en de snelheid van het 4G-netwerk van Tele2?

We hebben maar liefst 97% landelijke 4G-dekking! Maar als je in een gebouw bent met heel dikke muren of doordat je op een afgelegen plek bent waar we nog geen antenne hebben kan het zijn dat er geen 4G-dekking is. Als je een toestel hebt dat geschikt is voor ons 4G-netwerk en geen 4G-dekking hebt, ga je automatisch terug naar 3G. Bekijk de dekkingskaart.

We streven ernaar om je altijd de gecommuniceerde maximaal haalbare snelheid te bieden, maar in de praktijk haalbare snelheden zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals onder meer indoor/outdoor, locatie en drukte op het netwerk.

De onderstaande snelheden zijn maximale snelheden gehaald in testomgevingen en gemiddelde snelheden:

  • Gemiddelde downloadsnelheid +/- 40 Mb/s
  • Maximaal te halen downloadsnelheid = 225 Mb/s
  • Gemiddelde uploadsnelheid +/- 20 Mb/s
  • Maximaal te halen uploadsnelheid = 50 Mb/s
  • De maximale snelheid op 3G is 2 Mb/s voor zowel downloaden als uploaden. De 3G snelheid wordt stapsgewijs verlaagd naar snelheden tussen 2 en 1 Mb/s, afhankelijk van de ontwikkeling van ons eigen 4G-netwerk
Hoeveel GB's data heb ik nodig?

Wil je weten hoeveel GB's je nodig hebt? Gebruik de Tele2 data adviestool en ontvang advies op maat.

Wanneer ben ik voordeliger uit met een onbeperkte belbundel?

Als je meer dan 112 minuten per maand belt of meer dan 112 sms'jes verstuurt, dan ben je al voordeliger uit met een onbeperkte belbundel. Als je kiest voor een 100 Bel/SMS bundel dan betekent dit, dat je 100 minuten kunt bellen of 100 sms'jes kunt versturen. Als je over de 100 heengaat, dan ga je buiten-de-bundel kosten betalen. Ga je hier 12 minuten overheen dan is het al voordeliger om een onbeperkte belbundel af te sluiten.

Wat moet ik weten over betalingen?

Je betaalt je abonnement maandelijks via een automatische incasso. Wanneer je je toestel in termijnen betaalt is er sprake van een lening. We rekenen geen rente en andere kosten voor deze lening en een toestel heeft dezelfde prijs als je hem in een keer betaalt of in termijnen. Een eenmalige bijbetaling vooraf is geen onderdeel van een lening.

Kies je voor volledig afbetalen, dan betaal je het toestelbedrag in een keer en is er geen sprake van een lening. In dit geval heb je geen maandelijkse toestelkosten naast de kosten van je abonnement (spraak/sms/data). Bij het afsluiten van een nieuw abonnement betaal je eenmalig aansluitkosten van € 30,- en de wettelijke thuiskopieheffing van € 5,70. Je kunt je factuur op elk moment bekijken op MijnTele2. Met de MijnTele2 app heb je ook altijd een overzicht van je facturen en zie je meteen wat je bel-, sms- en dataverbruik is.

Wat gebeurt er als mijn bel- en/of databundel op is?

Als je belbundel op is betaal je het buiten-de-bundel tarief, bekijk hier onze buiten-de-bundel tarieven. Op 80% verbruik van je 2GB, 5GB, 10GB of 20GB internetbundel krijg je van ons een sms. Je krijgt er ook een als je helemaal door je bundel bent. Je kunt dan niet meer internetten, ook niet op lage snelheid. Wil je nog wel internetten? Bestel dan via sms of de MijnTele2 app eenmalig een extra bundel. De prijzen staan in de sms die je krijgt als je internetbundel op is. Je vindt ze ook op deze website.

Bij een Unlimited Data abonnement krijg je van ons bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms’je, hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis BundelBooster aan kunt vragen. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat jij de best mogelijke internetverbinding houdt!

Worden gesprekskosten en datagebruik afgerond?

Gesprekskosten worden naar boven afgerond op hele minuten. Datagebruik wordt niet afgerond.

Wat als de overeenkomst door Tele2 wordt opgezegd (vanwege wanbetaling)?

In het geval dat de overeenkomst voor mobiele telefonie door ons wordt opgezegd omdat je je rekeningen niet tijdig hebt betaald, dien je het toestel nog wel te betalen (volgens de afgesloten kredietovereenkomst) en de nog openstaande rekeningen. Daarnaast brengen we 50% van de nog resterende termijnen voor je mobiele telefonie abonnement in rekening, tenzij een hogere schadevergoeding gerechtvaardigd is. In dat geval brengen we je de hogere schadevergoeding in rekening.