1. Databundel

    Van de Unlimited bundel kun je 15 GB gebruiken in EU.

  2. Bellen en SMS

    Unlimited data is alleen beschikbaar in combinatie met Unlimited Bel/SMS.

    Bellen in de EU gaat uit je bundel, alleen voor bellen en SMS'en van NL naar EU betaal je een toeslag. Meer info

  3. Looptijd

Gratis nummerbehoud
Gratis verzending
Eenvoudig retourneren
Kies zelf het aflevermoment
Per maand 25
Contract 24 maanden
Unlimited Bel /SMS
Unlimited Data
 
22
5
20
Totaal/mnd
25
Eenmalig 0
Aansluitkosten (via je eerste factuur)
Alleen voor nieuwe klanten
0
Toon kostenspecificatie Verberg kostenspecificatie
Totaal per maand: Per maand:
€ 25
Totaal eenmalig: Eenmalig:
€ 0

Sim Only vergelijken

Tele2 Tele2 T-Mobile KPN Vodafone
Landelijke 4G-dekking
Optie maandelijks opzegbaar
Unlimited internet
Unlimited bellen
Bundel gebruiken in de EU*
Elke maand gratis up-/downgraden
Aansluitkosten € 0,- € 25,- € 25,- € 20,-
Prijs per maand Unlimited data & bellen/sms NL € 25,- € 35,-** € 40,-** € 37,50,-**

Sim Only met gratis nummerbehoud

Kies je voor een Sim Only van Tele2, dan krijg je de grootste bundels voor de laagste prijs. Van alle grote providers is dit het meest voordelige Sim Only abonnement. Bij ons betaal je verreweg de minste aansluitkosten. Maar we hebben ook gewoon toffe Sim Only aanbiedingen. Heb je al een eigen mobiel en overweeg je om over te stappen naar Sim Only? Goed idee! Vanaf 4 maanden voor afloop van je huidige contract kun je al overstappen naar Sim Only van Tele2. Wij regelen dan gratis dat jij je huidige mobiele telefoonnummer kunt behouden; we zeggen je huidige contract op en laten je weten wanneer je nummer naar Tele2 wordt overgezet. Dat scheelt weer een rits appjes naar honderden vrienden om je nieuwe nummer door te geven. Maar goed, dan houdt je irritante ex ook je nummer. Dat dan weer wel.

Sim Only buiten Nederland, in de EU

Een weekendje weg in Europa of een vakantie op de planning? Leuk! Je Tele2 Sim Only Bel/SMS- en databundel zijn ook geldig in de EU. Bij hogere bundels van 20GB en Unlimited geldt een limiet van 15GB per maand. Je kunt na het bereiken van deze limiet wel nog gebruikmaken van data uit je bundel, maar dan geldt er een extra toeslag. Voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland, en ook buiten Europa, gelden toeslagen. Meer weten? Lees het hier.

Unlimited Only zonder addertjes

Gebruik jij je mobiele telefoon niet zo vaak of zit je juist aan dat ding vastgeplakt? Maakt ons niet uit, we hebben Sim Only abonnementen vanaf 1GB Data met 200 belminuten of sms’jes, tot helemaal Unlimited in Nederland. En Unlimited is bij Tele2 in Nederland écht onbeperkt. Trek het internet dus gerust he-le-maal leeg. Bij gebruik van meer dan 5GB per dag vragen we je wel om een BundelBooster te activeren, zodat we de kwaliteit van het netwerk kunnen garanderen. Maar daarna kun je zonder zorgen weer verder surfen! Besef je na een paar maanden dat je toch net niet de juiste combinatie van bundels hebt gekozen? Geen nood. Je kunt je Sim Only abonnement altijd verlagen. Of verhogen. Verlagen gaat de volgende maand in, verhogen gaat direct in. Handiggg!

Supersnel 4G, ook bij Sim Only

We horen je denken: en wat krijg ik er dan voor terug? 4G bijvoorbeeld. Say What? 4G! Dat is schandalig snel internet op je mobiele telefoon. Zodat jij je met je Sim Only abonnement op onze topsnelheid van 225 MB/s helemaal suf kunt bellen, appen, streamen, snappen, IGTV-en en lekker al je vrienden kunt voorzien van de vetste stories. Waar je ook bent. Want wij geven je landelijke dekking en dus bereik in 97% van Nederland. Ook met een Sim Only abonnement? Natuurlijk! Omdat het kan. Het is wel van belang dat je een 4G-ready telefoon hebt, zodat jouw 4G Sim Only optimaal werkt op ons supersnelle netwerk.

Abonnement opzeggen wanneer jij wil

Veel mensen kiezen voor Sim Only omdat ze geen zin hebben om jarenlang ergens aan vast te zitten, of een lening te moeten afsluiten voor een dure telefoon. Snappen we. Om al je twijfel weg te nemen, heb je bij Tele2 Sim Only de keuze tussen een maandelijks opzegbare Sim Only, of een contract van een jaar. En vind je een beetje vastigheid prima, dan betaal je helemaal niks extra’s als je kiest voor een tweejarig Sim Only abonnement.

Veelgestelde vragen

  • Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

    Zeker! Met Tele2 Unlimited Data kun je elke dag 5GB data verbruiken en die bundel vullen we elke nacht om middernacht bij. Ben je eerder op de dag door de 5GB heen? Geen probleem, je kunt onbeperkt en gratis een bundel van 1GB aanvragen. Daarmee heb jij écht Unlimited Data en voorkomen we misbruik van het netwerk. Op die manier weet je zeker dat je snel en stabiel mobiel internet hebt. Je vraagt de extra bundel aan via MijnTele2 of de Tele2 app.

  • Is Unlimited bellen/sms'en ook echt onbeperkt?

    Ja, hiermee kun je zoveel bellen en sms'en als je wilt. Misbruik is alleen niet toegestaan, want we willen iedereen een snel en stabiel netwerk bieden. Daarom hebben we een Fair Use Policy. Wees gerust: je kunt zorgeloos en onbeperkt bellen en sms'en met deze Unlimited bundel.

    Let op: Het bellen naar buitenlandse nummers en servicenummers valt niet binnen Unlimited bellen en sms'en.

  • Wanneer ben ik voordeliger uit met een onbeperkte belbundel?

    We hebben twee belbundels: die van 200 minuten/sms'jes en Unlimited bellen/sms'en. Voor € 9 heb je al een abonnement met 200 minuten/sms'jes. Betaal je € 12? Dan kun je zelfs onbeperkt bellen en sms'en. Dit is de beste keuze als je meer dan 212 minuten per maand belt. Het buiten-de-bundel tarief voor bellen is namelijk € 0,25 per minuut. Bel je met een bundel van 200 minuten 12 minuten buiten je bundel? Dan kost je dit € 3 extra. Hetzelfde geldt voor sms'en. Je kunt dan dus beter de Unlimited bundel nemen.

  • Kan ik mijn bundel ook in het buitenland gebruiken?

    Dat kan! Je kunt jouw bundels namelijk in de hele EU gebruiken, plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland. Ben je in een ander land? Dan kun je niet bellen, sms'en en internetten uit je bundel. Je betaalt dan het lokale buitenlandtarief. Tip: ga naar onze buitenlandpagina om te zien of er voor jouw land een bundel beschikbaar is. Zo kun je alsnog internetten voor een vast, laag tarief.

  • Wat gebeurt er als mijn bel- en/of databundel op is?

    Als je belbundel op is, betaal je daarna het buiten-de-bundel tarief van € 0,25 per minuut. Is je internetbundel op? Dan kun je niet meer internetten, ook niet op lage snelheid. Je kunt dan wel via MijnTele2 of de app een extra bundel kopen. Heb je Unlimited Data en is je dagbundel van 5GB op? Dan kun je zo vaak je wilt gratis 1 GB data aanvragen. Zo heb jij écht Unlimited Data en maakt niemand misbruik van onbeperkt internet, zodat jij snel en stabiel internet hebt. Check hier alle tarieven.

  • Kan ik mijn 06-nummer behouden als ik overstap naar Tele2?

    Uiteraard! Sterker nog: dit regelen we gratis voor je, zodat overstappen naar Tele2 extra makkelijk is. Je kunt maximaal 4 maanden voor de einddatum van je contract een abonnement met nummerbehoud afsluiten. Op die manier zeg je tegelijkertijd je vorige abonnement op. Dat hoef je dus niet zelf te doen. Je kunt altijd bij het afsluiten van een abonnement aangeven dat je nummerbehoud wilt. De providers regelen vervolgens onderling dat je nummer op het juiste moment wordt overgezet. Dus op de dag dat je abonnement bij de ene provider afloopt en bij de andere provider begint. Nummerbehoud is altijd gratis.

  • Kan ik mijn (Sim Only) abonnement tussentijds opzeggen?

    Een maandelijks opzegbaar (Sim Only)abonnement kun je op elk moment opzeggen. Je abonnement loopt dan nog 1 maand door. Heb je een vast contract? Dan kun je vanaf 4 maanden voor het einde van je contractdatum je abonnement opzeggen. Je abonnement loopt dan tot en met de einddatum van je contract. Zeg je op, maar moet je jouw telefoon nog afbetalen? Dan moet je het toestelkrediet in een keer aflossen. Je kunt opzeggen door te bellen met de klantenservice.

  • Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

    Ja, je abonnement loopt automatisch door als je niet verlengt of overstapt. Het abonnement is dan maandelijks opzegbaar.

  • Kan ik tussentijds mijn abonnement wijzigen of aanvullen?

    Zeker! Je kunt altijd een grotere bundel nemen. Wil je downgraden? Dat kan ook, maar alleen als je eerder al bent overgestapt op een grotere bundel. Je kunt nooit een bundel nemen die kleiner is dan de bundel die je tijdens het afsluiten van je abonnement uitkoos.

  • Wanneer wordt mijn toestel of simkaart geleverd en wanneer begint de betaalperiode?

    Voor een telefoon geldt: voor 21.00 uur besteld, morgen in huis. Een simkaart wordt binnen 3 werkdagen bezorgd. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan kan het iets langer duren voor je simkaart wordt gezorgd, omdat je vorige provider de aanvraag eerst moet goedkeuren. In MijnTele2 blijf je op de hoogte van de status van je bestelling. Je abonnement start zodra je jouw simkaart activeert.

  • Hoe betaal ik voor mijn abonnement?

    Je betaalt elke maand via een automatische incasso je abonnement. Handig, want zo hoef je zelf dus niets te doen. Heb je een telefoon op afbetaling? Dan is de prijs hiervan verrekend in je abonnementsprijs. Hierover rekenen we geen rente : het bedrag is dus precies hetzelfde wanneer je de telefoon in 1 keer betaalt. Sluit je een nieuw abonnement af? Dan betaal je eenmalige aansluitkosten. Bij een abonnement met telefoon is dat € 30, bij Sim Only € 20. Ook betaal je voor een telefoon altijd een thuiskopieheffing van € 4,70. Via MijnTele2 en de app kun je je facturen inzien. Daar zie je precies wat je waarvoor betaalt.

  • Worden gesprekskosten en datagebruik afgerond?

    Ja, deze ronden we af. Belminuten ronden we af naar boven, datagebruik ronden we af per 200 KB.

  • Word ik getoetst bij het BKR en wordt mijn toestelkrediet daar geregistreerd?

    Sluit je een abonnement met telefoon af? En is het bedrag dat je tijdens de abonnementsperiode afbetaalt € 250 of hoger? Dan moet je vooraf een Inkomens- en Lastentoets doen. Op die manier checken we of je genoeg inkomsten hebt om de lening zonder problemen af te betalen. Ook wordt deze lening dan geregistreerd bij het Bureau Kredietregistratie (BKR). Op onze Geld Lenen Kost Geld-pagina lees je hierover alle ins en outs.

  • Wat is Wettelijke Thuiskopieheffing en waarom moet ik het betalen?

    De thuiskopievergoeding is een vergoeding die artiesten en auteurs krijgen. Je betaalt deze vergoeding bij het kopen van je telefoon, omdat artiesten en auteurs inkomsten mislopen. Dit komt omdat mensen het werk van deze artiesten (zoals liedjes en films) kopiëren naar hun telefoon voor eigen gebruik. De thuiskopieheffing voor telefoons is € 4,70.

  • Wat als de overeenkomst door Tele2 wordt opgezegd (vanwege wanbetaling)?

    Dan kun je met jouw abonnement niet meer bellen, sms'en en internetten. Dit gebeurt alleen als je na meerdere waarschuwingen je rekeningen niet hebt betaald. Heb je een telefoon op afbetaling? Dan ben je volgens de afgesloten kredietoverenkomst verplicht deze af te betalen. Ook brengen we 50% van de totale abonnementskosten die je volgens het abonnement zou betalen nog in rekening, tenzij een hogere schadevergoeding regerechtvaardigd is.

  • Wat is het bereik en de snelheid van het 4G-netwerk van Tele2?

    We hebben maar liefst 99% landelijke 4G-dekking! Dit betekent dat je nagenoeg overal supersnel kunt internetten. Gemiddeld is de downloadsnelheid 40 Mbps en kun je met 25 Mbps uploaden. Handig om supersnel je vlogs YouTube op te slingeren! Maar schrik niet als de snelheid hoger is, want er zijn topsnelheden mogelijk tot wel 225 Mbps. Die haal je als je een supersnelle telefoon hebt, je dicht bij een zendmast bent en het rustig op het netwerk is. Check onze netwerk-pagina voor alles over ons netwerk.

  • Wat is een 4G-ready toestel en waarom heb ik dit nodig?

    Een 4G-ready toestel is een telefoon die geschikt is voor 4G. Met zo'n telefoon kun je dus ons snelle 4G-netwerk gebruiken. In principe ondersteunen alle telefoons die je bij ons kunt kopen 4G-internet.

  • Mag ik mijn simkaart met 06-nummer in een router of dongel plaatsen?

    Nee, daarvoor is een Sim Only abonnement niet bedoeld. Het is daarom niet toegestaan om simkaarten met een 06-telefoonnummer te gebruiken in netwerkontvangers, zoals routers en dongels. Je mag de simkaart alleen gebruiken in een apparaat waarmee je kunt bellen, zoals je mobiele telefoon of smartphone.