Vraag tot 4 maanden van tevoren nummerbehoud aan. Wij zeggen je huidige contract voor je op.
Kies voor een flexibel abonnement en zit nergens aan vast.
Raadpleeg de 4G-checker om te zien of je mobiel geschikt is voor ons schandalig snelle 4G-netwerk.
Vraag tot 4 maanden van tevoren nummerbehoud aan. Wij zeggen je huidige contract voor je op.
Kies voor een flexibel abonnement en zit nergens aan vast.
Raadpleeg de 4G-checker om te zien of je mobiel geschikt is voor ons schandalig snelle 4G-netwerk.
Vraag tot 4 maanden van tevoren nummerbehoud aan. Wij zeggen je huidige contract voor je op.
Kies voor een flexibel abonnement en zit nergens aan vast.
Raadpleeg de 4G-checker om te zien of je mobiel geschikt is voor ons schandalig snelle 4G-netwerk.
De goedkoopste! | ![]() | ![]() | ![]() | |
---|---|---|---|---|
Landelijke 4G-dekking | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Optie maandelijks opzegbaar | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Unlimited internet | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Unlimited bellen | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Bundel gebruiken in de EU* | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Elke maand gratis up-/downgraden | Tele2 | T-mobile | Vodafone | KPN |
Aansluitkosten | Tele2€ 15,- | T-mobile€ 25,- | Vodafone€ 25,- | KPN€ 25,- |
Prijs per maand Unlimited data & bellen/sms NL | Tele2€ 25,- | T-mobile€ 35,- | VodafoneNiet beschikbaar | KPNNiet beschikbaar |
*Voor bellen / sms'en vanuit Nederland naar het buitenland geldt nog steeds een toeslag.
Peildatum: 17 september 2018
Kies je voor een Sim Only van Tele2 dan krijg je de grootste bundels voor de laagste prijs. Van alle grote providers is dit dus het meest voordelige sim only abonnement. En bij ons betaal je verreweg de minste aansluitkosten. Dat is standaard. Maar we hebben ook gewoon toffe sim only aanbiedingen. Heb je al een eigen mobiel en overweeg je om over te stappen naar een sim only? Goed idee! Vanaf 4 maanden voor afloop van je huidige contract kun je al overstappen naar een sim only van Tele2. Wij regelen dan gratis dat jij je huidige mobiele telefoonnummer kunt behouden; we zeggen je huidige contract op en laten jou weten wanneer je nummer naar Tele2 wordt overgezet. Dat scheelt weer een rits appjes naar honderden vrienden om je nieuwe nummer door te geven. Maar goed, dan houdt je irritante ex ook je nummer. Dat wel.
Een weekendje weg in Europa of een vakantie op de planning. Leuk! Je Tele2 Sim Only bel/sms en databundel zijn ook geldig in de EU. Bij de hogere bundels van 20GB en Unlimited geldt een limiet van 12GB per maand. Je kunt na het bereiken van deze limiet wel nog gebruik maken van data uit je bundel, maar er geldt een extra toeslag. Voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland, en ook buiten Europa gelden toeslagen. Hierover vind je meer op onze informatie-pagina buitenland.
Sinds kort kun je bij Tele2 ook terecht voor een sim only abonnement voor je kind. Je kind krijgt dan een Sim Only met 1GB Data en kan ongelimiteerd bellen naar 3 telefoonnummers in Nederland. Zo kan jij je kind altijd bereiken, en andersom. Omdat jij het abonnement afsluit, heb jij volledige controle over de kosten. We stoppen het internet direct als de 1GB Data op is. En servicenummers en bellen naar het buitenland zijn standaard geblokkeerd. Geen onverwachte torenhoge rekeningen en inzicht in het verbruik. Tele2 Kids Sim Only kost slechts € 7,- per maand.
Gebruik je je mobiele telefoon niet zo veel of zit je eigenlijk gewoon aan dat ding vastgeplakt? Maakt ons niet uit, we hebben sim only abonnementen vanaf 2GB Data zonder belminuten of sms’jes tot helemaal Unlimited in Nederland en de EU. En Unlimited is bij Tele2 in Nederland écht onbeperkt. Trek het internet dus gerust he-le-maal leeg. Bij gebruik van meer dan 5GB per dagen vragen we je wel om een BundelBooster te activeren zodat we de kwaliteit van het netwerk kunnen garanderen. Maar daarna kun je zonder zorgen weer verder surfen! Besef je je na een paar maanden dat je toch net niet de juiste combinatie van bundels hebt gekozen? Geen nood. Je kunt je sim only abonnement altijd verlagen. Of verhogen. Verlagen gaat de volgende maand in, verhogen gaat direct in. Handiggg!
We horen je denken: en wat krijg ik er dan voor terug? 4G bijvoorbeeld. Say What? 4G. Dat is schandalig snel internet op je mobiele telefoon. Zodat jij je met je sim only op onze topsnelheid van 225 Mb/s helemaal suf kunt bellen, appen, streamen, snappen, IGTV-en en lekker al je vrienden kunt voorzien van de vetste stories. Waar je ook bent. Want wij geven je landelijke dekking en dus bereik in 97% van Nederland. Ook met een sim only abonnement? Natuurlijk! Omdat het kan. Het is wel van belang dat je een 4G-ready telefoon hebt zodat jouw 4G Sim Only optimaal werkt op ons super snelle netwerk.
Veel mensen kiezen voor sim only omdat ze geen zin hebben om jarenlang ergens aan vast te zitten, of een lening te moeten afsluiten voor een dure telefoon. Snappen we. Om al je twijfel weg te nemen, heb je bij Tele2 sim only de keuze tussen een maandelijks opzegbare sim only, of een contract van een jaar. En vind je een beetje vastigheid prima, dan betaal je helemaal niks extra’s als je kiest voor een tweejarig sim only abonnement.
Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een BundelBooster te activeren in MijnTele2 of de Tele2 app. Als je geen extra Bundelbooster aanvraagt, wordt je data voor één dag afgesloten en kun je dus niet meer internetten.
Ja. Je kunt bij Tele2 profiteren van voordelig internetten, bellen en sms'en in de EU. Je belt, sms't en internet binnen de EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. bellen vanuit Nederland naar het buitenland, betaalde informatie- en servicenummers). Dit geldt voor alle abonnementen die nu afgesloten worden of al afgesloten zijn.
Als je je bundel hebt verbruikt gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor de databundels van 20GB en Unlimited geldt voor datagebruik in de EU een limiet van 12GB per maand. Na het bereiken van deze limiet kun je gebruik blijven maken van data uit je bundel maar geldt een toeslag van € 0,005 per MB.
Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy. Waar we extra kosten voor in rekening brengen is: bellen naar landen buiten Nederland, bellen van en naar landen buiten de EU en het servicetarief van betaalde servicenummers (bv. 090x-nummers). Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer: deze servicekosten hoor je aan het begin van je gesprek. Bekijk hier de kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland en bellen vanuit en naar EU landen.
Ja. Overstappen naar Tele2 met gratis nummerbehoud is eenvoudig. Je kunt al overstappen vanaf 4 maanden voor de afloop van je huidige contract. Geef bij het plaatsen van je bestelling, bij de stap 'Extra Gegevens', aan dat je nummerbehoud wilt. Tele2 zegt je huidige contract op en laat jou weten wanneer je nummer overgaat naar Tele2. Zo simpel is het.
Ja, als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice. Met een abonnement van 12 of 24 maanden kan je niet tussentijds opzeggen.
Ja, in dat geval gelden er buiten-de-bundel kosten:
Ja, je kunt op elk moment en zo vaak als je wilt, je bundels aanpassen. De regels hiervoor hangen af van het type contract dat je hebt gekozen. In de tabel hieronder worden de verschillen getoond.
Verlagen | Verhogen | |
12 of 24 maanden contract | Je kunt je abonnement verlagen, maar niet lager dan je originele bundel. Dit gaat de eerstvolgende maand in. | Je kunt altijd verhogen. Dit gaat direct in. |
Maandelijks opzegbaar contract |
Je kunt je abonnement altijd verlagen. De wijziging gaat de eerstvolgende maand in. |
Je kunt altijd verhogen. Dit gaat direct in. |
Bevalt de verhoging of verlaging niet? Dan kun je altijd weer terug naar je originele bundels. Dit kun je op elk moment van de maand aanvragen. Veranderingen kun je zelf in MijnTele2 doorvoeren.
Binnen maximaal 5 werkdagen komt PostNL je simkaart bezorgen. De betaalperiode start na activatie van je simkaart.
We hebben maar liefst 97% landelijke 4G-dekking! Maar als je in een gebouw bent met heel dikke muren of doordat je op een afgelegen plek bent waar we nog geen antenne hebben kan het zijn dat er geen 4G-dekking is. Als je een toestel hebt dat geschikt is voor ons 4G-netwerk en geen 4G-dekking hebt, ga je automatisch terug naar 3G. Je vindt hier de dekkingskaart.
We streven ernaar om je altijd de gecommuniceerde maximaal haalbare snelheid te bieden, maar in de praktijk haalbare snelheden zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals onder meer indoor/outdoor, locatie en drukte op het netwerk.
De onderstaande snelheden zijn maximale snelheden gehaald in testomgevingen en gemiddelde snelheden:
We schrijven je gemaakte kosten maandelijks af van het bankrekeningnummer dat je hebt opgegeven tijdens je bestelling. Dit gaat automatisch. Je kunt je factuur op elk moment bekijken in MijnTele2. In de Tele2 app heb je ook altijd een overzicht van je facturen en vind je je actuele bel-, sms- en dataverbruik.
Doordat Tele2 gebruik maakt van de allernieuwste 4G-techniek gaan de onderhoudskosten omlaag. Zo bouwen we verder aan aantrekkelijke 4G-abonnementen en kunnen we genadeloos lage prijzen bieden. Het is dan wel nodig dat jij ook een toestel hebt dat geschikt is voor ons netwerk. Weet je niet zeker of je telefoon 4G-ready is, check dan hier of je telefoon 4G-ready is.
Gesprekskosten worden naar boven afgerond op hele minuten. Datagebruik wordt niet afgerond.
Nee. Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Het gebruik van simkaarten met 06-nummers die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel is dus niet toegestaan. Deze simkaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt, zoals mobiele telefoons / smartphones.
Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice, via opzeggen of ga naar MijnTele2. Let op: Zeg je op na de einddatum van je abonnement met telefoon, dan geldt er een opzegtermijn van 1 maand. Wil je je abonnement met telefoon laten stoppen op de dag dat je contract afloopt? Zeg dan minstens 1 maand van tevoren je abonnement op.