4G Sim Only abonnement


In de volgende stap kan je je nummerbehoud regelen.

Sim Only vergelijken

Landelijke 4G-dekking Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Optie maandelijks opzegbaar Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Unlimited internet Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Unlimited bellen Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Bundel gebruiken in de EU* Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Elke maand gratis up-/downgraden Tele2 T-mobile Vodafone KPN
Aansluitkosten Tele2€ 15,- T-mobile€ 25,- Vodafone€ 25,- KPN€ 25,-
Prijs per maand Unlimited data & bellen/sms NL Tele2€ 25,- T-mobile€ 35,- VodafoneNiet beschikbaar KPNNiet beschikbaar

*Voor bellen / sms'en vanuit Nederland naar het buitenland geldt nog steeds een toeslag.

Peildatum: 17 september 2018

Sim Only abonnement

Sim Only met gratis nummerbehoud

Kies je voor een Sim Only van Tele2 dan krijg je de grootste bundels voor de laagste prijs. Van alle grote providers is dit dus het meest voordelige sim only abonnement. En bij ons betaal je verreweg de minste aansluitkosten. Heb je al een eigen mobiel en overweeg je om over te stappen naar een sim only? Goed idee! Vanaf 4 maanden voor afloop van je huidige contract kun je al overstappen naar een sim only van Tele2. Wij regelen dan gratis dat jij je huidige mobiele telefoonnummer kunt behouden; we zeggen je huidige contract op en laten jou weten wanneer je nummer naar Tele2 wordt overgezet. Dat scheelt weer een rits appjes naar honderden vrienden om je nieuwe nummer door te geven. Maar goed, dan houdt je irritante ex ook je nummer. Dat wel.

Sim only buiten Nederland, in de EU

Een weekendje weg in Europa of een vakantie op de planning. Leuk! Je Tele2 Sim Only bel/sms en databundel zijn ook geldig in de EU. Bij de hogere bundels van 10GB, 20GB en Unlimited geldt een limiet van 9GB per maand. Je kunt na het bereiken van deze limiet wel nog gebruik maken van data uit je bundel, maar er geldt een extra toeslag. Voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland, en ook buiten Europa gelden toeslagen. Hierover vind je meer op onze informatie-pagina buitenland.

Unlimited Sim Only zonder addertjes

Gebruik je je mobiele telefoon niet zo veel of zit je eigenlijk gewoon aan dat ding vastgeplakt? Maakt ons niet uit, we hebben sim only abonnementen vanaf 2GB Data zonder belminuten of sms’jes tot helemaal Unlimited in Nederland en de EU. En Unlimited is bij Tele2 in Nederland écht onbeperkt. Trek het internet dus gerust he-le-maal leeg. Bij gebruik van meer dan 5GB per dagen vragen we je wel om een BundelBooster te activeren zodat we de kwaliteit van het netwerk kunnen garanderen. Maar daarna kun je zonder zorgen weer verder surfen! Besef je je na een paar maanden dat je toch net niet de juiste combinatie van bundels hebt gekozen? Geen nood. Je kunt je sim only abonnement altijd verlagen. Of verhogen. Verlagen gaat de volgende maand in, verhogen gaat direct in. Handiggg!

Supersnel 4G, ook bij sim only

We horen je denken: en wat krijg ik er dan voor terug? 4G bijvoorbeeld. Say What? 4G. Dat is schandalig snel internet op je mobiele telefoon. Zodat jij je met je sim only op onze topsnelheid van 225 Mb/s helemaal suf kunt bellen, appen, streamen, snappen, IGTV-en en lekker al je vrienden kunt voorzien van de vetste stories. Waar je ook bent. Want wij geven je landelijke dekking en dus bereik in 97% van Nederland. Ook met een sim only abonnement? Natuurlijk! Omdat het kan. Het is wel van belang dat je een 4G-ready telefoon hebt zodat jouw 4G Sim Only optimaal werkt op ons super snelle netwerk.

Abonnement opzeggen wanneer jij wilt

Veel mensen kiezen voor sim only omdat ze geen zin hebben om jarenlang ergens aan vast te zitten, of een lening te moeten afsluiten voor een dure telefoon. Snappen we. Om al je twijfel weg te nemen, heb je bij Tele2 sim only de keuze tussen een maandelijks opzegbare sim only, of een contract van een jaar. En vind je een beetje vastigheid prima, dan betaal je helemaal niks extra’s als je kiest voor een tweejarig sim only abonnement.

Veelgestelde vragen

Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een BundelBooster te activeren in MijnTele2 of de Tele2 app. Als je geen extra Bundelbooster aanvraagt, wordt je data voor één dag afgesloten en kun je dus niet meer internetten.

Kan ik mijn bundel ook in het buitenland gebruiken?

Ja. Je kunt bij Tele2 profiteren van voordelig internetten, bellen en sms'en in de EU. Je belt, sms't en internet binnen de EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. bellen vanuit Nederland naar het buitenland, betaalde informatie- en servicenummers). Dit geldt voor alle abonnementen die nu afgesloten worden of al afgesloten zijn.

Als je je bundel hebt verbruikt gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor de databundels van 10GB, 20GB en Unlimited geldt voor datagebruik in de EU een limiet van 9GB per maand. Na het bereiken van deze limiet kun je gebruik blijven maken van data uit je bundel maar geldt een toeslag van € 0,007 per MB.

Is Unlimited bellen/sms'en ook echt onbeperkt?

Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy. Waar we extra kosten voor in rekening brengen is: bellen naar landen buiten Nederland, bellen van en naar landen buiten de EU en het servicetarief van betaalde servicenummers (bv. 090x-nummers). Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer: deze servicekosten hoor je aan het begin van je gesprek. Bekijk hier de kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland en bellen vanuit en naar EU landen.

Kan ik gratis mijn 06-nummer behouden als ik overstap naar Tele2?

Ja. Overstappen naar Tele2 met gratis nummerbehoud is eenvoudig. Je kunt al overstappen vanaf 4 maanden voor de afloop van je huidige contract. Geef bij het plaatsen van je bestelling, bij de stap 'Extra Gegevens', aan dat je nummerbehoud wilt. Tele2 zegt je huidige contract op en laat jou weten wanneer je nummer overgaat naar Tele2. Zo simpel is het.

Kan ik mijn Sim Only abonnement tussentijds opzeggen?

Ja, als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice. Met een abonnement van 12 of 24 maanden kan je niet tussentijds opzeggen.

Gelden er buiten-de-bundel kosten als mijn bel- of databundel op is?

Ja, in dat geval gelden er buiten-de-bundel kosten:

  • Bellen buiten de bundel:
    Een minuut bellen buiten de bundel kost € 0,25. Er gelden andere tarieven voor betaalde sms- en andere beldiensten zoals 0900-nummers.
  • Sms'en buiten de bundel:
    Een sms buiten de bundel kost € 0,25. Er gelden andere tarieven voor betaalde sms- en andere beldiensten zoals 0900-nummers.
  • Internetten buiten de bundel:
    Datagebruik buiten de bundel is mogelijk met een extra bundel. Dat kan via sms of met de MijnTele2 app. Hier vind je de prijzen van deze extra bundels. Als je op 80% verbruik zit van je 2GB, 5GB,10GB of 20GB internetbundel krijg je van ons een sms. Je krijgt er ook een als je helemaal door je bundel bent. Je kunt dan niet meer internetten, ook niet op lage snelheid.

    Bij een abonnement met Unlimited Data krijg je van ons bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms’je, hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis BundelBooster aan kunt vragen. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat jij de best mogelijke internetverbinding houdt!
Kan ik naderhand mijn abonnement wijzigen of aanvullen?

Ja, je kunt op elk moment en zo vaak als je wilt, je bundels aanpassen. De regels hiervoor hangen af van het type contract dat je hebt gekozen. In de tabel hieronder worden de verschillen getoond.

Verlagen Verhogen
12 of 24 maanden contract Je kunt je abonnement verlagen, maar niet lager dan je originele bundel. Dit gaat de eerstvolgende maand in. Je kunt altijd verhogen. Dit gaat direct in.
Maandelijks opzegbaar contract

Je kunt je abonnement altijd verlagen. De wijziging gaat de eerstvolgende maand in.

Je kunt altijd verhogen. Dit gaat direct in.

Bevalt de verhoging of verlaging niet? Dan kun je altijd weer terug naar je originele bundels. Dit kun je op elk moment van de maand aanvragen. Veranderingen kun je zelf in MijnTele2 doorvoeren.

Wanneer wordt mijn simkaart geleverd en wanneer begint de betaalperiode?

Binnen maximaal 5 werkdagen komt PostNL je simkaart bezorgen. De betaalperiode start na activatie van je simkaart.

Wat is het bereik en de snelheid van het 4G-netwerk van Tele2?

We hebben maar liefst 97% landelijke 4G-dekking! Maar als je in een gebouw bent met heel dikke muren of doordat je op een afgelegen plek bent waar we nog geen antenne hebben kan het zijn dat er geen 4G-dekking is. Als je een toestel hebt dat geschikt is voor ons 4G-netwerk en geen 4G-dekking hebt, ga je automatisch terug naar 3G. Je vindt hier de dekkingskaart.

We streven ernaar om je altijd de gecommuniceerde maximaal haalbare snelheid te bieden, maar in de praktijk haalbare snelheden zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals onder meer indoor/outdoor, locatie en drukte op het netwerk.

De onderstaande snelheden zijn maximale snelheden gehaald in testomgevingen en gemiddelde snelheden:

  • Gemiddelde downloadsnelheid +/- 40 Mb/s
  • Maximaal te halen downloadsnelheid = 225 Mb/s
  • Gemiddelde uploadsnelheid +/- 10 Mb/s
  • Maximaal te halen uploadsnelheid = 75 Mb/s
  • De maximale snelheid op 3G is 2 Mb/s voor zowel downloaden als uploaden. De 3G snelheid wordt stapsgewijs verlaagd naar snelheden tussen 2 en 1 Mb/s, afhankelijk van de ontwikkeling van ons eigen 4G-netwerk
Hoe betaal ik voor het abonnement?

We schrijven je gemaakte kosten maandelijks af van het bankrekeningnummer dat je hebt opgegeven tijdens je bestelling. Dit gaat automatisch. Je kunt je factuur op elk moment bekijken in MijnTele2. In de Tele2 app heb je ook altijd een overzicht van je facturen en vind je je actuele bel-, sms- en dataverbruik.

Wat is een 4G-ready toestel en waarom heb ik dit nodig?

Doordat Tele2 gebruik maakt van de allernieuwste 4G-techniek gaan de onderhoudskosten omlaag. Zo bouwen we verder aan aantrekkelijke 4G-abonnementen en kunnen we genadeloos lage prijzen bieden. Het is dan wel nodig dat jij ook een toestel hebt dat geschikt is voor ons netwerk. Weet je niet zeker of je telefoon 4G-ready is, check dan hier of je telefoon 4G-ready is.

Worden gesprekskosten en datagebruik afgerond?

Gesprekskosten worden naar boven afgerond op hele minuten. Datagebruik wordt niet afgerond.

Mag ik mijn simkaart met 06-nummer in een router of dongel plaatsen?

Nee. Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Het gebruik van simkaarten met 06-nummers die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel is dus niet toegestaan.  Deze simkaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt, zoals mobiele telefoons / smartphones.

Hoe moet ik opzeggen?

Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice, via opzeggen of ga naar MijnTele2. Let op: Zeg je op na de einddatum van je abonnement met telefoon, dan geldt er een opzegtermijn van 1 maand. Wil je je abonnement met telefoon laten stoppen op de dag dat je contract afloopt? Zeg dan minstens 1 maand van tevoren je abonnement op.