Sim Only vergelijken

Landelijke 4G-dekking
Maandelijks opzegbaar
Unlimited internet
Unlimited bellen
Bundel gebruiken in de EU*
Elke maand gratis up-/downgraden
Aansluitkosten € 15,- € 25,- € 25,- € 25,-
Prijs per maand Unlimited data & bellen/sms NL € 25,- € 35,- Niet beschikbaar Niet beschikbaar

*Voor bellen / sms'en vanuit Nederland naar het buitenland geldt nog steeds een toeslag.

Peildatum: 6 november 2017

Veelgestelde vragen

Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms te sturen voor extra data (stuur NOG 1GB naar 1280) of kijk in MijnTele2. De verbinding wordt tijdelijk verbroken, tot de sms voor extra data ontvangen is, of tot 12 uur ‘s nachts, dan wordt automatisch de verbinding hersteld en heb je opnieuw 5GB tot je beschikking. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden

Kan ik mijn bundel ook in het buitenland gebruiken?

Ja. Je kunt bij Tele2 profiteren van voordelig internetten, bellen en sms'en in de EU. Je belt, sms't en internet binnen de EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. bellen vanuit Nederland naar het buitenland, betaalde informatie- en servicenummers). Dit geldt voor alle abonnementen die nu afgesloten worden of al afgesloten zijn.

Als je je bundel hebt verbruikt gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor de grotere databundels vanaf 8GB geldt voor datagebruik binnen de EU een limiet van 6GB per maand. Na het bereiken van deze limiet kun je gebruik blijven maken van data uit je bundel. Naast het verbruik uit je bundel zal een toeslag gaan gelden van € 0,009 per MB.

Is Unlimited bellen/sms'en ook echt onbeperkt?

Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy. Waar we extra kosten voor in rekening brengen is: bellen naar landen buiten Nederland, bellen van en naar landen buiten de EU en het servicetarief van betaalde servicenummers (bv. 090x-nummers). Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer: deze servicekosten hoor je aan het begin van je gesprek. De kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland en bellen vanuit en naar EU landen vind je op onze website

Kan ik gratis mijn 06-nummer behouden als ik overstap naar Tele2?

Ja. Overstappen naar Tele2 met gratis nummerbehoud is eenvoudig. Vraag jouw overstap maximaal 4 maanden voor het einde van je huidige contract aan. Geef bij het plaatsen van je bestelling, bij de stap 'Extra Gegevens', aan dat je nummerbehoud wilt. Tele2 zegt je huidige contract op en laten jou weten wanneer je nummer overgaat naar Tele2. Zo simpel is het.

Kan ik mijn Sim Only abonnement tussentijds opzeggen?

Ja, als je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice. Met een abonnement van 24 maanden ben je goedkoper uit, maar kan je niet tussentijds opzeggen. Het verschil zit dus in de contractduur en maandprijs. Ga je voor veel flexibiliteit dan kies je voor een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement. Wil je liever minder betalen per maand dan kies je voor Sim Only abonnement van 24 maanden.

Gelden er buiten-de-bundel kosten als mijn bel- of databundel op is?

Ja. Een minuut bellen buiten de bundel kost € 0,25 per minuut en een sms buiten de bundel kost € 0,25 per sms. Voor betaalde sms- en andere beldiensten zoals 0900-nummers gelden andere tarieven. Deze vind je hier. Datagebruik buiten de bundel is alleen mogelijk als je een extra bundel koopt. Dat kan via sms of met de MijnTele2 app. De prijzen van deze extra bundels vind je hier. Als je op 80% verbruik zit van je 2GB, 5GB of 10GB internetbundel krijg je van ons een sms. Je krijgt er ook een als je helemaal door je bundel bent. Je kunt dan niet meer internetten, ook niet op lage snelheid.

Bij een Unlimited Data abonnement krijg je van ons bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms’je, hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis BundelBooster aan kunt vragen. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat jij de best mogelijke internetverbinding houdt!

Kan ik naderhand mijn abonnement wijzigen of aanvullen?

Ja, je mag altijd je abonnement aanpassen en zo vaak als je wilt. Deze wijziging wordt in de eerstvolgende maand doorgevoerd. Wanneer je abonnement wil opwaarderen gaat deze wijziging meteen in. Dit zal worden verrekend naar hoeveel dagen van de maand je er gebruik van hebt gemaakt. Veranderingen kun je zelf in MijnTele2 doorvoeren of geef het door aan onze klantenservice.

Wanneer wordt mijn simkaart geleverd en wanneer begint de betaalperiode?

Als je voor 23:59 uur besteld hebt, kun je de volgende dag de simkaart al in huis hebben. Je kunt je gewenste bezorgmoment aangeven in de e-mail die je van OPD krijgt om een bezorgafspraak te maken. De betaalperiode start na activatie van je simkaart.

Wat is het bereik en de snelheid van het 4G-netwerk van Tele2?

We hebben maar liefst 97% landelijke 4G-dekking! Maar als je in een gebouw bent met heel dikke muren of doordat je op een afgelegen plek bent waar we nog geen antenne hebben kan het zijn dat er geen 4G-dekking is. Als je een toestel hebt dat geschikt is voor ons 4G-netwerk en geen 4G-dekking hebt, ga je automatisch terug naar 3G. Je vindt hier de dekkingskaart.

Snelheden:

  • Maximaal te halen 4G downloadsnelheid 225 Mb/s
  • Maximaal te halen 4G uploadsnelheid 50 Mb/s
  • Gemiddelde 4G downloadsnelheid +/- 40 Mb/s
  • Gemiddelde 4G upload tussen de +/- 20 Mb/s
  • De maximale snelheden op 3G zijn 14.4 Mb/s voor downloaden en 2 Mb/s voor uploaden


Meer informatie over 4G vind je hier

Hoe betaal ik voor het abonnement?

We schrijven je gemaakte kosten maandelijks af van het bankrekeningnummer dat je hebt opgegeven tijdens je bestelling, dit gaat automatisch. Je kunt je factuur op elk moment bekijken in MijnTele2. Hiervoor dien je eerst je account te activeren. Met de Tele2 app heb je ook altijd een overzicht van je facturen en ziet je meteen wat je bel-, sms- en dataverbruik is.

Wat is een 4G-ready toestel en waarom heb ik dit nodig?

Doordat Tele2 gebruikmaakt van de allernieuwste 4G-techniek gaan de onderhoudskosten omlaag. Zo bouwen we verder aan aantrekkelijke 4G-abonnementen en kunnen we genadeloos lage prijzen bieden. Het is dan wel nodig dat jij ook een toestel hebt dat geschikt is voor ons netwerk. Weet je niet zeker of je telefoon 4G-ready is, check dan hier je telefoon

Worden gesprekskosten en datagebruik afgerond?

Gesprekskosten worden naar boven afgerond op hele minuten. Datagebruik wordt niet afgerond.

Mag ik mijn simkaart met 06-nummer in een router of dongel plaatsen?

Nee. Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Het gebruik van simkaarten met 06-nummers die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel is dus niet toegestaan.  Deze simkaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt, zoals mobiele telefoons / smartphones.

Hoe moet ik opzeggen?

Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice via tele2.nl/klantenservice. Of bekijk onze website of via MijnTele2. Let op: Zeg je op na de einddatum van je abonnement met telefoon, dan geldt er een opzegtermijn van 1 maand. Wil je je abonnement met telefoon laten stoppen op de dag dat je contract afloopt? Zeg dan minstens 1 maand van tevoren je abonnement op.

Liever een toestel?
Voor maar een paar euro meer heb je al een toestel in combinatie met een abonnement. Bekijk hier de beste deals met lage maandelijkse lasten!