Je eerste factuur van je mobiele abonnement

Welkom bij Tele2! Op deze pagina vind je informatie en uitleg over je eerste factuur van Tele2.
factuur-header

Kosten op je factuur

Ontvang je voor het eerst een factuur voor je nieuwe mobiele abonnement? Dan kan het zijn dat je hier wat vragen over hebt. Je eerste factuur bestaat uit: abonnementskosten, (eventueel) gebruikskosten en éénmalige kosten.
Abonnementskosten

Dit zijn kosten voor:

  • je internet bundel
  • je bel/sms bundel
  • eventuele korting
  • de maandelijkse prijs van je toestel

Heb je sim only? Dan betaal je natuurlijk niet voor je toestel. Op de eerste factuur betaal je je abonnementskosten naar rato, het kan dus zijn dat de totaalkosten afwijken. Lees verderop meer daarover.

Gebruikskosten
  • Kosten die buiten je normale bundel vallen:
  • Internetverbruik in het buitenland
  • Extra internetbundels in Nederland of het buitenland
  • Bellen/Sms’en naar of in het buitenland
  • MMS berichten
  • Dataverbruik zonder databundel
  • Servicenummers, zoals 0900 nummers.
  • ContentSMS / sms-diensten
  • Activatie voor Apple iMessage of Facetime

Meer informatie daarover vind je hier.

Eénmalige kosten

Naast je abonnementskosten staan er ook éénmalige kosten op je eerste factuur. Deze worden automatisch verrekend op je eerste factuur. Onderaan deze pagina zie je een voorbeeld van de eerste factuur. De éénmalige kosten kunnen bestaan uit:

  • (eventueel) de bijbetaling van je toestel
  • verzendkosten
  • aansluitkosten
loupe

Voorbeeld
Factuur

Hier kan je een voorbeeld factuur bekijken met extra uitleg.
Bekijk voorbeeld factuur

Bundelperiode

De abonnementsperiode loopt van de 1ste tot en met de laatste van de maand. Gaat jouw abonnement ergens halverwege de maand in, dan worden de kosten van je eerste periode naar rato berekend. De abonnementskosten kunnen daardoor lager uitvallen de eerste maand.
Naar rato

De volgende onderdelen op je factuur worden in dat geval naar rato berekend:
– je mobiele internet bundel
– je bel/sms bundel
– de eventuele kosten voor je toestel
Gaat je abonnement bijvoorbeeld op de helft van de maand in, dan betaal je de helft van die kosten. De éénmalige kosten zoals aansluitkosten en verzendkosten betaal je wel volledig.

Een voorbeeld van de naar rato berekening:

Je hebt een abonnement besteld met een 24GB databundel voor €35,00 per maand. Omdat je abonnement op de 4e van de maand in gaat, in plaats van de 1ste, betaal je de eerste maand niet voor een volledige maand. Er wordt in zo’n geval voor de 24 GB bundel €32,50 gerekend in plaats van het volle bedrag. Dat is dus extra voordelig omdat je niet voor de hele maand hoeft te betalen. Je volgende factuur zal weer normaal zijn.

envelop
Incassomoment

Je ontvangt je factuur rond de 20e van elke maand. Zodra je factuur klaar staat, ontvang je een email en een sms en kun je je factuur bekijken in MijnTele2. Rond de 25e worden je abonnementskosten geïncasseerd.

Mocht de incasso zijn mislukt, ga dan naar onze pagina over betalen om te zien hoe je toch op tijd kunt betalen.

Meer informatie over je volgende factuur vind je hier.

Toestelfactuur

Wanneer je een abonnement met telefoon afsluit, betaal je maandelijks een bepaald bedrag voor je toestel, verwerkt in je abonnement. Vanaf heden gebeurt dit in de vorm van een toestelkrediet. Een toestel.. wat? We leggen het uit!
Wat is een toestelfactuur?

We sturen je een aparte factuur over de kosten voor je toestel. Zo heb je het volledige overzicht. Wanneer je een abonnement met telefoon afsluit, betaal je maandelijks een bepaald bedrag voor je toestel, verwerkt in je abonnement. Vanaf heden gebeurt dit in de vorm van een toestelkrediet. Dit betekent niets meer dan dat je je toestel in termijnen betaalt, in plaats van in een keer bij het afsluiten van je abonnement. Zodra je de laatste termijn betaalt, vervallen de kosten voor je toestel. Je toestel is wel al direct van jou.

Waarom krijg ik een toestelfactuur?

Ten eerste omdat je bij ons een mobiele telefoon hebt gekocht. Daarom sturen wij je een factuur met het overzicht van de kosten. Zo is voor beide partijen duidelijk aan welke betalingsverplichtingen er voldaan moet worden. Ten tweede omdat de wetgeving dit vereist. Tele2 is de eerste die het toestelkrediet in deze vorm doorvoert. Dit brengt verder geen extra kosten met zich mee.