Het 2G-netwerk
van Tele2 gaat uit

In november 2020 gaat ons verouderde 2G-netwerk uit. Onze klanten maken steeds meer gebruik van internet, en bellen ook steeds meer. Het is belangrijk dat ons mobiele netwerk dat aankan.

Het mobiele netwerk van Tele2 bestaat uit een paar lagen: het 2G-, 3G- en 4G-netwerk. Om het groeiende bel- en internetverkeer mogelijk te maken, moeten we meer ruimte maken voor 4G.

Meer lezen
Stapel 2G-toestellen
Geen 2G meer: wat ga ik daarvan merken?

Je merkt er alleen iets van als je een 2G-toestel hebt. In dat geval is je telefoon na november 2020 niet langer te gebruiken in combinatie met je abonnement bij Tele2.
Je hebt dan een telefoon nodig die geschikt is voor een 4G-netwerk.

Check hier of je een nieuwe telefoon nodig hebt:
1. Heb je een 2G-toestel?

Vanaf november 2020 werken 2G-toestellen niet meer op het netwerk van Tele2.

2. Check ons aanbod

Heb je een nieuwe telefoon nodig, zodat je zonder 2G gebruik kunt blijven maken van ons netwerk? We hebben een goed aanbod voor je!

3. Stel je vragen

Meer uitleg nodig? Bel naar onze Klantenservice op 020-754 4444.

Met deze telefoons heb je binnenkort geen bereik meer

Hier vind je een paar veelvoorkomende 2G-toestellen en een overzicht van alle 2G-toestellen die nog in omloop zijn. Deze werken binnenkort niet meer op het netwerk van Tele2.

Nokia 100
Nokia 100

Nokia 108
Nokia 108

Nokia 6300
Nokia 6300

Samsung e1190
Samsung E1190

Samsung e1200
Samsung E1200

Samsung e1270
Samsung E1270

Merk toestel
Merk toestel
Serienummer
Serienummer
Nokia
Merk toestel
100, 105, 108, 113, 150, 1600, 1616, 1650, 2310, 3310, 3720, 6300, 6303i, 6310i, C1-01
Serienummer
Samsung
Merk toestel
B300, C260, C270, E1120, E1150, E1550i, E1170, E1180, E1190, E1270, Pusha, Stratus, GT-E1190, GT-E1150, GT-E1200
Serienummer
Alcatel
Merk toestel
2004C, 2008G, 1016D, 1035X
Serienummer
Primatronix
Merk toestel
Nanho M6900
Serienummer
Sony Ericsson
Merk toestel
Alle toestellen van dit merk
Serienummer
Emporia
Merk toestel
Alle toestellen van dit merk
Serienummer
Doro
Merk toestel
Alle toestellen van dit merk
Serienummer

Zoek je een nieuwe 4G-telefoon?
Bekijk ons aanbod

Als je zeker wil weten dat je vanaf november 2020 nog op ons netwerk kan, zorg er
dan voor dat je voor die datum een nieuwe telefoon hebt. Hier vind je een
selectie van 4G-toestellen die misschien bij je passen.

Veelgestelde vragen

Wat is 2G?

In 1999 gebruikten we nog 2G, dit was ons eerste netwerk. Over dit netwerk kun je bellen, sms’en en heel langzaam internetten.

Sinds 2009 maken we gebruik van 3G, waarmee snel internet mogelijk werd. Op dit moment maken steeds meer klanten gebruik van 4G op hun telefoon of tablet.

Waarom wordt 2G uitgezet?

Bijna iedereen gebruikt 4G op zijn telefoon. We blijven ons netwerk verbeteren, zodat deze verbinding snel kan blijven. Door te stoppen met 2G maken we hier ruimte voor op ons netwerk.

Waarom zou ik een nieuwe telefoon willen?

Met een nieuwe telefoon worden veel dingen een stuk makkelijker. Je kunt ermee whatsappen, internetten, facetimen, internetbankieren, noem maar op.

Hoe weet ik of ik een 2G-telefoon heb?

Check het hier. Weet je niet zeker wat voor telefoon je hebt? Check dan of je telefoon toetsen op de voorkant heeft, om mee te typen. In dat geval kan je telefoon waarschijnlijk niet meer op ons netwerk, en heb je een nieuwe nodig. Nog vragen? Bel naar onze Klantenservice op 020-754 4444.

Waarom is het nodig om een nieuwe telefoon te nemen?

De techniek van oude toestellen sluit niet aan op ons 3G- of 4G-netwerk, omdat die netwerken een stuk nieuwer zijn. De oudere toestellen zijn niet mee veranderd.

Wat gebeurt er als ik geen nieuwe telefoon neem?

Als je telefoon het alleen doet op ons 2G-netwerk, dan zul je merken dat je telefoon het vanaf november 2020 niet meer doet. Als je overstapt naar een nieuwe telefoon die wel werkt op ons 4G-netwerk, dan kun je weer bellen, sms’en en internetten.

Kan ik ook ergens anders een nieuwe telefoon kopen?

Natuurlijk. Let er dan wel op dat je nieuwe toestel op ons 4G-netwerk kan.