Klantenservice Thuis

Verandering Vast Bellen


Vanaf 1 oktober verandert er het een en ander voor klanten met het Vast Bellen pakket. Hier lees je wat er precies verandert.
Wat verandert er per 1 oktober?
Factuur

Je factuur is vanaf nu overzichtelijker. Ook krijg je hem vanaf nu via de post in plaats van in de MijnTele2 omgeving. Je oude facturen (tot september 2017) blijven hier nog wel zichtbaar.
Daarnaast is de incassodatum voortaan rond de 25e van de maand. Hierdoor kan het zijn dat je factuur in oktober eenmalig hoger of lager uitvalt. Bij de factuur ontvang je hier ook uitleg over.

 Tarief

Helaas moeten wij vanwege hogere netwerkkosten ook een prijswijziging doorvoeren. Dit gaat er veranderen:

  • Start- en minuuttarief gaat van 11 cent naar 12 cent.
  • Nummerweergave en wisselgesprek gaan van €1,17 naar €1,25 per maand per nummer.
  • Internationaal tarief gaat van 11 cent naar 12 cent per minuut.
Combinatie factuur en tarief

De verandering van je factuur en tarief gaan op 1 oktober in. Hieronder zie je een duidelijk overzicht van hoe je factuur per die datum wordt ingedeeld. We maken een onderscheid tussen de diverse abonnementen, belpakketten en eventuele extra diensten. Het kan dus zijn dat jij Vaste Telefonie in combinatie met Belpakket Office hebt en als extra dienst Nummerweergave. Dan zie je enkel deze drie elementen op je factuur staan.

Abonnementen
Abonnementen
Prijs inclusief BTW
Prijs inclusief BTW
Prijs exclusief BTW
Prijs exclusief BTW
Vaste telefonie PSTN
Abonnementen
€ 25,00
Prijs inclusief BTW
€ 20,66
Prijs exclusief BTW
Vaste telefonie ISDN
Abonnementen
€ 29,00
Prijs inclusief BTW
€ 23,97
Prijs exclusief BTW
Vaste telefonie ISDN2
Abonnementen
€ 34,00
Prijs inclusief BTW
€ 28,10
Prijs exclusief BTW
Abonnementen
Prijs inclusief BTW
Prijs exclusief BTW
Type belpakket
Abonnementen
Prijs inclusief BTW
Prijs exclusief BTW
Belpakket Weekend (Vrij 24:00 uur tot Ma 08:00 uur)
Abonnementen
€ 0,50
Prijs inclusief BTW
€ 0,41
Prijs exclusief BTW
Belpakket Avond en Weekend (Ma t/m vrij van 19:00 uur - 08:00 uur en Vrij tot Ma 08:00 uur)
Abonnementen
€ 6,50
Prijs inclusief BTW
€ 5,37
Prijs exclusief BTW
Belpakket Office (Ma t/m vrij 08:00-19:00 uur)
Abonnementen
€ 10,00
Prijs inclusief BTW
€ 8,26
Prijs exclusief BTW
Belpakket Altijd (Ma t/m zo 00:00 uur t/m 23:59 uur)
Abonnementen
€ 15,00
Prijs inclusief BTW
€ 12,40
Prijs exclusief BTW
Abonnementen
Prijs inclusief BTW
Prijs exclusief BTW
Extra diensten
Abonnementen
Prijs inclusief BTW
Prijs exclusief BTW
Nummerweergave
Abonnementen
€ 1,25
Prijs inclusief BTW
€ 1,03
Prijs exclusief BTW
Wisselgesprek
Abonnementen
€ 1,25
Prijs inclusief BTW
€ 1,03
Prijs exclusief BTW

Wil je meer weten over de tarieven? Bekijk dan onze tarievenpagina.

Rekeningnummer

Ons rekeningnummer gaat veranderen naar: NL06COBA0637053753. Als je altijd gebruik maakt van automatische incasso merk je hier helemaal niets van. Maak je altijd handmatig over? Dan moet dat vanaf 1 oktober naar bovenstaand rekeningnummer.

Wijzigingen doorvoeren

Voorheen kon je je pakket altijd wijzigen. Vanaf 1 oktober kan dit niet meer. Wat je wel kunt doen is overstappen naar een ander belproduct van Tele2 (wel in combinatie met Internet Thuis). Je behoudt dan gewoon je huidige telefoonnummer. Kijk hier voor meer informatie. Daarnaast kun je je dienst ook op stopzetten.

Veelgestelde vragen:
Waarom wijzigt er voor mij het een en ander?

Tele2 is constant bezig met verbeteringen doorvoeren. Binnenkort wordt Vast Bellen verbeterd middels een ander technisch platform.

Kan ik straks nog wel gewoon gebruik blijven maken van mijn diensten?

Jazeker, ondanks dat we de achterliggende techniek veranderen, is het merendeel van de wijzigingen vooral van administratieve aard.

Mijn rekening van oktober is lager dan normaal. Hebben jullie hier een verklaring voor?

Tele2 verandert voor alle klanten de factuurperiode van de eerste van de maand tot en met de laatste dag van de kalendermaand. Hierdoor is je factuurperiode iets korter dan 31 dagen en valt je factuur eenmalig lager uit. In de bijlage van de factuur waarin je de abonnementskosten van oktober betaalt, zie je wat dit voor jou betekent.

Mijn rekening van oktober is hoger dan normaal. Hebben jullie hier een verklaring voor?

Tele2 verandert voor alle klanten de factuurperiode van de eerste van de maand tot en met de laatste dag van de kalendermaand. Hierdoor is je factuurperiode iets langer dan 31 dagen en valt je factuur eenmalig hoger uit. In de bijlage van de factuur waarin je de abonnementskosten van oktober betaalt, zie je wat dit voor jou betekent.

Verandert de incassodatum?

Vanaf oktober zullen wij rond de 25e het bedrag van je rekening afschrijven.

Verandert de einddatum van mijn contract?

Nee, er verandert niets aan de einddatum van je contract. Deze blijft dus hetzelfde.

Ik heb een ander(e) dienst/product dan dat in de brief staat aangegeven. Wat nu?

In dit geval vragen we je om contact op te nemen met onze klantenservice op 020-754 4444 (optie 3 en dan optie 2). Onze medewerkers zullen dan samen met jou bekijken waar dit eventuele verschil vandaan komt.

Verandert er iets aan het Friends & Family pakket?

Ja ook hier gaat wat veranderen. Vanaf 1 oktober zal dit pakket te komen vervallen.

Ik ben het niet eens met deze wijziging. Wat nu?

Je hebt wettelijk recht om op te zeggen tot 1 oktober 2017 bij ontvangst van deze boodschap. Om dat te doen bel je 020-754 4444, (kies optie 3 en dan optie 2). Uiteraard zien we je veel liever blijven. Bel bij vragen of twijfel dus eerst even. Ook dat kan via 020-754 4444.

Ik heb een brief gekregen over een wijziging in mijn dienst, maar ik ben geen klant meer bij Tele2. Moet ik iets doen?

Als je inmiddels hebt opgezegd, hebben onze brieven elkaar waarschijnlijk net gekruist. Dan kun je onze brief natuurlijk als niet verzonden beschouwen en hoef je verder niks te doen.