Klantenservice Thuis

Status van mijn bestelling


Vind hier meer informatie over de status van je bestelling. Ben je nieuwe klant bij ons, klik dan op de button om de status van je bestelling te volgen via MijnTele2. Overige informatie vind je op deze pagina.
Bekijk je bestelstatus
Waar kan je de status van je bestelling zien?
  • Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail met daarin de opleverdatum.
  • Je kunt deze datum ook terugvinden in je persoonlijke MijnTele2 omgeving. Lees wat je nog meer in MijnTele2 kan vinden.
  • Wanneer je bent ingelogd in MijnTele2, ga je naar ‘Abonnement’ en klik je op ‘Mijn Bestellingen’. Daar kun je terugvinden wanneer de aansluiting wordt opgeleverd. Het is niet mogelijk deze opleverdatum te vervroegen.

Als klant met een Tele2 thuispakket ben je standaard geregistreerd voor het gebruik van MijnTele2. Je vindt als nieuwe klant de inloggegevens voor MijnTele2 in je welkomstbrief. Die krijg je binnen vijf werkdagen na je bestelling.

Je gebruikersnaam is gelijk aan het gedeelte van je e-mailadres voor het apenstaartje (@). Weet je je gegevens niet meer? Klik dan op Wachtwoord vergeten of Gebruikersnaam vergeten.

Wat gebeurt er na je bestelling?
  1. Je bestelling. Je hebt je bestelling geplaatst en wij hebben deze via e-mail bevestigd. In de e-mail vind je de verwachte installatiedatum, een overzicht van je abonnement en een uitleg hoe het leverproces verloopt.
  2. Je installatiedatum. Wij bevestigen de definitieve installatiedatum. Deze datum verzenden wij via e-mail en SMS.
  3. Je installatiepakket. Wij versturen je installatiepakket. In het installatiepakket zit alle apparatuur, plus de handleidingen die je nodig hebt om je product te installeren. Je kunt de handleidingen ook vast online bekijken.
    Het installatiepakket versturen wij via PostNL en wordt naar je huis verstuurd. Op het moment dat wij dit versturen ontvang je via e-mail een track & trace code zodat je je pakket kan volgen.
  4. Nog even wachten. Wanneer je je apparatuur hebt ontvangen kan je deze nog niet direct installeren. Het ‘internet-signaal’ moet ook nog je woning inkomen. Tijdens deze stap wacht je op ons teken tot dit ‘internet-signaal’ is doorgegeven. Wij bevestigen dit via e-mail en sms.
    Uiterlijk 2 werkdagen voor de opleverdatum ontvang je het Doe Het Zelf installatiepakket
  5. Aan de slag. Nu kan je aan de slag met Internet (bellen & TV) van Tele2. Op het moment dat wij dit per e-mail en sms bevestigen kan je aan de slag om je Doe Het Zelf pakket te installeren. Alle handleidingen vind je hier.
Heb je verlengd?

Heb je je abonnement verlengd? In de bevestigingsmail die we je sturen kun je terugvinden wanneer je nieuwe pakket ingaat. Deze mail sturen we naar het bij ons bekende contact e-mailadres.

Geen bevestigingsmail gekregen?

Heb je geen bevestigingsmail gekregen of ben je deze kwijt. Controleer dan je spambox, mogelijk staat de e-mail hier.
Staat de e-mail niet in je spambox, neem dan contact op met onze klantenservice. We sturen je de bevestigingsmail opnieuw toe.

Veelgestelde vragen:
Wanneer krijg ik de bevestigingsmail van mijn bestelling?

Als je zelf het initiatief hebt genomen om een bestelling bij ons te doen, ontvang je van ons een e- mail waarin een overzicht van de overeenkomst staat. Wanneer wij jou hebben gebeld om te vragen of je klant bij ons wilt worden of je als bestaande klant een andere dienst wilt afnemen (bv. naast je vaste internet ook een mobiel abonnement), ontvang je van ons eerst een overzicht van je bestelling met de vraag of je hiermee akkoord bent. Houd er rekening mee dat deze mail in de spambox kan staan. Om de oplevering zo snel mogelijk te laten verlopen, raden we je aan om ook zo snel mogelijk op de bevestigingslink in deze mail te klikken. Indien je dit hebt gedaan, ontvang je van ons direct een e-mail ter bevestiging van de overeenkomst.

Wanneer ontvang ik mijn installatiepakket?

Maximaal 3 weken nadat je de bestelling hebt gedaan en uiterlijk 2 werkdagen voor de opleverdatum ontvang je je apparatuur thuis. We sturen de apparatuur (via PostNL) naar het bij ons bekende contactadres. Zodra we dit hebben gedaan, krijg je van ons een Track & Trace code waarmee je je pakket kunt volgen. Check hiervoor je Track & Trace code op de website van PostNL. Wil je de apparatuur ontvangen op een ander adres en heb je de Track & Trace code nog niet ontvangen? Pas je gegevens dan aan in MijnTele2. Je kunt je inloggegevens vinden in de brief die we je gestuurd hebben.

Wanneer kan ik mijn pakket installeren?

Zodra je verbinding geactiveerd is krijg je van ons bericht per e-mail en sms. Dit gebeurt in de loop van de dag. Nadat je alles hebt aangesloten kan het nog even duren voor je tv werkt. De handleidingen vind je hier.

Ik wil mijn nummer graag door jullie laten overnemen. Hoe kan ik dit regelen?

Heb je een nieuw abonnement met Vaste Telefonie van Tele2 besteld en ben je vergeten nummerbehoud aan te vragen? Geen probleem. Neem even contact met ons op zodat we achteraf nummerbehoud voor je kunnen aanvragen. Let op: Dit kan tot 8 weken nadat je overgestapt bent naar Tele2.

Ik heb recent een abonnement besteld, of mijn bestaande abonnement verlengd. Hoe kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Op het moment dat je al weet dat je je bestelling wilt annuleren, doe dit dan bij voorkeur zo snel mogelijk. Wanneer je bij ons een overeenkomst hebt afgesloten dan kan je deze binnen 15 werkdagen na ontvangst van de welkomstbrief nog annuleren. Als je bedenktijd eindigt op een zaterdag, zondag of feestdag, kun je tot uiterlijk de eerstvolgende werkdag 24.00 uur annuleren. In de meeste gevallen dus tot maandag 24.00 uur. Indien je telefonisch wilt opzeggen, dien je rekening te houden met de openingstijden van onze klantenservice.

Ik heb geannuleerd via MijnTele2 of het retourformulier. Krijg ik daar een bevestiging van?

Wanneer je je bestelling annuleert via MijnTele2 of het retourformulier dat je bij je bevestigingsbrief hebt gehad, nemen wij telefonisch contact hierover op met jou voor de definitieve afstemming van je annulering. Na dit telefonische contact ontvang je een bevestiging van de annulering.

Mijn bedenktijd loopt af op een zondag. Tot wanneer kan ik mijn bestelling annuleren?

Op het moment dat je al weet dat je je bestelling wilt annuleren, doe dit dan bij voorkeur zo snel mogelijk. Als je bedenktijd eindigt op een zaterdag, zondag of feestdag, kun je tot uiterlijk de eerstvolgende werkdag 24.00 uur annuleren.  In de meeste gevallen dus tot maandag 24.00 uur. Indien je telefonisch wilt opzeggen, dien je rekening te houden met de openingstijden van onze klantenservice.

Kan ik achteraf nog dingen aan mijn pakket wijzigen?

Na de oplevering van je abonnement kun je zelf wijzigingen in je abonnement aanbrengen. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een extra zenderpakket, of misschien wil je wel gebruik maken van Veilig Internet. Wellicht verandert je mobiele telefoonnummer wel. Je kunt dit allemaal zelf aanpassen in MijnTele2.

Ik heb me kortgeleden bij jullie aangemeld. Wanneer krijg ik mijn eerste factuur?

Je ontvangt je eerste factuur in de eerste maand nadat je abonnement bij ons is ingegaan. Voorbeeld: Je abonnement gaat op 17 september in, dan ontvang je voor 20 oktober je eerste factuur. We schrijven het bedrag per automatische incasso af, dit doen we rond de 25e van de maand. Het kan zijn dat je eerste factuur hoger is dan verwacht. Alle informatie daarover lees je hier.

Kan ik eerder gebruik van mijn diensten maken dan op de door jullie gecommuniceerde opleverdatum?

Wij communiceren in eerste instantie een verwachte opleverdatum. Soms kan het zijn dat je eerder gebruik kunt maken van je diensten. In dat geval krijg je van ons een e-mail en sms. Het is niet mogelijk om deze datum te vervroegen.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

Doe het zelf
met mijntele2

Via MijnTele2 heb je inzicht in je abonnement, je facturen en je profielgegevens. Ook kun je via MijnTele2 extra producten bestellen en dingen wijzigen. Regel het gemakkelijk zelf via MijnTele2!
Inloggen MijnTele2