Wifi Plus installeren
Zo doe je dat

Heb jij net dat beetje extra nodig van je wifi? Dan is er Wifi Plus van Tele2. Supersnel en makkelijk je eigen netwerk uitbreiden met extra wifipunten. Gewoon stekker in het stopcontact, connecten en klaar. Zo heb je overal in huis belachelijk snel internet. Download de handleidingen op deze pagina.

Nog geen Wifi Plus? Bestel nu jouw wifipunten!

Voordelen van Wifi Plus

De Wifi Plus punten van Tele2 maken gebruik van de nieuwste techniek. Mesh, heet het. Makkelijk gezegd: de punten praten met elkaar. Zo zie jij maar 1 netwerk en switcht het systeem automatisch om te zorgen dat je de beste verbinding hebt. Waar je ook bent in huis.

Hoe installeer ik Wifi Plus?

In de handleidingen leggen we uit hoe je Wifi Plus goed installeert met onderstaande modems. Klik op de afbeelding van je modem om de handleiding te downloaden:

Download

Technicolor

Download

ZTE

Download

Comtrend

Download

Davolink

Beste plek voor Wifi Plus

Voor het beste wifisignaal zijn drie dingen belangrijk: locatie, locatie, locatie. Gelukkig hebben wij alle tips voor een optimaal signaal, zodat jij optimaal kan profiteren van de voordelen van Wifi Plus.

 

Wifi Plus plaatsingstips Tele2

Dit is waar je op moet letten:

Zet het wifipunt verticaal neer en gebruik de uitklapbare standaard om ’m stabiel neer te zetten. Plaats het wifipunt op een halfhoge, open plek. Dus niet in een kast, achter een wand of op de grond. Ook niet achter elektronische apparaten of metalen objecten, zoals speakers, magnetrons et cetera.

Voor het beste signaal staan de verschillende wifipunten niet té ver uit elkaar. Zie het netwerk als denkbeeldige cirkels om de punten heen. Zorg dat de cirkels elkaar een stukje overlappen.

Wifi-punt plaats Tele2
Tip Wifi Plus plaats

Regel alles met de app

Om optimaal gebruik te kunnen maken van Wifiplus, heb je de app nodig. De app is gratis en heet MPro Mesh App van Zyxel. Hiermee kun je instellingen snel en makkelijk aanpassen op je telefoon. Zo kun je je netwerk voorzien van een eigen netwerknaam en inlog.

Mpro Mesh app Wifi Plus Tele2

Veelgestelde vragen

  • Hoeveel wifipunten heb je nodig voor een goede verbinding?

    Dat is voor elk huis weer anders. Meestal is twee wifipunten al voldoende. Maar met dikke muren of een groot huis misschien iets meer. Je kan je netwerk uitbreiden tot 4 wifipunten.

  • Wat maakt Wifi Plus van Tele2 speciaal? (Mesh techniek)

    De Wifi Plus punten van Tele2 maken gebruik van de nieuwste techniek. Mesh, heet het. Makkelijk gezegd: de punten praten met elkaar. Zo zie jij maar één netwerk en switcht het systeem automatisch om te zorgen dat je de beste verbinding hebt. Waar je ook bent in huis.

  • Hoe stel ik een eigen wachtwoord en netwerknaam in?

    Je Wifi Plus punt is al voorzien van een eigen netwerknaam en wachtwoord, superhandig! Maar met de handige MPro Mesh app kun je zelf een eigen netwerknaam en wachtwoord instellen.

  • Voor wie is Wifi Plus?

    Voor iedereen die net even wat extra uit zijn of haar wifi wil halen. Overal in huis topverbinding. Ook met meerdere gebruikers tegelijk.

  • Waar kan ik de wifipunten allemaal gebruiken?

    Bijna overal. Als het maar in de buurt is van een stopcontact. Dat is eigenlijk alles wat zo’n punt nodig heeft. Maar ze houden niet van vocht, dus zet ze maar niet neer in de badkamer of keuken. Een zonnig plekje in een open ruimte is het best. Net een plant.

  • Het lukt mij niet Wifi Plus te installeren?

    Balen, maar dat lossen we op! Heb je wel de goede handleiding gebruikt? Ja? Hmm dan kunnen we altijd nog een monteur sturen. Er zijn wel een paar voorwaarden aan verbonden, je moet bijvoorbeeld de Wifi Plus punten in huis hebben. En de monteur doet het helaas niet gratis. Wil je de monteur langs laten komen, bel dan met de klantenservice 020-7544444.

  • Ik heb geen internet na installatie.

    Check of je lampjes op je modem en je wifipunt(en) branden en controleer of je het door jou gemaakte netwerk vind. Werkt het dan nog niet? Neem dat contact op met de klantenservice op 020-7544444.

  • Mijn netwerk valt weg of is traag.

    Niet de bedoeling. Het kan zijn dat de Wifi Plus punten niet goed met elkaar kunnen communiceren. Zet ze iets dichterbij elkaar, vinden ze ook gezelliger. Nog steeds geen succes? Neem dan contact op met de helden bij de klantenservice op 020-7544444.

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2