Klantenservice Thuis

Overname Zonnet en Versatel


Heb je een mail gekregen dat je Zonnet of Versatel mailbox niet langer gratis is? Dan kunnen wij ons voorstellen dat er nog vragen zijn. Hier bespreken we de meestgestelde vragen.
Hierna nog vragen? Neem dan contact op met Zonnet.
Zonnet en Tele2

Tele2 heeft in maart 2020 een gedeelte van de Zonnet en Versatel mailboxen overgedragen aan het bedrijf Zonnet. Het gaat over de mailboxen die gratis aangevraagd zijn. Op het moment dat je een e-mail ontvangen hebt over het omzetten van je mailbox, dan is deze pagina voor jou!

Wat gaat er precies veranderen?

Klanten met een mailbox van Zonnet en Versatel zijn overgedragen aan Zonnet. Dit wil zeggen dat er een nieuwe beheerder voor deze e-mailadressen is gekomen. De service van Zonnet is uitgebreider dan wat er voorheen werd aangeboden. Dit komt terug in de vorm van anti-spam- en anti-virus software. Voor het onderhoud van de servers, en om de kwaliteit van de geleverde diensten te kunnen waarborgen vraagt Zonnet een kleine jaarlijkse bijdrage. De hoogte van deze bijdrage hangt af van welke service je kiest.

Wat zijn de opties?

Zonnet biedt 3 verschillende opties voor het behoud van het e-mailadres.

  • Optie 1: E-mailadres behouden (€ 6,00 per jaar)
    Met deze optie behoud je het e-mailadres en blijf je op de vertrouwde manier gebruik blijven maken van de webmail. Alle bestaande gegevens, instellingen en e-mails blijven gewoon bewaard.
  • Optie 2: E-mail Only (€ 12,00 per jaar — actietarief eerste jaar € 6,00)
    Deze optie geeft je naast het behoud van het e-mailadres ook een domeinnaam. Daarnaast krijg je meer opslagruimte en meerdere mailboxen (2GB + 5 mailboxen) evenals een onbeperkt aantal e-mailadressen. Meer informatie hierover vind je op de website van Zonnet.
  • Optie 3: E-mail forwarden (€ 9,00 per jaar)
    Bij deze optie kun je kiezen om alle e-mails die binnenkomen op het Zonnet of Versatel adres rechtstreeks doorgestuurd worden naar een ander opgegeven e-mailadres.
Hoe vraag ik mijn keuze aan?

Vraag hier een van de drie bovengenoemde opties aan. Je hebt tot 1 januari 2021 om dit te doen. Na het maken van die keuze, en het eventueel selecteren van de gewenste domeinnaam, doorstuuradres en/of uitbreiding, wordt er een verificatiecode naar je Zonnet of Versatel e-mailadres gestuurd. Nadat het e-mailaccount is geverifieerd, wordt de betaaloptie gegeven. Zodra deze binnen is, wordt de gekozen optie doorgevoerd. Voor vragen, neem contact op met Zonnet.

Wat als ik niks doe?

Als je geen keuze maakt, komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. De mailbox wordt dan verwijderd en is daarna ook niet meer te herstellen. Wil je het e-mailadres behouden, dan moet de klant dus voor deze datum een product hebben besteld via https://www.zonnet.nl/aanbieding.

Veelgestelde vragen

Met wie kan ik contact opnemen over mijn e-mailadres?

Zonnet is nu de eigenaar van het e-mailadres. Contact opnemen kan via het contactformulier onderaan de site: https://www.zonnet.nl/support.

Waar kan ik meer informatie vinden?

Voor meer informatie kun je terecht op https://www.zonnet.nl/support. Hier staat een uitgebreidere FAQ.

Waar kan ik mijn keuze opgeven?

Op https://www.zonnet.nl/aanbieding kun je kiezen tussen de drie bovengenoemde opties.

Wat als ik het e-mailadres niet wil behouden?

Dan hoef je niets te doen. Het e-mailadres wordt per 1 januari 2021 verwijderd.

Hoe werkt het bestelproces?

Na het maken van de keuze op de bovenstaande site, en het eventueel selecteren van de gewenste domeinnaam, doorstuuradres en/of uitbreiding, wordt er een verificatiecode naar je e-mailadres gestuurd. Nadat je het e-mailaccount hebt geverifieerd kan je de betaling doen. Zodra deze binnen is wordt het bestelde product direct geleverd.

Welke betaalmethoden zijn er?

Je kan betalen via iDeal, PayPal, Bankoverschrijving, SOFORT, Bancontact en KBC.

Waar kan ik terecht met vragen over instellingen nadat ik me heb aangemeld bij Zonnet?

Je e-mailinstellingen blijven zoals ze waren, je hoeft dus niks aan te passen. Voor specifieke instructies kijk je op https://www.zonnet.nl/support.

Ik heb besteld en betaald voor 1 januari 2021. Tot wanneer loopt mijn abonnement?

Dit verschilt per type abonnement. Specifieke informatie vind je op https://www.zonnet.nl/support.

Kan ik een nieuw Zonnet- of Versatel e-mailadres aanvragen.

Nee, dit is niet mogelijk. Er zullen geen nieuwe e-mailadressen meer onder het domein zonnet.nl en/of versatel.nl worden uitgegeven.

Ik wil mijn e-mailadres graag voortzetten bij Zonnet, wanneer wordt dit omgezet naar een betaalde dienst?

Op het moment dat Zonnet de betaling ontvangen heeft wordt je abonnement direct omgezet naar het betaalde ‘E-mailadres behouden’ abonnement. Je bent er vanaf dat moment van verzekerd dat je e-mailadres veilig is gesteld