Klantenservice Thuis

Nieuw Internet Netwerk


Bij Tele2 werken we elke dag aan een betere dienstverlening. De techniek staat niet stil, en wij ook niet. Want jij moet kunnen rekenen op de beste service, met álle mogelijkheden van nu. Daarom gaan we binnenkort over op een nieuw netwerk en sturen we je een nieuw modem toe. Dat biedt heel veel voordelen. Met dat netwerk zijn we klaar voor de toekomst. En jij dus ook. Lees op deze pagina’s alles wat je moet weten hierover.
Modem opnieuw instellen

Heb je een bericht ontvangen over ons nieuwe internet netwerk? Dan sturen we je binnenkort een nieuw modem toe zodat je gebruik kunt gaan maken van dit nieuw netwerk. Sluit je nieuwe apparatuur aan zodra je deze ontvangt. Gebruik onze handleiding om je apparatuur opnieuw aan te sluiten. Op die manier ben je er helemaal klaar voor wanneer je wordt overgezet naar het nieuwe netwerk. Je apparatuur dient op dat moment namelijk aangesloten te zijn en verbinding te hebben met het stroomnetwerk.

Bekijk de video!

Gebruik onze handige wifi video om je wifiverbinding opnieuw in te stellen.

Veelgestelde vragen:
Waarom krijg ik een nieuw modem?

We zetten je over op ons nieuwe netwerk. Je huidige modem in combinatie met TV en telefonie werkt niet op dit nieuwe netwerk. Bij de overgang naar dit nieuwe netwerk is het dus cruciaal om het nieuwe modem te installeren.

Wanneer en hoe krijg je een nieuw modem?

Wij versturen je nieuwe modem 2 weken voordat je overgaat op het nieuwe netwerk. Wanneer je overgaat op het nieuwe netwerk staat in de e-mails die je van ons ontvangt. Je hoeft niet thuis te zijn om je modem in ontvangst te nemen. Wanneer je niet thuis bent, zullen wij het pakket bezorgen bij de buren.

Kan ik mijn modem direct omwisselen?

Ja, wij raden je aan om het modem zo snel mogelijk om te wisselen. Wanneer je het modem direct omwisselt heb je op de dag van overgang naar het nieuwe netwerk zo’n kort mogelijk onderbreking van je verbinding. In het pakket van je nieuwe modem zit ook een retourdoos en een uitleg, waarmee je de oude modem gratis mee kan terugsturen.

Hoe moet ik mijn modem omwisselen?

Wij hebben voor deze vraag speciaal een filmpje gemaakt, die je stap voor stap uitlegt hoe je dit doet. Het filmpje vind je op bovenstaande pagina. Mocht je er niet uitkomen dan kun je natuurlijk ook even contact opnemen met onze klantenservice. In het pakket van je nieuwe modem zit ook een retourdoos en een uitleg, waarmee je de oude modem gratis mee kan terugsturen. 

Moet ik wachten met installeren van mijn modem tot ik op het nieuwe netwerk zit?

Nee, dit kan direct. Wij raden je zelfs aan om dit direct te doen, dit bespoedigd de omzetting op de dag van omzetting naar het nieuwe netwerk.

Kan ik gewoon op het huidige netwerk blijven?

Nee, dit is niet mogelijk. Het huidige netwerk wordt niet meer ondersteunt, dus dat zou betekenen dat er geen internet meer over mogelijk is.

Hoe word ik over gezet naar het nieuwe netwerk?

Uiteraard word je hier via mail en sms goed over op de hoogte gehouden. Een dag voor de migratie sturen we je een sms dat de omzetting de volgende dag gepland staat. Op de dag zelf zal er in de ochtend een monteur richting de centrale gaan die je overzet naar het nieuwe netwerk. Gedurende deze omzetting zal je ongeveer een half uur geen internet hebben. Op het moment dat je vervolgens bent omgezet krijg je van ons een mail en sms dat je op het nieuwe netwerk zit.
Belangrijk is dat je het nieuwe modem van te voren hebt geïnstalleerd om de onderbreking zo kort mogelijk te laten duren.