Klantenservice Thuis

Automatische incasso is mislukt


Is de automatische incasso mislukt? Lees hier wat je kunt doen.
Betaal via acceptmail

Als de automatische afschrijving is mislukt, verzoekt Tele2 je om de betaling zo spoedig mogelijk over te maken. Binnen 1 week na de mislukte incasso stuurt Tele2 je een acceptmail op het bij ons bekende e-mailadres. In deze acceptmail staan de betaalgegevens en het openstaande bedrag. Gebruik deze gegevens zodat je betaling alsnog snel en correct verwerkt kan worden.

Handmatig overmaken

Let op: wanneer je zelf handmatig je factuur voldoet, zorg dan dat je naar het juiste rekeningnummer overmaakt. Het rekeningnummer voor vaste diensten bij Tele2 vind je hier. Vermeld je het factuurnummer en je klantnummer bij je overschrijving. Je ontvangt een SMS als de betaling bij ons verwerkt is.

Incasso meerdere malen mislukt

Is de automatische incasso al meerdere keren mislukt, neem dan contact met ons op. Dan kunnen we samen kijken waar het precies misgaat.

Veelgestelde vragen
Wanneer wordt mijn factuur afgeschreven?

Het factuurbedrag wordt binnen drie dagen na de verzenddatum van de factuur van je rekening afgeschreven

Kan ik het moment van afschrijven wijzigen?

Omdat dit een geautomatiseerd proces is, is het wijzigen van het moment van afschrijving helaas niet mogelijk.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

In je MijnTele2 account kun je zien wanneer je de volgende factuur ontvangt. Hiervoor kijk je bij ‘overzicht facturen’. Je factuur ontvang je altijd omstreeks dezelfde datum. Op je factuur zelf zie je de datum die voor jou geldt. Staat de datum van de voorgaande facturen bijvoorbeeld op de 20ste dan ontvang je de volgende facturen ook rond de 20ste.

Hoe ontvang ik mijn factuur?

Je factuur ontvang je maandelijks per e-mail. Je kunt de factuur ook inzien in MijnTele2.

Wat is een accept e-mail?

Een accept e-mail ontvang je op het bij Tele2 bekende e-mailadres als het niet is gelukt om het factuurbedrag van je rekening af te schrijven. In de accept e-mail staan alle betaalgegevens en het openstaande bedrag vermeld. Met behulp van de accept e-mail kun je eenvoudig en snel alsnog je factuur via iDEAL voldoen.

Hoe kan ik zien of mijn factuur betaald is?

In je MijnTele2-account kun je zien of je factuur al betaald is. Kijk als je ingelogd bent op de homepage van MijnTele2 bij ‘Overzicht facturen’.

Ik heb per ongeluk te veel betaald, wat nu?

Heb je per ongeluk teveel betaald? Dan wordt dit bedrag automatisch verrekend met je volgende factuur. Dit zie je niet terug op je factuur, maar wel in het bedrag dat van je rekening wordt geïncasseerd door Tele2. Heb je hier vragen over? Neem dan gerust even contact met ons op.