Klantenservice Mobiel

Voicemail aan- en uitzetten


Lees hier hoe je je voicemail installeert en hoe je deze weer uit kunt zetten.
Hoe installeer ik mijn voicemail?

Je kunt zelf je voicemail instellen door te bellen naar 1233. Je komt dan terecht in het activatiemenu waar je o.a. een persoonlijke welkomstboodschap kan instellen. Bel naar 1233 en voer de standaard pincode in (0000). Doorloop vervolgens het activatiemenu.

Als je gesprek onderbroken is tijdens de activatie dan is er nog geen voicemailbox aangemaakt. De eerstvolgende keer dat je dan terugbelt kun je de instructies verder doorlopen.

Stel je je voicemail voor de eerste keer in? Let er dan op dat dit enkel via een Nederlands netwerk kan.

Welkomstbericht inspreken

Om het welkomstbericht te beluisteren of te wijzigen toets je een ‘3’ in het hoofdmenu van de voicemail. Je kunt voor:

  • Geen begroeting: ‘Dit is de voicemail van [telefoonnummer]’
  • Alleen een naam: ‘Dit is de voicemail van [ingesproken naam]’
  • Je persoonlijk ingesproken bericht.
Hoe zet ik mijn voicemail uit?

Login via MijnTele2 en ga naar > Je producten > Productinstellingen. Vervolgens kun je bij ‘Doorschakelingen’ je voorkeur instellen. Lukt dit niet? Dan helpen wij je natuurlijk graag. Ga naar onze contactpagina voor de verschillende contactmogelijkheden of geef hieronder bij de Virtuele Assistent aan dat jij je voicemail wilt uitzetten. De Virtuele Assistent verbindt jou door naar een live chat met een Tele2 medewerker indien beschikbaar om de voicemail uit te schakelen. Het duurt dan maximaal 24 uur voordat deze wijziging verwerkt is. Je ontvangt een sms ter bevestiging.

Doorschakeling instellen

Door één van de onderstaande nummers te bellen stel je de gewenste doorschakeling naar de voicemail in.

 Actie  Activeren  Deactiveren
 Doorschakelen alle gesprekken  *21*1233#  #21#
 Doorschakelen bij in gesprek  *67*1233#  #67#
 Doorschakelen bij geen gehoor  *61*1233#  #61#

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...
Veelgestelde vragen:
Hoelang worden berichten bewaard?

Nieuwe berichten worden 7 dagen bewaard. Opgeslagen berichten worden 14 dagen bewaard.

Hoeveel berichten kunnen er in de voicemail worden opgeslagen?

De voicemailbox heeft een grootte van 5MB. Dit komt overeen met ongeveer 10 minuten aan gesproken berichten.

Na hoeveel keer overgaan van je telefoon gaat de voicemail aan?

Het maximaal aantal keer overgaan van de telefoon voordat hij op de voicemail springt is 8 keer. Wil je dat dit korter is of gaat hij bij jou bijvoorbeeld maar 4 keer over? Neem dan even contact met ons op. Dan kunnen wij dit voor je aanpassen.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

MijnTele2 app
Vraag het de chatbot

Heb je een vraag? Stel deze dan aan onze superslimme, zelflerende chat-robot. Dit is jouw virtuele redder in nood.
Heb je de app nog niet? Download hem dan meteen!