Klantenservice Mobiel

Unlimited abonnement


Tele2 heeft Unlimited Data en Unlimited Bel/SMS. Wat houdt dit precies in? Is het echt onbeperkt? En hoe zit dat dan in het buitenland? De antwoorden op deze vragen kun je allemaal lezen op deze pagina.
Wat houdt de Unlimited bundel precies in?

Je kunt met deze bundel onbeperkt bellen en internetten in Nederland. Hierdoor voorkom je dat je belminuten te kort komt en dat je te snel door je aantal MB’s heen bent. Er is wel een klein verschil tussen Unlimited Bel/SMS en Unlimited Data. Lees hieronder wat beide bundels inhouden.

Unlimited Bel/SMS
Bij Unlimited Bel/SMS kun je onbeperkt bellen en sms’en, mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor de Fair Use Policy. Let op: dit geldt niet als je naar betaalde servicenummers (zoals 090x-nummers) of vanuit Nederland naar het buitenland belt. Hiervoor worden wel extra kosten in rekening gebracht. De kosten voor servicenummers verschillen per telefoonnummer. Hier vind je de tarieven voor het buitenland.

Unlimited Data
Bij Unlimited Data werkt het net even iets anders. Je krijgt standaard 5GB per dag. Dit wordt elke dag om 12 uur ‘s nachts automatisch opnieuw beschikbaar gesteld. Wanneer je nog 500MB over hebt, krijg je een SMS van ons dat je bundel bijna op is. Via MijnTele2 en de MijnTele2 app vraag je de gratis extra bundel aan. Onder je verbruik staat een knop ‘Extra bundel nodig?’. Als je op ‘Toevoegen’ klikt, kom je in een nieuw scherm terecht. Hier zie je de ‘BundelBooster 1000MB’ staan. Wanneer je op de knop ‘+ 0,00’ drukt, wordt de extra bundel toegevoegd. De gratis extra bundel kun je onbeperkt aanvragen. Als je dit niet doet als je al je data verbruikt hebt, wordt je data afgesloten en kun je het dus niet meer gebruiken.

SMS versturen
Lukt het niet om via MijnTele2 de extra internetbundel aan te vragen? Dan kun je dit ook per SMS aanvragen. Je stuurt de SMS naar 1280 met de tekst: NOG 1GB. Als je daarna weer nog maar 500MB hebt, krijg je weer de SMS met dezelfde mededeling.

Waarom moet ik de gratis data bundels aanvragen?
Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen en misbruik te voorkomen, vragen we je bij gebruik van meer de 5GB per dag een SMS te sturen voor gratis extra data. Zo behoud jij de best mogelijke internet verbinding.

Unlimited in het buitenland

We maken onderscheid tussen binnen en buiten de EU:

Binnen de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je Bel/SMS-bundel én internetbundel/databundel geldig zijn in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Met uitzondering van betaalde informatie- en servicenummers. Je kunt dus internetten, bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland. Om te internetten is het wel belangrijk dat roaming aan staat op je telefoon. Toestelhulp kan je hierbij helpen.

Internet
Voor het gebruik van internet in de EU geldt:

  • Je kunt maximaal 8GB per maand gebruiken. Wanneer je dit limiet bereikt kun je blijven internetten. Je betaalt dan € 0,007 per MB

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en in de EU geldt:

Buiten de EU
Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je extra betaalt om te internetten, bellen en sms’en. Bij aankomst in een land buiten de EU krijg je hierover een sms van ons.

Internet
Voor het gebruik van internet buiten de EU geldt dat je:

Bellen en sms’en
Voor het bellen en sms’en buiten de EU geldt:

Wat zijn de spelregels voor Unlimited datagebruik?

Wij moedigen onze klanten aan om het internet he-le-maal leeg te trekken. Om te zorgen dat alle Tele2 klanten het meest uit ons schandalig snelle 4G-netwerk halen, hebben we wat spelregels opgesteld voor het gebruik van Unlimited Data.

  • De Unlimited-bundel is niet bedoeld voor gebruik in data only apparaten, zoals een router of dongle.
  • Het is bedoeld voor individueel gebruik – dus niet als hotspot voor anderen – en alleen voor consumenten – dus niet voor zakelijke klanten.
  • Je dataverbruik mag geen andere klanten benadelen of hinder veroorzaken aan onze systemen of aan het netwerk. Denk hierbij aan het dag en nacht laten doorlopen van zware downloads of streaming content.

Meer weten? Lees dan onze Fair Use Policy.

Veelgestelde vragen:
Is Unlimited Bel/SMS ook echt onbeperkt?

Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy. Waar we extra kosten voor in rekening brengen zijn: bellen vanuit Nederland naar het buitenland (zowel binnen als buiten de EU), bellen vanuit een land buiten de EU en het servicetarief van betaalde servicenummers (bijv, 090x-nummers). Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer. Deze kosten hoor je aan het begin van het gesprek. De kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland en bellen vanuit en naar EU landen vind je op onze website.

Ik wil niet Unlimited Bel/SMS. Kan ik een kleinere bundel kiezen?

Dat is geen probleem, we hebben ook een 100 Bel/SMS bundel als je een abonnement met telefoon koopt. Heb je een Sim Only, dan kun je ook een kleinere bundel kiezen en bijvoorbeeld betalen per seconde. Voor abonnementen met Unlimited Data is alleen de combinatie met Unlimited Bellen mogelijk.

Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms te sturen voor gratis extra data. De internetverbinding wordt tijdelijk verbroken, tot de sms voor extra data ontvangen is, of tot 12 uur ‘s nacht dan wordt automatisch de verbinding hersteld en heb je opnieuw 5GB tot je beschikking. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat jij de best mogelijke internetverbinding behoudt.

Ik wil geen Unlimited Data. Kan ik een kleinere bundel kiezen?

Er zijn ook drie kleinere data bundels. Naast Unlimited Data, kun je kiezen voor 2GB, 5GB of 10GB. Mocht je je later bedenken, dan kun je later altijd nog overstappen naar Unlimited Data. Dit kun je makkelijk regelen via MijnTele2 en via de klantenservice.

Heb ik in het buitenland ook Unlimited Data en Unlimited Bel/SMS?

Binnen de EU
Ja, je kunt onbeperkt internetten en bellen/sms’en vanuit je bundel. Natuurlijk wel met een gebruik volgens onze Fair Use Policy. We brengen alleen extra kosten in rekening voor:

  • bellen/sms’en vanuit Nederland naar het buitenland
  • bellen van en naar landen buiten de EU
  • Het servicetarief van betaalde servicenummers (090x-nummers)

Buiten de EU
Nee, buiten de EU gelden er andere regels. Je kunt dan niet met je gebruikelijke bundel internetten en bellen/sms’en.

Kan ik mijn huidige abonnement van Tele2 verlengen naar een Unlimited abonnement?

Vanaf het moment dat je abonnement nog vier maanden loopt, kun je verlengen naar onze nieuwe 4G-abonnementen. Maandelijks opzegbare abonnementen kun je altijd omzetten naar een abonnement met een looptijd.

Waar kan ik zien hoeveel MB ik nog heb?

Dat kan via de MijnTele2 app. Je app laat je verbruik real-time zien in Nederland. Je weet in Nederland dus altijd precies wat je verbruikt. In het buitenland kan het zo zijn dat er vertraging zit in het meten van je verbruik.

Wat gebeurt er als ik aan het eind van de maand data over heb?

Je krijgt elke kalendermaand een nieuwe databundel. Data van de maand ervoor kun je niet meenemen. Wat je overhebt, vervalt op de laatste dag van de maand.