Klantenservice Mobiel

Unlimited abonnement


Tele2 heeft Unlimited Data en Unlimited Bel/SMS. Wat houdt dit precies in? Is het echt onbeperkt? En hoe zit dat dan in het buitenland? De antwoorden op deze vragen kun je allemaal lezen op deze pagina.
Wat houdt de Unlimited bundel precies in?

Je kunt met deze bundel onbeperkt bellen en internetten in Nederland. Hierdoor voorkom je dat je belminuten te kort komt en dat je te snel door je aantal MB’s heen bent. Er is wel een klein verschil tussen Unlimited Bel/SMS en Unlimited Data. Lees hieronder wat beide bundels inhouden.

Unlimited Bel/SMS
Bij Unlimited Bel/SMS kun je onbeperkt bellen en sms’en, mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor de Fair Use Policy. Let op: dit geldt niet als je naar betaalde servicenummers (zoals 090x-nummers) of vanuit Nederland naar het buitenland belt. Hiervoor worden wel extra kosten in rekening gebracht. De kosten voor servicenummers verschillen per telefoonnummer. Hier vind je de tarieven voor het buitenland.

Unlimited Data
Bij Unlimited Data werkt het net even iets anders. Je krijgt standaard 5GB per dag. Dit wordt elke om 12 uur ‘s nachts automatisch opnieuw beschikbaar gesteld. Wanneer je nog 500MB over hebt, krijg je een sms van ons dat je bundel bijna op is. Via de MijnTele2 omgeving of via een sms vraag je de gratis extra bundel aan. Je stuurt de sms naar 1280 met de tekst: NOG 1GB. Als je daarna weer nog maar 500MB hebt, krijg je weer de sms met dezelfde mededeling. Via de MijnTele2 app zie je dan onder je verbruik een knop ‘Extra bundel nodig?’. Als je op ‘Toevoegen’ klikt, kom je in een nieuw scherm terecht. Hier zie je de ‘BundelBooster 1000MB’ staan. Wanneer je op de knop ‘+ 0,00’ drukt, wordt de extra bundel toegevoegd. De gratis extra bundel kun je onbeperkt aanvragen. Als je dit niet doet als je al je data verbruikt hebt, wordt je data afgesloten en kun je het dus niet meer gebruiken.

Waarom moet ik de gratis data bundels aanvragen?
Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen en misbruik te voorkomen, vragen we je bij gebruik van meer de 5GB per dag een  sms te sturen voor gratis extra data. Zo behoud jij de best mogelijke internet verbinding.

Veelgestelde vragen:
Is Unlimited Bel/SMS ook echt onbeperkt?

Ja, dat is echt onbeperkt mits je gebruik redelijk is. Check hiervoor onze Fair Use Policy. Waar we extra kosten voor in rekening brengen zijn: bellen vanuit Nederland naar het buitenland (zowel binnen als buiten de EU), bellen vanuit een land buiten de EU en het servicetarief van betaalde servicenummers (bijv, 090x-nummers). Wat bellen naar een servicenummer kost, verschilt per nummer. Deze kosten hoor je aan het begin van het gesprek. De kosten voor bellen vanuit en naar het buitenland en bellen vanuit en naar EU landen vind je op onze website.

Ik wil niet Unlimited Bel/SMS. Kan ik een kleinere bundel kiezen?

Dat is geen probleem, we hebben ook een 100Bel/SMS bundel als je een abonnement met telefoon koopt. Heb je een Sim Only, dan kun je ook een kleinere bundel kiezen en bijvoorbeeld betalen per seconde. Voor abonnementen met Unlimited Data is alleen de combinatie met Unlimited Bellen mogelijk.

Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms te sturen voor gratis extra data. De internetverbinding wordt tijdelijk verbroken, tot de sms voor extra data ontvangen is, of tot 12 uur ‘s nacht dan wordt automatisch de verbinding hersteld en heb je opnieuw 5GB tot je beschikking. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat jij de best mogelijke internetverbinding behoudt.

Ik wil geen Unlimited Data. Kan ik een kleinere bundel kiezen?

Er zijn ook drie kleinere data bundels. Naast Unlimited Data, kun je kiezen voor 2GB, 5GB of 10GB. Mocht je je later bedenken, dan kun je later altijd nog overstappen naar Unlimited Data. Dit kun je makkelijk regelen via MijnTele2 en via de klantenservice.

Heb ik in het buitenland ook Unlimited Data en Unlimited Bel/SMS?

Sinds 8 juni 2017 kun je profiteren van voordelig internetten, bellen en sms’en in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland. Je belt en sms’t binnen de EU vanuit je gebruikelijke bundel (m.u.v. betaalde informatie- en servicenummers). Als je je bundel op is, gelden de actuele buiten de bundel tarieven. Voor Unlimited Data zal voor roaming binnen de EU een ‘fair use’ limiet gaan gelden van 6GB per maand. Na het bereiken van deze limiet kun je gebruik blijven maken van data uit je bundel. Naast het verbruik uit je bundel zal een toeslag gaan gelden van EUR 0,009 per MB.

Kan ik mijn huidige abonnement van Tele2 verlengen naar een Unlimited abonnement?

Vanaf het moment dat je abonnement nog vier maanden loopt, kun je verlengen naar onze nieuwe 4G-abonnementen. Maandelijks opzegbare abonnementen kun je altijd omzetten naar een abonnement met een looptijd.

Ik heb al een abonnement bij Tele2. Ga ik nu voor hetzelfde geld automatisch over naar Unlimited?

De bestaande en nieuwe 4G-abonnementen zijn niet met elkaar te vergelijken. Maar we zijn blij met onze vaste klanten, daarom vervangen we bij al onze 4G-abonnmenten de 24GB bundel naar de Unlimited databundel. Hierna kunnen ook klanten met een kleinere databundel overstappen naar Unlimited. Dit kun je doen via de MijnTele2 omgeving of via de klantenservice.

Waar kan ik zien hoeveel MB ik nog heb?

Dat kan via de MijnTele2 app. Je app laat je verbruik real-time zien in Nederland. Je weet in Nederland dus altijd precies wat je verbruikt. In het buitenland kan het zo zijn dat er vertraging zit in het meten van je verbruik.

Wat gebeurt er als ik aan het eind van de maand data over heb?

Je krijgt elke kalendermaand een nieuwe databundel. Data van de maand ervoor kun je niet meenemen. Wat je overhebt, vervalt op de laatste dag van de maand.