Klantenservice Mobiel

Tele2 Mobiel Facturen bekijken en uitleg


Op deze pagina kun je de verschillende facturen van Tele2 mobiel bekijken en vind je er uitgebreide uitleg over terug. Kies hieronder over welke factuur je uitleg wil.

Uitleg over je toestelfactuur


Op deze pagina vind je meer informatie over wat een toestelfactuur is en waarom je deze ontvangt.

Toestelfactuur
Een nieuw abonnement met een nieuwe telefoon, yes! Niets zo leuk als lekker aan de slag gaan met je gloednieuwe mobiele telefoon. Je ontvangt maandelijks een aparte factuur van ons over de kosten voor je telefoon. Zo heb je het volledige overzicht. Je betaalt je telefoon namelijk niet in 1 keer maar in de vorm van een toestelkrediet. We leggen je graag uit wat dit is.

Toestelkrediet
Dit betekent dat jij je telefoon in termijnen betaalt, in plaats van in 1 keer bij het afsluiten van je abonnement. Zodra je de laatste termijn betaalt vervallen de kosten voor je telefoon. Alle kosten die je ziet op je toestelfactuur, staan straks ook vermeld op je eerste factuur. De kosten voor je telefoon worden, net als de kosten voor je abonnement, maandelijks automatisch geïncasseerd. Dit zie je ook terug op je maandelijkse factuur. Meer informatie over de betaling.

Meer informatie over toestelkrediet en over de Wet op het Financieel Toezicht.

Waarom krijg ik een toestelfactuur?
Omdat je bij ons, of 1 van onze partners, een mobiele telefoon hebt gekocht die je in termijnen betaalt. Ofwel, waarvoor je een toestelkrediet bij ons hebt afgesloten. Daarom sturen wij je een factuur met het overzicht van de kosten voor je telefoon. Zo weet je welke betalingen je doet voor de telefoon.

Telefoon in 1 keer afbetalen
Heb jij een toestelkrediet en wil je graag je telefoon alsnog in 1 keer aflossen? Als je na 26 april 2017 een abonnement hebt afgesloten kan dat in MijnTele2 of via onze klantenservice.