Voicemail

Instellen en gebruiken van je voicemail Check hier hoe je voicemail werkt en hoe je hem instelt

Je voicemail: ideaal als je je telefoon niet opneemt, want dan kan de beller na een aantal seconden een berichtje inspreken. In MijnTele2 kun je verschillende voicemail-instellingen makkelijk zelf veranderen, zoals je voicemail aan- of uitzetten, de taal van je voicemailmenu wijzigen of Gemiste Oproep Sms aan- of uitzetten.

Wijziging in ons voicemailsysteem

We vernieuwen ons voicemailsysteem

In maart 2021 vernieuwen we ons voicemailsysteem. Hierdoor veranderen er een paar dingen, bijvoorbeeld voor je opgeslagen voicemailberichten en je wachtwoord voor voicemail.

  • Wat gebeurt er met mijn opgeslagen voicemailberichten?

    21 dagen nadat je bent overgezet naar het nieuwe voicemailsysteem, worden je opgeslagen voicemailberichten voorgoed gewist. Opnieuw opslaan kan niet, je berichten op een andere manier bewaren natuurlijk wel.

    Onze tip: zet je telefoon op speaker, speel de berichten af en neem ze met een ander apparaat op.

  • Ik kan mijn voicemail niet meer bereiken. Wat kan ik doen?

    In ons nieuwe voicemailsysteem moet je wachtwoord aan striktere voorwaarden voldoen. Als je wachtwoord hier niet aan voldoet, kan dat de reden zijn. Stel daarom je wachtwoord opnieuw in. Het wijzigen van je wachtwoord kan alleen in Nederland.

    • Bel 1233 of met een vaste telefoon naar 06-24001233
    • Kies optie 9: Mailbox instellingen
    • Kies optie 2: Password
    • Voer je nieuwe wachtwoord in en sluit af met #

    Wachtwoord criteria:

    • Minimaal 4 tot en met 8 cijfers (wij adviseren om minimaal 5 cijfers te gebruiken). Let op: op het huidige voicemailsysteem kan je maximaal 7 cijfers gebruiken.
    • Niet meer dan 2 identieke cijfers achter elkaar (bijvoorbeeld geen 22281)
    • Mag geen (delen van een) opeenvolgende reeks bevatten (bijvoorbeeld geen 12368 of 876543)

    Drie keer een verkeerd wachtwoord ingevoerd? Dan kun je 24 uur lang niet meer in je voicemailbox. Wel zo veilig. Na die 24 uur kun je er gewoon weer in. Je kunt je wachtwoord alleen wijzigen als je in Nederland bent.

  • Ik krijg geen sms meer bij een gemiste oproep of voicemailbericht. Wat doe ik nu?

    Schakel voicemail en/of Gemiste Oproep Sms uit via MijnTele2, wacht een paar minuten en schakel voicemail en/of Gemiste Oproep Sms weer in.

  • Ik kan mijn voicemailinstellingen niet wijzigen. Wat nu?

    In de week van je overzetting kan je je voicemailinstellingen via 1233 niet meer wijzigen. Je hebt een SMS ontvangen met de datum van jouw overzetting.

Voicemail instellen

Je kunt zelf je voicemail instellen door te bellen naar 1233. Je komt dan terecht in het activatiemenu waar je bijvoorbeeld een persoonlijke welkomstboodschap kunt instellen. Bel naar 1233 en voer de standaard pincode in (0000). Doorloop vervolgens het activatiemenu. Stel je je voicemail voor de eerste keer in? Dit kan alleen als je in Nederland bent.

  • Aan- of uitzetten van voicemail

    Je kunt je voicemail in MijnTele2 aan- of uitzetten, en daarbij ook kiezen om je voicemail permanent of voor een bepaalde tijd uit te zetten. Je instellingen worden actief nadat je je toestel uit en weer aan hebt gezet.

    Je kunt via sms je voicemail tijdelijk aan- of uitzetten:

    • Sms het woord AAN naar 1233 of
    • Sms het woord UIT naar 1233
    • Tele2 stuurt je een sms terug ter bevestiging
    Naar MijnTele2
  • Welkomstboodschap

    Je welkomstbericht staat automatisch ingesteld op een standaard welkomstboodschap die je telefoonnummer opnoemt. Je kunt je welkomstboodschap op elk moment aanpassen. Je hebt drie keuzes: zelf je welkomstboodschap inspreken, een standaard welkomstboodschap waarvoor je alleen je naam inspreekt of de standaard welkomstboodschap met je telefoonnummer laten staan.

    Volg de volgende stappen:

    • Bel 1233
    • Kies optie 9 ‘Mailboxinstellingen wijzigen’
    • Kies optie 2 'Instellingen'
    • Kies optie 1 'Welkomstboodschap'
    • Maak een keuze
    • Bevestig met #

    Daarna kun je kiezen om de opgenomen begroeting af te luisteren of opnieuw op te nemen. Vergeet je aan het einde niet de opname op te slaan?

  • Doorschakeltijd kiezen

    Dit is de tijd dat de telefoon overgaat voor het gesprek door de voicemail wordt overgenomen. Je kunt kiezen uit 5, 10, 15, 20, 25 en 30 seconden. Het tijdsinterval is standaard ingesteld op 20 seconden.

    Je doorschakeltijd aanpassen doe je zo:

    • Voer de volgende code in alsof je belt (zonder spaties): **61*+31624 je tiencijferige telefoonnummer *11* aantal seconden #
      Bijvoorbeeld: **61*+316240612345678*11*25#
    • Sluit af met de beltoets

    In sommige gevallen werkt ook 0031 in plaats van +31

  • Voicemail doorschakelen

    Je kunt je gesprekken direct doorschakelen naar voicemail zonder dat de telefoon eerst overgaat. Natuurlijk moet de voicemail wel aan staan. Om door te schakelen toets je een van onderstaande codes in, gevolgd door de beltoets.

    Doorschakelen bij geen gehoor

    • Aanzetten: **61*+31624 eigen telefoonnummer#
    • Uitzetten: ##61#

    Doorschakelen bij niet bereikbaar

    • Aanzetten: **62*+31624 eigen telefoonnummer#
    • Uitzetten: ##62#

    Doorschakelen bij in gesprek

    • Aanzetten: **67*+31624 eigen telefoonnummer#
    • Uitzettten: ##67#

    Altijd doorschakelen

    • Aanzetten: **21*+31624 eigen telefoonnummer#
    • Uitzetten: ##21#

    Alle doorschakelingen opheffen

     

    • ##002#
    • Bijvoorbeeld: is jouw mobiele nummer 06 - 12345 5678 en wil je altijd doorschakelen, voer dan in: **21*+316240612345678# gevolgd door de beltoets.

     

  • Taal wijzigen (Nederlands of Engels)

    Wil je je taal wijzigen via je telefoon, dat fix op je deze manier:

    • Bel 1233
    • Kies optie 9 'Mailboxinstellingen wijzigen'
    • Kies optie 3 'Taal'

    Je kunt de taal van je voicemail ook snel en eenvoudig aanpassen via MijnTele2.

    Taal aanpassen in MijnTele2

Voicemail afluisteren

Om je voicemail af te luisteren bel je naar 1233.

  • Oude berichten afluisteren

    Toets ‘1’ in het hoofdmenu van de voicemail om oude berichten te beluisteren. Nieuwe berichten blijven 7 dagen bewaard. Opgeslagen berichten blijven 14 dagen bewaard.

    Met het nieuwe voicemailsysteem worden je opgeslagen voicemail berichten 21 dagen nadat je bent overgezet definitief verwijderd.

  • Berichten opslaan of verwijderen

    Toets ‘1’ tijdens het luisteren van een bericht om deze op te slaan. De voicemailbox heeft een grootte van 5MB. Dat is ongeveer 10 minuten aan gesproken berichten.

    Je verwijdert een voicemail bericht door tijdens het beluisteren van het bericht het nummer '2' in te toetsen.

  • Berichten luisteren vanaf een ander telefoonnummer

    Je kunt je voicemail beluisteren vanaf een vaste telefoon. Bel hiervoor naar het nummer 06 - 2400 1233. Je kunt je voicemail niet beluisteren vanaf een andere mobiele telefoon.

  • Vanuit het buitenland je voicemail afluisteren

    Vanuit het buitenland kun je ook je voicemail afluisteren door naar dit nummer te bellen: +31 6 2400 1233. Daar voer je jouw persoonlijke voicemail pincode in en kun je jouw berichten luisteren.

Wachtwoord

Hulp nodig bij het instellen of resetten van je wachtwoord? Of ben je je wachtwoord vergeten? Wij helpen je graag verder.

  • Wachtwoord instellen of veranderen

    Het is slim om je voicemail te beveiligen met een pincode. Dit stel je op de volgende manier in:

    • Bel met je mobiele telefoon naar 1233
    • Kies optie 9 ‘Mailboxinstellingen wijzigen’
    • Kies optie 2 'Instellingen'
    • Kies optie 2 'Password' en volg de aanwijzing: ‘Voer uw nieuwe password in en toets #’

    Wachtwoord criteria:

    • Minimaal 4 tot en met 8 cijfers (wij adviseren om minimaal 5 cijfers te gebruiken). Let op: op het huidige voicemailsysteem kan je maximaal 7 cijfers gebruiken.
    • Niet meer dan 2 identieke cijfers achter elkaar (bijvoorbeeld geen 22281)
    • Mag geen (delen van een) opeenvolgende reeks bevatten (bijvoorbeeld geen 12368 of 876543

    Als je drie keer een verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd, wordt de toegang tot de voicemailbox geblokkeerd. Dat gebeurt vanwege de veiligheid. Na 24 uur kun je er weer in.

  • Wachtwoord vergeten

    De pincode van je voicemail kwijt? Toets # in het keuzemenu van je voicemail. Je pincode wordt direct per sms naar jouw mobiele nummer verstuurd.

Veelgestelde vragen

  • Wat kost het afluisteren van je voicemail?

    Dit gaat met de minuten uit je belbundel. Is je bundel op? Dan betaal je buiten-de-bundelkosten voor het afluisteren van je voicemail. Buiten de EU betaal je het lokale tarief om je voicemail af te luisteren, tenzij je een buitenlandbundel hebt gekocht.

  • Hoelang worden berichten bewaard?

    Je voicemailinbox heeft 5MB opslagruimte. Hiermee kun je ongeveer 10 minuten aan gesproken berichten opslaan. Nieuwe berichten blijven 7 dagen bewaard. Opgeslagen berichten blijven 14 dagen bewaard.

  • Hoe vaak gaat de telefoon over voordat je de voicemail krijgt?

    Standaard duurt het 20 seconden voordat de voicemail het gesprek overneemt en je een bericht kunt inspreken. Wil je dit aanpassen? Je kunt kiezen uit 5, 10, 15, 20, 25 en 30 seconden. Deze doorschakeltijd pas je als volgt aan:

    • Voer de volgende code in om te bellen: **61*+31624(jouw telefoonnummer)*11*(aantal seconden)#.

    Bijvoorbeeld: **61*+316240612345678*11*25#.

    Succes!

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.
Wil je liever mailen? Gebruik dan ons contactformulier.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2