Reparatie

Telefoon laten repareren

Vervelend dat je telefoon het niet meer doet. Maar hij kan vast gerepareerd worden. Meld daarvoor je defecte telefoon online aan voor reparatie. Je kunt de status van je reparatie online volgen. De contactgegevens heb je per e-mail ontvangen van Dr. Mobile of de fabrikant.

phone

1. Zoek je IMEI-nummer op

Om een reparatie aan te melden heb je het IMEI-1-nummer van je telefoon nodig. Toets *#06# in op je telefoon. Het IMEI-1 nr staat ook op de originele verpakking van je telefoon en kassabon.

warning

2. Back-up maken

Maak, voor je jouw kapotte telefoon opstuurt, altijd een back-up van je gegevens. Tijdens de reparatie worden je gegevens namelijk gewist. Bekijk Toestelhulp hoe je een back-up maakt.

Tip: doe een reset naar fabrieksinstellingen voordat je jouw telefoon opstuurt. 

thumbs

3. Meld je toestel aan voor reparatie

Afhankelijk van het merk van je telefoon kun je je toestel aanmelden voor reparatie. Kijk hieronder wat voor jouw telefoon van toepassing is.

Heb jij je toestel niet via Tele2 gekocht? Dan kun je teruggaan naar de winkel waar je het toestel kocht.

Reparatie aanmelden

  • Meld je toestel aan via de website van Samsung. Samsung haalt zelf je toestel op en brengt hem binnen 3 werkdagen gerepareerd terug!

    Samsung-toestel aanmelden
  • Doorloop het stappenplan op Dr. Mobile om je toestel aan te melden voor reparatie.

    Een refurbished iPhone is tweedehands, maar technisch volledig gecontroleerd en opgeknapt. Heb jij een refurbished iPhone, vraag je reparatie dan hier aan.

    iPhone aanmelden
  • Kijk of je het probleem zelf kunt oplossen via de Sony-website. Je kunt ook direct contact opnemen met Sony. Zij helpen je vervolgens met de reparatie van je toestel. Sony haalt zelf je toestel op en brengt hem gerepareerd terug!

    Sony-toestel aanmelden
  • Meld je toestel aan via de website van OnePlus. Opsturen naar Oneplus is gratis, na ontvangst stuurt OnePlus hem zo snel mogelijk gerepareerd terug!

    OnePlus-toestel aanmelden
  • Doorloop het stappenplan op Dr. Mobile om je toestel aan te melden voor reparatie.

    Telefoon aanmelden bij Dr. Mobile

Tips tegen schade

Het kan je zomaar overkomen dat je toestel stuk gaat of nat wordt. Zo voorkom je schade:

  • Gebruik een hoesje om je telefoon te beschermen. Hoe dikker en zachter het materiaal, hoe beter!
  • Stop je telefoon niet in je achterzak. Je voorkomt zo buigschade en je telefoon valt minder snel in de wc.
  • Wil je de telefoon toch in je broekzak doen? Draag hem dan met het beeldscherm naar je toe. Zo krijg je minder snel stootschade.
  • Is je telefoon nat geworden? Laat je telefoon drogen in een afgesloten bak met ongekookte rijst: de rijst absorbeert het vocht.
  • Schade aan je telefoon, maar heb je geen toestelverzekering? Controleer dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Vaak wordt de schade vergoed.

Veelgestelde vragen

  • Dat verschilt per situatie. De reparatie is gratis als het defect onder de garantievoorwaarden valt. Is dit niet het geval? Dan betaal je de reparatie zelf. Wees gerust: je krijgt vooraf te horen wat het kost en kiest zelf of je daarmee akkoord gaat. Als de reparatie niet onder de garantievoorwaarden valt, betaal je sowieso € 36,30 onderzoekskosten.

  • Nee, wij kunnen dit niet voor je regelen. Misschien dat een vriend of familielid nog een telefoon voor je heeft die je tijdelijk kunt gebruiken?

  • Door je telefoon naar ons op te sturen voor onderzoek. Wij kijken dan of het defect aan je telefoon onder de garantievoorwaarden valt. Is dit het geval? Dan repareren we gratis je telefoon. Zo niet? Dan betaal je altijd € 36,30 onderzoekskosten. Ook sturen we je dan een berichtje met daarin de reparatiekosten. Bij akkoord gaan we je telefoon repareren. Ga je niet akkoord? Dan sturen we je telefoon ongerepareerd terug.

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2