Kwijt of gestolen

Telefoon kwijt of gestolen Is je toestel weg? Blokkeer dan direct je simkaart.

Ben je je telefoon kwijt of is ‘ie gestolen? Dat is heel vervelend. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen. Denk hierbij aan simkaart blokkeren en aangifte doen bij de politie. Lees hier wat je het beste kunt doen.

Simkaart blokkeren

Is je telefoon gestolen of ben je hem kwijt? Blokkeer dan direct je simkaart. Dit kan 24/7 in MijnTele2. Ben je niet online? Bel dan met onze klantenservice. Zo voorkom je dat iemand anders op jouw kosten gaat bellen en internetten.

Als je je telefoon of simkaart terugvindt, kun je je simkaart ook zelf weer deblokkeren via MijnTele2. Toch een nieuwe simkaart nodig? Die kun je online bestellen. Je behoudt natuurlijk je eigen telefoonnummer.

Aangifte doen

Is je telefoon gestolen? Doe dan altijd aangifte bij de politie. Dit kun je gemakkelijk zelf online doen.

Ben je in het buitenland? Doe daar dan altijd bij het plaatselijke politiebureau aangifte. Vraag altijd om een bewijs van je aangifte.

Verzekering

Heb je zelf een telefoonverzekering afgesloten? Neem dan contact op met je verzekeraar. Zij kunnen je vertellen wat je nu het beste kunt doen.

Veelgestelde vragen

  • Mijn telefoon is gestolen/verloren. Wat moet ik doen?

    Blokkeer meteen je simkaart. Dit kan via MijnTele2 of door de klantenservice te bellen.

    • Heb je je telefoon weer gevonden? Fijn! Dan kun je op MijnTele2 je simkaart deblokkeren.
    • Is je telefoon gestolen? Doe dan aangifte. Via MijnTele2 of de klantenservice kun je een nieuwe simkaart aanvragen.
  • Hoe kan ik mijn simkaart deblokkeren?

    Je kunt zelf je simkaart deblokkeren via MijnTele2.

  • Hoe kan ik mijn telefoon volgen of traceren?

    Je kunt je telefoon volgen als je vooraf de Android Device Manager of Find My iPhone hebt ingesteld. Als je telefoon aanstaat en is verbonden met internet, zie je zijn locatie.

  • Ik heb een telefoon gevonden. Wat kan ik doen?

    Heb je een telefoon gevonden? Dan kun je een aantal dingen doen om de eigenaar op te sporen.

    • Neem contact op met de provider
      Als je de simkaart uit de telefoon haalt, zie je bij welke provider de eigenaar van de telefoon zit. Als je de klantenservice belt van die provider, kan er uitgezocht worden wie de eigenaar is.
    • Bel iemand uit de contacten
      Heeft de telefoon geen beveiligingscode? Dan kun je iemand bellen uit de telefoonlijst, zodat je kunt achterhalen wie de eigenaar is.
    • Afleveren bij de gemeente
      Tegenwoordig kun je een gevonden telefoon niet meer afleveren bij de politie. Dit gaat nu via de gemeente.

Wij helpen je graag

Geen antwoord gevonden op je vraag? Zo kun je contact opnemen met Tele2.
Wil je liever mailen? Gebruik dan ons contactformulier.

Community

Community

Brandende vraag? Vraag het aan medegebruikers! 24 uur per dag beschikbaar.

Naar de Community
Chatbot

Chatbot

Stel al je vragen aan onze superslimme chatbot! Altijd bereikbaar en supersnel antwoord.

Stel je vraag
Bellen

Bellen

Openingstijden
ma - vr: 09:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers
Zelf regelen

Zelf regelen

Doe het zelf in MijnTele2. Bestel extra bundels, bekijk je instellingen of wijzig je gegevens.

Naar MijnTele2