Klantenservice Mobiel

Telefoon kwijt of gestolen


Een gestolen of verloren telefoon is heel vervelend. Er zijn nu een aantal dingen die je zelf kunt doen. Denk hierbij aan simkaart blokkeren en aangifte doen. Lees hier wat je het beste kunt doen.
Simkaart blokkeren

Is je telefoon gestolen of ben je hem kwijt? Blokkeer dan direct je simkaart blokkeren. Zo voorkom je dat iemand anders kosten buiten jouw bundel gaat maken. Je kunt je simkaart op 3 manieren blokkeren.

1. MijnTele2

Je kunt gemakkelijk zelf je simkaart blokkeren via MijnTele2. Druk op de button om naar de inlogpagina te gaan. In het menu klik je op Je Producten en dan op Overzicht producten. Je ziet dan bij het blok Simkaart de optie om je simkaart te blokkeren.

Blokkeer simkaart

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

2. Virtuele Assistent

Lukt het niet in MijnTele2? Geef dan via onze virtuele assistent aan dat je telefoon gestolen is, deze helpt je stapsgewijs bij het blokkeren van je simkaart.

3. Telefonisch

Als het niet lukt via MijnTele2 en via de Virtuele Assistent kun je ons ook bellen. Bel dan direct met Tele2 via 0800-2199. Wij blokkeren dan je simkaart en zorgen dat er een nieuwe simkaart jouw kant op komt.

Ben je in het buitenland?
Bel dan +31640192025 om je simkaart te blokkeren.

Altijd bereikbaar
Aangifte doen

Is je telefoon gestolen? Doe dan altijd aangifte bij de politie. Dit kun je gemakkelijk zelf online doen.

Ben je in het buitenland? Doe daar dan altijd bij het plaatselijke politiebureau aangifte. Vraag altijd om een bewijs van je aangifte.

Verzekering

Heb je een telefoonverzekering afgesloten? Neem dan contact op met de verzekeraar. Zij kunnen je vertellen wat je nu het beste kunt doen.

mannetje
Telefoon traceren

Je kunt je verloren of gestolen telefoon vaak nog traceren. Voor Apple toestellen kan dit via de Find My iPhone functionaliteit. Heb je een Android telefoon? Dan doe je dat via Android Apparaatbeheer van Google.

Ik heb een telefoon gevonden

Heb je een telefoon gevonden? Dan kun je een aantal dingen doen om de eigenaar op te sporen.

  1. Neem contact op met de provider
    Als je de simkaart uit de telefoon haalt, zie je bij welke provider de eigenaar van de telefoon zit. Als je de klantenservice belt van die provider, kan er uitgezocht worden wie de eigenaar is.
  2. Bel iemand uit de contacten
    Heeft de telefoon geen beveiligingscode? Dan kun je iemand bellen uit de telefoonlijst, zodat je kunt achterhalen wie de eigenaar is.
  3. Afleveren bij de gemeente
    Tegenwoordig kun je een gevonden telefoon niet meer afleveren bij de politie. Dit gaat nu via de gemeente.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

MijnTele2 app
Vraag het de chatbot

Heb je een vraag? Stel deze dan aan onze superslimme, zelflerende chat-robot. Dit is jouw virtuele redder in nood.
Heb je de app nog niet? Download hem dan meteen!