Klantenservice Mobiel

Pukcode opvragen


Wanneer je drie keer de verkeerde pincode op je toestel ingevoerd hebt, heb je een pukcode nodig. De pukcode heb je samen met de pincode bij de levering van je simkaart ontvangen. Heb je deze gegevens nog?
Heb je je pukcode niet meer?

Je pukcode kun je terug vinden op de kaart waarin je je simkaart hebt ontvangen. Zie de afbeelding hiernaast.

Wanneer je je pukcode niet meer kunt vinden, kun je dit opzoeken in MijnTele2. Door onderstaand stappenplan te volgen, kun je supersnel je pukcode opzoeken.

Stap 1. Ga naar MijnTele2 via onderstaande button. Selecteer op de inlogpagina ‘Mobiel (abonnement)’ en log in met je gegevens.

Naar MijnTele2

Stap 2. Wanneer je bent ingelogd kun je boven in de menubalk klikken op ‘Je producten’. Kies vervolgens voor ‘Overzicht producten’.

Stap 3. Scroll naar beneden. Onder ‘Producten en instellingen’ zie je je telefoonnummer en je pukcode staan.

Stap 4. Kun je je pukcode niet vinden in MijnTele2? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen:
Waarom heb ik een pukcode nodig?

Wanneer je drie keer een verkeerde pincode ingevoerd hebt, zal jouw toestel om veiligheidsredenen vragen naar een pukcode. De pukcode heb je samen met je pincode bij de Tele2 simkaart ontvangen.

Vraagt je toestel om een nieuwe pincode?

Wanneer je toestel vraagt om een ‘nieuwe pincode’, dien je een geheel nieuwe pincode op te geven. Eerder gebruikte codes worden niet geaccepteerd om veiligheidsredenen.

Kan ik mijn pukcode wijzigen?

De pukcode hoort specifiek bij je simkaart en kan niet gewijzigd worden.

Hoeveel pogingen heb ik voor mijn pukcode?

Na 10 pogingen wordt je simkaart geblokkeerd. Je dient dan een nieuwe simkaart aan te vragen.