Klantenservice Mobiel

Verandering Prepaid Standaard


Vanaf 28 augustus 2017 gaat er het een en ander veranderen voor het Prepaid Standaard pakket. Hier lees je wat er voor jou gaat veranderen en wat hetzelfde blijft.
Wat verandert er?

Per 28 augustus 2017 gaan er 3 dingen veranderen als je een Prepaid Standaard hebt.

  • Je kunt niet meer telefonisch opwaarderen via het nummer 12444. Hiermee vervalt ook de mogelijkheid om achteraf te betalen via de factuur.
  • De kosten voor internetten in het buitenland betaal je vanaf dan ook niet meer via een factuur.
  • Met je huidige simkaart kun je niet meer internetten en bellen in het buitenland. Wil je dit wel blijven doen? Vraag dan een nieuwe aan via de klantenservice.
Wat moet ik als klant doen?

Er zijn een paar dingen die je als klant moet doen om vanaf 28 augustus gebruik te blijven maken van je Prepaid abonnement. Ten eerste gaat het opwaarderen net even anders. Je bent gewend dat je dit telefonisch doet en dat je de kosten achteraf op je factuur ziet staan. Vanaf deze datum kan dit niet meer. Opwaarderen kan dan via iDeal of via een voucher die je in een van deze winkels kunt kopen.

Ten tweede kun je met de simkaart die je nu hebt, niet meer bellen, sms’en en internetten in het buitenland. Als je in het buitenland bent, zie je op je toestel dat je geen service hebt. Wil je wel bereikbaar zijn in het buitenland? Vraag dan vanaf 10 augustus een nieuwe simkaart aan via onze klantenservice (020 754 4444). Als je een nieuwe simkaart aanvraagt, behoud je je huidige telefoonnummer. Ook zal je tegoed overgezet worden op je nieuwe simkaart.

Prepaid bellen in het buitenland

Met je nieuwe simkaart kun je bellen in het buitenland. Dit werkt wel net even iets anders dan je gewend bent. Hieronder staan de stappen die je doorloopt als je iemand gaat bellen.

Stap 1. Je belt het nummer dat je wil bereiken
Stap 2. In je display staat eerst : een moment geduld a.j.b
Stap 3: En dan: wacht op inkomende oproep
Stap 4: Je wordt gebeld door een onbekend nummer
Stap 5: Je neemt op
Stap 6: Je hebt contact!

Lees hier alles over gebruik van je prepaid product in het buitenland.

Wat blijft hetzelfde?

Je kunt nog steeds in diverse winkels vouchers blijven kopen om je tegoed op te waarderen en hetzelfde geldt voor online via iDeal. De tarieven gaan ook niet veranderen. Dus de kosten voor sms’en, bellen en internetten blijven hetzelfde. Voorheen kon je in het buitenland internetten met Prepaid Standaard. Dit kan vanaf 28 augustus nog steeds alleen heb je dan wel een nieuwe simkaart nodig. Vraag je nieuwe simkaart aan via de klantenservice.

Veelgestelde vragen:
Ik ben het niet eens met deze wijziging. Wat kan ik doen?

Indien je niet akkoord bent met de nieuwe product kun je contact opnemen met 020 754 4444. Je kunt hier ook je product wijzigen.

Kan ik alleen telefonisch een nieuwe simkaart aanvragen?

Je kunt alleen via de telefonische klantenservice (020 754 4444) een nieuwe simkaart aanvragen. Via de website is het niet mogelijk.

Waarom doet Tele2 dit?

Tele2 stopt met het aanbieden van dit product. Daarom veranderen enkele dingen rondom Prepaid Standaard.

Krijg ik een nieuw telefoonnummer als ik een nieuwe simkaart aanvraag?

Nee, als je een nieuwe simkaart aanvraagt behoud je je huidige telefoonnummer.

Wat gebeurt er met mijn huidige tegoed als ik een nieuwe simkaart aanvraag?

Je tegoed neem je gewoon mee naar je nieuwe simkaart. Deze gaat dus niet verloren.

Voorheen kon ik opwaarderen via een telefoonnummer, met een persoonlijke code. Hoe kan ik nu opwaarderen?

Dat kan online, met iDeal of via een voucher die je koopt in de winkel.

Kan ik mijn Nederlandse tegoed ook in het buitenland gebruiken?

Ja. Sinds 8 juni 2017 kun je ook bij Tele2 profiteren van voordelig internetten, bellen en sms’en binnen de EU en EEA vanuit je gebruikelijke prepaidtegoed (m.u.v. betaalde informatie- en servicenummers). Ga je naar een land buiten de EU, dan gelden er speciale tarieven. Bekijk hier de tarieven voor buiten de EU.

Kijk hier voor alle informatie over het gebruik van je prepaid product in het buitenland.

Wat als ik later toch mijn abonnement wil veranderen?

Je kunt te allen tijde je prepaid abonnement wijzigen. Je kunt dan bellen met onze gratis saleslijn (0800-1602).

Verandert het moment dat er maandelijks geld van mijn rekening wordt afgeschreven?

Na de factuur die je in september ontvangt, wordt niets meer maandelijks van je rekening afgeschreven. Opwaarderen gaat dan via iDeal en via een voucher die je in de winkel kunt kopen.

Ik betaalde voor mijn kosten in het buitenland via een factuur. Hoe gaat dat voortaan?

Je betaalt voor je verbruik in het buitenland uit het prepaid tegoed waarmee je hebt opgewaardeerd.

Ik wil een nieuwe simkaart aanvragen. Kost dat geld?

Nee, we brengen hiervoor geen kosten in rekening.

Ik wil graag dat er maandelijks een bedrag van mij rekening wordt afgeschreven. Kan dat?

In combinatie met prepaid is dat niet mogelijk, maar wel met Sim Only. Je betaalt dan maandelijks een vast bedrag voor je belminuten en MB’s. Wil je hier meer over weten? Bel dan naar onze gratis saleslijn: 0800-1602.