Klantenservice Mobiel

Buitenland


Op deze pagina vind je informatie over bellen/sms’en, mobiel internet en Prepaid in het buitenland. Kies hieronder over welk onderwerp je meer wilt weten.

Prepaid in het buitenland


Met prepaid kan je natuurlijk ook bellen in het buitenland. Dat gaat net even iets anders dan je denkt. Vind op deze pagina hoe je kan bellen in het buitenland.
Prepaid bellen in het buitenland

Stap 1. Je belt het nummer dat je wil bereiken
Stap 2. In je display staat eerst : een moment geduld a.j.b
Stap 3: En dan: wacht op inkomende oproep
Stap 4: Je wordt gebeld door een onbekend nummer
Stap 5: Je neemt op
Stap 6: Je hebt contact!

De kosten voor bellen en/of sms’en in het buitenland met prepaid
We maken onderscheid tussen bellen en sms’en binnen en buiten de EU:

Binnen de EU
Als je belt binnen de EU gaat dit gewoon uit je huidige bundel. Hier worden dus m.u.v. servicenummers geen kosten voor berekend.

Buiten de EU
De tarieven buiten de EU verschillen per land. Bekijk de tarieven voor prepaid.

Gebeld worden vanuit het buitenland
Word jij gebeld door iemand met een Nederlands telefoonnummer die zich in het buitenland bevindt? Dan kost het jou geen geld.

Netwerk selecteren in het buitenland

Je toestel kiest automatisch het netwerk met de beste verbinding. Hoe je toch handmatig een netwerk selecteert kun je in de handleiding van je telefoon vinden of via de toestelhulp. Selecteer je telefoon en kies in het menu links voor Bellen -> in het buitenland

Sms-bericht versturen en ontvangen

Wanneer je in het buitenland wilt sms’en naar een Nederlands telefoonnummer dien je ” +31″ of “0031″ voor het telefoonnummer toetsen. De eerste 0 van het telefoonnummer moet je weg laten (06-12 345 678 wordt dus 0031 6 12 345 678.)
Wanneer je geen sms berichten kunt versturen of ontvangen, controleer dan de sms berichtencentrale in de instellingen van je telefoon. In het buitenland moet deze ingesteld staan op +31 6401 91919.

Internet

Sinds 8 juni 2017 kun je binnen de EU voordelig internetten uit je gebruikelijke prepaid tegoed. Je hebt hier dus geen speciale buitenland bundel voor nodig. Er is geen limiet opgesteld, dus wanneer je beltegoed op is, kun je het opwaarderen om vervolgens weer data te gebruiken. Buiten de EU gelden andere tarieven.

Let op bij grensgebieden
Ben je in een land in het grensgebied van de EU? Dan kan het gebeuren dat je overschakelt naar het netwerk van het land net buiten de EU. Hier krijg je per SMS een melding van. Kijk altijd met welk netwerk je verbonden bent als je gebruikt wilt maken van je data. Ben je verbonden met het netwerk buiten een EU-land? Dan kun je het beste een buitenlandbundel aanschaffen of je mobiele data uitzetten. Zo voorkom je onverwacht hoge kosten.

Voicemail afluisteren

Je voicemail is te bereiken via het nummer +31-640192939. Wanneer je in het buitenland je voicemail wilt afluisteren, moet je je voicemailcode weten. Deze code heb je ingesteld bij het eerste contact met je voicemail. Als je de code niet meer weet, dan kun je deze alleen opnieuw instellen of wijzigen vanaf je mobiele telefoon in Nederland. Bel hiervoor naar 1233 en volg de aanwijzingen in het voicemailmenu (optie 3).

Simkaart of toestel kwijt

Ben je je simkaart of toestel kwijt, dan bel je in Nederland 0800-2199. Vanuit het buitenland bel je +31640192025. Onze medewerkers zorgen er dan meteen voor dat je simkaart wordt geblokkeerd. Je kunt je simkaart ook via de Virtuele Assistent laten blokkeren.

Terug uit het buitenland

Heb je geen service meer sinds je bent terug gekomen uit het buitenland? Pas dan de instellingen op je telefoon aan. Wanneer je de stappen uitgevoerd hebt, dien jij je toestel uit en weer aan te zetten.

1. Je gaat naar Tele2 menu
2. Je kiest voor SIM instellen
3. Als laatste klik je op automatische SIM selectie

Heb je een witte simkaart?

Wanneer je een witte simkaart hebt, dien je bij terugkomst in Nederland je telefoon opnieuw uit te zetten en zonder 1 je pincode in te voeren.

Veelgestelde vragen:
Kan ik mijn Nederlandse tegoed ook in het buitenland gebruiken?

Ja, je kunt gewoon internetten, bellen en sms’en binnen de EU en EEA vanuit je gebruikelijke prepaidtegoed (m.u.v. betaalde informatie- en servicenummers). Ga je naar een land buiten de EU, dan gelden er speciale tarieven. Bekijk hier de tarieven voor buiten de EU.

In welke landen kan ik mijn bundel gebruiken?

Je kunt in heel Europa je bundel gebruiken. Alle landen even op een rij: Aland (Finland), Azoren (Portugal), België, Bulgarije, Canarische Eilanden (Spanje), Ceuta (Spanje), Cyprus (Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Gibraltar (Verenigd Koninkrijk), Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madeira (Portugal), Malta, Martinique, Mayotte (Frankrijk), Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Réunion (Frankrijk), Roemenië, Saint Martin (Franse gedeelte van Sint Maarten), Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland), Zweden, Zwitserland.

De volgende landen vallen niet onder de regulering: Andorra, Guernsey (Verenigd Koninkrijk), Jersey (Verenigd Koninkrijk), Man (Verenigd Koninkrijk), Monaco (Frankrijk), Saint-Bartélémy, San Marino,  Vaticaanstad.

Wat zijn de tarieven voor buiten de EU?

De tarieven voor buiten de EU vind je hier.

Hoe kan ik opwaarderen vanuit het buitenland?

Je kunt vanuit het buitenland opwaarderen via de online opwaardeerpagina.

Als ik door mijn prepaid tegoed heen ben, kan ik dan een nieuwe prepaid kaart kopen voor binnen de EU?

Je kunt zoals gebruikelijk Nederlands prepaid tegoed kopen. Dit tegoed is vervolgens ook weer geldig binnen de EU.

Zit er op mijn Prepaid Data een datalimiet binnen de EU?

Nee. Voor Prepaid geldt geen datalimiet binnen de EU. Je kunt alle data opmaken binnen de EU.