Klantenservice Mobiel

Openstaande factuur betalen


Op deze pagina vind je informatie over de betaling van je mobiele factuur en wat je kunt doen wanneer de automatische incasso is mislukt.
Factuur betalen

We schrijven de gemaakte kosten maandelijks af van het bankrekeningnummer dat je hebt opgegeven tijdens je bestelling, dit gaat automatisch. Bij het afsluiten van het contract is Tele2 gemachtigd om je factuur maandelijks automatisch van je rekening af te schrijven. Tele2 biedt geen andere betaalmogelijkheden aan.

Je kunt je factuur op elk moment bekijken op MijnTele2. Met de Tele2 app heb je ook altijd een overzicht van je facturen en zie je meteen wat je bel-, sms- en dataverbruik is. In MijnTele2 kun je ook zien of je factuur betaald is. Jouw factuur wordt elke maand rond dezelfde periode afgeschreven. Deze informatie kun je bovenaan op de startpagina van je MijnTele2-account vinden als je ingelogd bent.

Is de automatische incasso mislukt?

Indien de eenmalige incasso niet is gelukt, ontvang je een herinnering van Tele2 en nu ook de mogelijkheid om via IDEAL in MijnTele2 de openstaande factuur te betalen. Indien je bent afgesloten, word je na de IDEAL betaling via MijnTele2 binnen 1 werkdag weer automatisch aangesloten.

Wat is belangrijk om te weten:

  • IDEAL is alleen beschikbaar nadat de automatische incasso datum is verstreken en de betaling is mislukt.
  • Zodra je achterstand van betaling naar het incassobureau is gegaan, kun je niet meer via IDEAL je openstaande factuur betalen.

Om te betalen via IDEAL log je in via de online omgeving van MijnTele2 en doe je als volgt:
1. Ga naar “Je facturen”
2. Klik op “Alle facturen”
3. De openstaande factuur kun je herkennen aan het rode bolletje. Klik nu op “Betalen”
4. Nu verschijnt daaronder en keuzemenu van alle banken. Selecteer je bank en klik vervolgens op “Betalen”.

Toch zelf overmaken?

Lukt het niet om via IDEAL te betalen? Maak dan zelf het bedrag over naar het juiste rekeningnummer.

Vergeet niet om je factuurnummer te vermelden bij je betaling. Het is belangrijk dat je dat doet, zodat we je betaling aan jouw account kunnen koppelen. Je kunt je factuurnummer vinden via MijnTele2 of via de app.

Vervolgstappen indien incasso mislukt

We doen er natuurlijk alles aan om ervoor te zorgen dat de betaling goed verloopt. Toch komt het weleens voor dat het misgaat. Hieronder staan de vervolgstappen als de incasso mislukt is.

Na 1 dag
Mocht de incasso mislukt zijn of heb je het bedrag gestorneerd? Dan ontvang je de volgende dag een sms met een IDEAL-link zodat je het bedrag gemakkelijk kunt overmaken.

Een week later
Maak je geen gebruik van de link uit de sms dan ontvang je een week later een brief met de aankondiging dat de diensten worden afgesloten als de betaling niet wordt voldaan. Je kunt je betaling nu handmatig overmaken.

Na 21 dagen
Na 21 dagen worden de diensten afgesloten. Je kunt dan niet meer bellen sms’en of data gebruiken. Als je alle openstaande rekeningen betaalt, word je zo snel mogelijk weer aangesloten. Er wordt € 28,- aan heraansluitkosten in rekening gebracht op je eerstvolgende factuur.

Na 28 dagen
Wanneer je na 28 dagen nog steeds niet je factuur betaald hebt, wordt het dossier overgedragen aan het incassobureau. Vanaf dit moment is het niet meer in handen van Tele2. Je kunt contact opnemen met het incassobureau voor verdere vragen over de afhandeling.

Veelgestelde vragen:
Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?

Nee je moet je factuur altijd in een keer betalen. Tele2 doet niet aan individuele betalingsregelingen.

Ik kan mijn factuur niet betalen. Mag ik uitstel van betaling?

Nee je moet je factuur altijd direct betalen. Tele2 doet niet aan individuele betalingsregelingen.