Klantenservice Mobiel

Tele2 mobiel Facturen betalen en uitleg


Op deze pagina vind je informatie over het betalen van je facturen voor Tele2 mobiel en lees je wat je moet doen als je een betalingsachterstand hebt. Kies hieronder over welk onderwerp je uitleg wilt.

Factuur betalen

We schrijven de gemaakte kosten maandelijks af van het bankrekeningnummer dat je hebt opgegeven tijdens je bestelling, dit gaat automatisch. Bij het afsluiten van het contract is Tele2 gemachtigd om je factuur maandelijks automatisch van je rekening af te schrijven. Tele2 biedt geen andere betaalmogelijkheden aan.

Je kunt je factuur op elk moment bekijken op MijnTele2. Met de Tele2 app heb je ook altijd een overzicht van je facturen en zie je meteen wat je bel-, sms- en dataverbruik is. In MijnTele2 kun je ook zien of je factuur betaald is. Jouw factuur wordt elke maand rond dezelfde periode afgeschreven. Deze informatie kun je bovenaan op de startpagina van je MijnTele2-account vinden als je ingelogd bent.

Is de automatische incasso mislukt?

Indien de eenmalige incasso niet is gelukt, ontvang je een herinnering van Tele2 en nu ook de mogelijkheid om via iDEAL in MijnTele2 de openstaande factuur te betalen. Indien je bent afgesloten, word je na de iDEAL betaling via MijnTele2 binnen 1 werkdag weer automatisch aangesloten.

Wat is belangrijk om te weten:

  • iDEAL is alleen beschikbaar nadat de automatische incasso datum is verstreken en de betaling is mislukt.
  • Zodra je achterstand van betaling naar het incassobureau is gegaan, kun je niet meer via iDEAL je openstaande factuur betalen.

Om te betalen via iDEAL log je in via de online omgeving van MijnTele2 en doe je als volgt:
1. Ga naar “Je facturen”
2. Klik op “Alle facturen”
3. De openstaande factuur kun je herkennen aan het rode bolletje. Klik nu op “Betalen”
4. Nu verschijnt daaronder en keuzemenu van alle banken. Selecteer je bank en klik vervolgens op “Betalen”.

Toch zelf overmaken?

Lukt het niet om via iDEAL te betalen? Maak dan zelf het bedrag over naar het juiste rekeningnummer.

Vergeet niet om je factuurnummer te vermelden bij je betaling. Het is belangrijk dat je dat doet, zodat we je betaling aan jouw account kunnen koppelen. Je kunt je factuurnummer vinden via MijnTele2 of via de app.

Vervolgstappen indien incasso mislukt

We doen er natuurlijk alles aan om ervoor te zorgen dat de betaling goed verloopt. Toch komt het weleens voor dat het misgaat. Hieronder staan de vervolgstappen als de incasso mislukt is.

Na ongeveer 1 dag
Is de incasso mislukt of heb je het bedrag gestorneerd? Dan ontvang je de volgende dag een SMS met een iDEAL-link. Via deze link kun je direct je factuur betalen.

Ongeveer een week later
Heb je na een week nog niet betaald? Dan ontvang je een herinnerings-SMS. Ook hier vind je een IDEAL-betaallink. Via deze link kun je direct je factuur betalen.

Ongeveer 2 weken later
Heb je na 2 weken nog niet betaald? Dan ontvang je een SMS waarin we aankondigen dat we je bijna gaan afsluiten. Ook hier vind je een iDeal-betaallink. Maak hier zo snel mogelijk gebruik van om afsluiting te voorkomen.

Ongeveer 3 weken later
Na ongeveer 3 weken sluiten we je af. Je kunt dan niet meer bellen sms’en of data gebruiken. Als je alle openstaande rekeningen betaalt, sluiten we je zo snel mogelijk weer aan. Let op: We brengen € 28,- aan heraansluitkosten in rekening op je eerstvolgende factuur.
Om te zorgen dat je dan alsnog de openstaande factuur kan betalen, sturen we je een SMS met een nieuwe iDeal-betaallink.

Ongeveer 4 weken later
Als we na 4 weken nog geen betaling hebben ontvangen, sturen we je een brief met de aankondiging dat we de factuur gaan overdragen aan het incassobureau als de betaling niet wordt voldaan. Je kunt je betaling nu ook handmatig overmaken.

Ongeveer 6 weken later
Wanneer je na ongeveer 6 weken nog steeds niet je factuur betaald hebt, wordt het dossier overgedragen aan het incassobureau. Vanaf dit moment is het niet meer in handen van Tele2. Neem contact op met het incassobureau voor verdere vragen over de afhandeling. Let op: Het incassobureau brengt hiervoor € 40,- aan incassokosten en wettelijke rente in rekening.

Veelgestelde vragen:
Kan ik mijn factuur in termijnen betalen?

Nee je moet je factuur altijd in een keer betalen. Tele2 doet niet aan individuele betalingsregelingen.

Ik kan mijn factuur niet betalen. Mag ik uitstel van betaling?

Nee je moet je factuur altijd direct betalen. Tele2 doet niet aan individuele betalingsregelingen.

Ik heb mijn factuur al betaald, maar in MijnTele2 staat de factuur nog open. Wat nu?

Het duurt eventjes voordat de betaling verwerkt is. Hierdoor zie je het niet meteen in MijnTele2. Mocht je factuur na 5 werkdagen nog steeds open staan, dan kun je een betaalbewijs insturen. Dan kijken wij wat er aan de hand is.