Klantenservice Mobiel

Mobiel internet werkt niet


Wat vervelend dat je internet het niet doet. Bekijk hier alle tips die je helpen om dit probleem op te lossen.
Wil je gebruik maken van internet?
  • Check eerst of jij al helemaal 4G-ready bent via onze 4G-pagina. Om gebruik te kunnen maken van het 4G-netwerk dien je 4G/LTE te selecteren via de instellingen van je telefoon en de laatste update op je telefoon te hebben.
  • Onze toestelhulp kan je helpen bij het instellen van de juiste instellingen.
  • Daarnaast is het belangrijk dat je binnen het dekkingsgebied zit. Dit kun je checken via onze dekkingskaart.
  • Lukt het dan nog niet? Kijk dan eens bij onze storingen tips.
Lukt het nu nog niet om te internetten?

Doorloop dan onderstaande stappen:

  • Controleer of “Dataroaming en/of Gegevensgebruik tijdens roaming” aan staat op je toestel. Hiervoor kun je de toestelhulp raadplegen.
  • Stel mobiel internet opnieuw in. Dit kan door “internet” naar 401 te sms’en of door in de toestelhulp te kijken.
  • Als je een toestel van HTC, LG, Apple of Windows hebt dan kun je de instellingen alleen via de toestelhulp zien.
  • Heb je een iPhone? Controleer dan ook je APN. Dit doe je door naar instellingen te gaan -> mobiel netwerk. Ga hier naar mobiel datanetwerk en vul bij APN ‘internet.tele2.nl’ in.
  • Start je toestel opnieuw op na het instellen van de gegevens.
Meer hulp nodig?

Heb je deze stappen allemaal doorlopen en werkt je mobiele internet nog steeds niet? Neem dan even contact met ons op.  Wil je meer informatie over buiten de bundel kosten van mobiel internet bij Tele2? Kijk dan op onze mobiel internet pagina.