Klantenservice Mobiel

 Leverproces van Tele2 Mobiel


Op deze pagina kun je per product van Tele2 mobiel het leverproces bekijken. Kies hieronder over welk product je het leverproces wilt zien.

Leverproces van Verlenging


Blijf op de hoogte van de status van je bestelling via de online omgeving van MijnTele2! Log in om het leverproces stap voor stap te volgen. Heb je je abonnement niet bij Tele2 zelf besteld, is het leverproces net even anders. Neem hiervoor contact op met de partij waar je je abonnement hebt afgesloten.
Heb je een verlenging aangevraagd?

We willen je graag meer inzicht geven in het leverproces. Hieronder lees je welke stappen worden doorlopen wanneer je een verlenging hebt aangevraagd:

1. We hebben je aanvraag ontvangen en verwerken dit voor je.
2. Indien nodig wordt je simkaart binnen 5 werkdagen verzonden via PostNL. Hieronder zie je een overzicht of je wel of geen nieuwe simkaart krijgt.

Direct en indirect verlengen

Je kunt je verlenging direct bij Tele2 (via MijnTele2 of het callcenter) aanvragen of via een van onze parters (via een retailer of etailer). Het hangt per kanaal af of je wel of niet een nieuwe simkaart krijgt bij je bestelling. Hieronder is een duidelijk overzicht.

Direct bij Tele2 verlengen

MijnTele2 Callcenter
Sim Only Je ontvangt geen nieuwe simkaart. Een nieuwe simkaart is optioneel. Als je een nieuwe simkaart wil, wordt deze bij aflevering automatisch geactiveerd.
Telefoon  Je ontvangt geen nieuwe simkaart. Een nieuwe simkaart is optioneel. Als je een nieuwe simkaart wil, dien je deze zelf te activeren via MijnTele2.

Indirect bij Tele2 verlengen

Retail (winkel) Etail (online webshop)
Sim Only Een nieuwe simkaart is optioneel. Als je een nieuwe simkaart wil, wordt deze direct geactiveerd. Een nieuwe simkaart is optioneel. Dit kun je achteraf via MijnTele2 aanvragen.
Telefoon  Een nieuwe simkaart is optioneel. Als je een nieuwe simkaart wil, wordt deze direct geactiveerd. Een nieuwe simkaart is optioneel. Dit kun je achteraf via MijnTele2 aanvragen.
Veelgestelde vragen:
Hoe activeer ik mijn nieuwe simkaart?

Je simkaart activeer je via de MijnTele2 omgeving. Bekijk hier een uitleg van hoe je dit stap voor stap doet.

Wanneer is mijn simkaart actief?

Dat verschilt waar je je verlenging gedaan hebt hebt en of het een Sim Only is of een abonnement met toestel. Bekijk hieronder het overzicht.

Tele2 Klantenservice/Website Retailer Etailer
Sim Only bij een verlenging Je moet de simkaart binnen
14 dagen in MijnTele2 activeren.
Na 14 dagen wordt de order gecancelled.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Je moet contact opnemen met de partij waarbij je je toestel besteld hebt. Zij activeren dan je simkaart.
Toestel bij een verlenging De simkaart wordt binnen
10 minuten geactiveerd nadat
je je handset ontvangen
hebt van de OPD koerier
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Je moet contact opnemen met de partij waarbij je je toestel besteld hebt. Zij activeren dan je simkaart.
Kan ik mijn simkaart activeren in het buitenland?

Ja dat is mogelijk. Dit werkt op dezelfde manier als wanneer je in Nederland bent.