Klantenservice Mobiel

 Leverproces van Tele2 Mobiel


Op deze pagina kun je per product van Tele2 mobiel het leverproces bekijken. Kies hieronder over welk product je het leverproces wilt zien.

p
n

Leverproces van abonnement met toestel


Blijf op de hoogte van de status van je bestelling via de online omgeving van MijnTele2! Log in om het leverproces stap voor stap te volgen. Heb je je abonnement niet bij Tele2 zelf besteld, is het leverproces net even anders. Neem hiervoor contact op met de partij waar je je abonnement hebt afgesloten.
Een abonnement met nieuw toestel besteld?

We willen je graag meer inzicht geven in het leverproces. Hieronder lees je welke stappen worden doorlopen wanneer je een abonnement met nieuw toestel hebt aangevraagd:
1. We hebben je bestelling ontvangen en verwerken dit voor je.
2. We maken je bestelling klaar voor verzending. Is je toestel niet voorradig? Dan doen we ons best zo snel mogelijk je bestelling te leveren. Bestaat daar onduidelijkheid over, neem dan even contact met ons op.
3. De Online Pakket Dienst (OPD) levert je nieuwe toestel en simkaart bij je af in één pakket. Je ontvangt van de OPD een e-mail waarin staat hoe je een bezorgafspraak maakt. Jij bepaalt zelf wanneer, OPD levert ook ‘s avonds en in het weekend. Bij de aflevering wordt je legitimatiebewijs gecontroleerd en teken je je mobiele contract. De bezorger zal je vragen om ter plaatse € 0,01 te pinnen voor de administratie.
Let op: Het identificatiebewijs en de bankgegevens moeten op dezelfde naam staan. Als dit niet het geval is, kan de koerier het toestel niet afgeven.
4. Je bestelling is afgeleverd.

Ben je niet in staat om het pakketje zelf in ontvangst te nemen, kun je iemand laten machtigen. Zorg ervoor dat je dan dit machtigingsformulier hebt ingevuld.

Sommige toestellen hebben een langere levertijd. Bekijk hiervoor de levertijdenpagina.

Nummerbehoud
• Als je besteld hebt, vragen we je nummerovername meteen aan bij je huidige mobiele aanbieder. Dit duurt ongeveer 2 werkdagen. Je provider moet dit verzoek namelijk goedkeuren. Misschien heb je nog een opzegtermijn. Afhankelijk hiervan weten we wanneer je bij ons van start kan gaan.
• Je krijgt een sms van ons zodra we met zekerheid kunnen zeggen op welke datum we je mobiele telefoonnummer overnemen. Je wordt per brief geïnformeerd wanneer blijkt dat wij je mobiele telefoonnummer niet kunnen overnemen.
• Wanneer je nummerovername is goedgekeurd, stuurt de OPD je een e-mail waarin staat hoe je een bezorgafspraak maakt.

Voor 23:59 uur besteld, de volgende dag in huis
Als je je toestel voor 23:59 uur besteld hebt, kun je de volgende dag het toestel al in huis hebben. Je kunt dit aangeven in de e-mail die je van OPD krijgt om een bezorgafspraak te maken. Let op: hier geldt wel dat het toestel op voorraad moet zijn. Is het niet op voorraad? Dan duurt het wat langer voordat je hem in huis hebt. Zoals hierboven al staat beschreven, kan het soms ook iets langer duren wanneer je nummerbehoud aanvraagt.

Veelgestelde vragen:
Ik heb mijn toestel ontvangen, maar wil graag ruilen met een ander toestel. Kan dit?

Ja, in de meeste gevallen is dit mogelijk. Let hierbij wel op dat je het toestel niet uit de verpakking haalt. De barcode op de doos mag niet gebroken worden. Stuur het toestel nog niet terug, maar bel met klantenservice om te overleggen over de mogelijkheden.

Mijn toestel is niet op voorraad. Wat nu?

Dat is natuurlijk erg vervelend. We houden je om de 7 dagen, met het maximale van 4 keer, op de hoogte middels een e-mail.

Moet ik zelf aanwezig zijn bij de levering van mijn toestel?

Het handigste is als jijzelf aanwezig bent als het toestel bezorgd wordt. Mocht dit om een of andere reden niet kunnen, kun je iemand laten machtigen. Zorg ervoor dat dit machtigingsformulier ingevuld is.

Wanneer wordt mijn toestel bezorgd?

OPD levert je toestel en simkaart in één keer. Je ontvangt een e-mail van OPD waarin staat hoe je een bezorgafspraak kunt maken. Jij kunt zelf bepalen wanneer het wordt bezorgd. Het kan ook in de avonduren en in het weekend.

Hoe activeer ik mijn nieuwe simkaart?

Je simkaart activeer je via de MijnTele2 omgeving. Bekijk hier een uitleg van hoe je dit stap voor stap doet.

Ben je een nieuwe klant? Activeer dan eerst je MijnTele2 account.

Als ik mijn toestel in de winkel koop, krijg ik hem dan direct mee?

Als je toestel in de winkel op voorraad is, krijg je het toestel direct mee naar huis. Als dat niet het geval is, kun je in de winkel afspreken dat je het later komt ophalen in de winkel of dat het wordt bezorgd door OPD.

Wanneer is mijn simkaart actief?

Dat verschilt waar je je toestel met abonnement besteld hebt. Bekijk hieronder het overzicht.

Tele2 Klantenservice/Website Retailer Etailer
Toestel met nieuw nummer De simkaart wordt binnen
10 minuten geactiveerd nadat
je je handset ontvangen
hebt van de OPD koerier.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Toestel met nummerbehoud De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd.
Vervangende simkaart Je moet de simkaart binnen
14 dagen in MijnTele2 activeren.
Na 14 dagen wordt de order gecancelled.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Toestel bij een verlenging De simkaart wordt binnen 10 minuten geactiveerd nadat je je toestel ontvangen hebt van de OPD koerier. Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Je moet contact opnemen met de partij waarbij je je toestel besteld hebt. Zij activeren dan je simkaart.
Kan ik mijn simkaart activeren in het buitenland?

Ja dat is mogelijk. Dit werkt op dezelfde manier als wanneer je in Nederland bent.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Bekijk hier hoe je je bestelling kunt annuleren.