Alles over de levering van je mobiele abonnement | Tele2 helpt

Klantenservice Mobiel

Zo leveren we je bestelling


Yes! Je bestelling komt eraan. We vertellen je graag wanneer je wat kunt verwachten. Kies eerst wat je hebt besteld.
p
n

Levering van telefoon met abonnement


Natuurlijk ben je nieuwsgierig naar de status van je bestelling. Check ‘m stap voor stap in MijnTele2.
Bekijk je bestelstatus
Op werkdagen besteld, morgen in huis

Bestel je op werkdagen voor 21 uur en is je telefoon op voorraad? Dan heb je ’m de volgende dag al in huis! Onze koerier van AMP bezorgt je toestel gelijk met je simkaart.

Bestel je je telefoon op een zaterdag of zondag? Dan leveren we op maandag.

Ook als je telefoon niet op voorraad is, proberen we hem binnen 10 werkdagen te leveren. Bekijk de toestellen met een langere levertijd.

Als je een telefoon bestelt, vragen we om een aanbetaling via iDeal. De betaallink krijg je via een sms en een e-mail. Na 48 uur vervalt deze link, dus wacht er niet te lang mee!

Kies je bezorgmoment
Na je bestelling krijg je van AMP een e-mail, waarmee je zelf een ander bezorgmoment kunt kiezen. Zelfs ’s avonds of in het weekend. Je kunt je pakketje ook door iemand anders in ontvangst laten nemen, kijk voor het machtigingsformulier in je persoonlijke afspraakplanner.

Check, je telefoon wordt bezorgd

Let op! Als de bezorger voor de deur staat, zijn deze handelingen nodig voordat je de telefoon in ontvangst mag nemen.

  • Laat je legitimatiebewijs zien. Dat moet dezelfde zijn die je gebruikt hebt bij je bestelling. Tijdens de levering controleert een medewerker van het AMP  je identiteitsbewijs digitaal op echtheid. Er worden geen gegevens overgenomen of gekopieerd die niet zijn toegestaan, zoals je BSN nummer of pasfoto. En als iemand anders je telefoon in ontvangst neemt: het ingevulde machtigingsformulier.
  • Toon aan dat je legitimatiebewijs, bankpas en contract op dezelfde naam staan.
  • Pin € 0,01 voor de administratie. Het rekeningnummer van  je betaalpas moet dezelfde zijn als die bij de bestelling is opgegeven.
  • Onderteken de overeenkomst.

Extra levertijd bij nummerbehoud

Wil je je nummer behouden? Dan duurt de levertijd 2 werkdagen langer. Dat komt omdat je oude provider de nummerovername moet goedkeuren. Je krijgt een SMS als we je mobiele telefoonnummer kunnen overnemen. Kan dat niet, dan ontvang je een e-mail.

Als je nummerovername is goedgekeurd, stuurt AMP je een e-mail. Daarin staat hoe je een bezorgafspraak maakt.

Veelgestelde vragen:
Ik heb mijn telefoon ontvangen, maar wil graag ruilen met een ander toestel. Kan dit?

Ja, in de meeste gevallen is dit mogelijk. Let hierbij wel op dat je de telefoon niet uit de verpakking haalt. De barcode op de doos mag niet gebroken worden. Stuur het toestel nog niet terug, maar bel met klantenservice om te overleggen over de mogelijkheden.

Let op: na het ontvangen van het toestel heb je nog veertien dagen bedenktijd.

Mijn telefoon is niet op voorraad. Wat nu?

Dat is natuurlijk erg vervelend. We houden je om de 7 dagen, met het maximale van 4 keer, op de hoogte middels een e-mail.

Moet ik zelf aanwezig zijn bij de levering van mijn telefoon?

Het handigste is als jijzelf aanwezig bent als je telefoon bezorgd wordt. Bij een nieuw en verlengd abonnement met telefoon kun je iemand laten machtigen. Zorg ervoor dat dit machtigingsformulier ingevuld is.

Wanneer wordt mijn telefoon bezorgd?

AMP levert je telefoon en simkaart in één keer. Je ontvangt een e-mail en SMS van AMP waarin staat hoe je een bezorgafspraak kunt maken. Jij kunt zelf bepalen wanneer het wordt bezorgd. Het kan ook in de avonduren en in het weekend.

Hoe activeer ik mijn nieuwe simkaart?

Je simkaart activeer je via de MijnTele2 omgeving. Bekijk hier een uitleg van hoe je dit stap voor stap doet.

Ben je een nieuwe klant? Activeer dan eerst je MijnTele2 account.

Wanneer is mijn simkaart actief?

Dat verschilt waar je je toestel met abonnement besteld hebt. Bekijk hieronder het overzicht.

Tele2 Klantenservice/Website Retailer Etailer
Toestel met nieuw nummer De simkaart wordt binnen
1 uur geactiveerd nadat
je je handset ontvangen
hebt van de AMP koerier.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Toestel met nummerbehoud De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd.
Vervangende simkaart Je moet de simkaart binnen
14 dagen in MijnTele2 activeren.
Na 14 dagen wordt de order gecancelled.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Toestel bij een verlenging De simkaart wordt binnen 10 minuten geactiveerd nadat je je toestel ontvangen hebt van de AMP koerier. Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Je moet contact opnemen met de partij waarbij je je toestel besteld hebt. Zij activeren dan je simkaart.
Kan ik mijn simkaart activeren in het buitenland?

Ja dat is mogelijk. Dit werkt op dezelfde manier als wanneer je in Nederland bent.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Bekijk hier hoe je je bestelling kunt annuleren.

Kan ik mijn bezorgadres wijzigen?

Je kan inloggen bij AMP. Dan kun je eenvoudig aanpassen waar je nieuwste gadget geleverd gaat worden. Dit kan thuis zijn, maar ook op een ander werk- of privéadres. Zolang je pakket nog niet is gesorteerd in de afleverroute kun je het adres wijzigen.

Wanneer krijg ik mijn nieuwe mobiele nummer?

Heb je een nieuw Tele2-mobiel nummer aangevraagd bij je bestelling? Dan krijg je voordat je telefoon wordt bezorgd een SMS’je en e-mailtje met je nieuwe mobiele nummer.

Direct hulp nodig?

Heb je een vraag? Stel hem aan onze virtuele assistent.
Tele2 schrijft een bericht...

MijnTele2 app
Vraag het de chatbot

Heb je een vraag? Stel deze dan aan onze superslimme, zelflerende chat-robot. Dit is jouw virtuele redder in nood.
Heb je de app nog niet? Download hem dan meteen!