Klantenservice Mobiel

 Leverproces van Tele2 Mobiel


Op deze pagina kun je per product van Tele2 mobiel het leverproces bekijken. Kies hieronder over welk product je het leverproces wilt zien.

Leverproces van Sim Only


Blijf op de hoogte van de status van je bestelling via de online omgeving van MijnTele2! Log in om het leverproces stap voor stap te volgen. Heb je je abonnement niet bij Tele2 zelf besteld, is het leverproces net even anders. Neem hiervoor contact op met de partij waar je je abonnement hebt afgesloten.
Heb je een Sim Only besteld?

We willen je graag meer inzicht geven in het leverproces. Hieronder lees je welke stappen worden doorlopen wanneer je een nieuwe simkaart hebt besteld:
1. We hebben je aanvraag ontvangen en verwerken dit voor je.
2. Zodra je aanvraag verwerkt is, maken we de simkaart klaar voor verzending.
3. De simkaart wordt vervolgens binnen 5 werkdagen verzonden via PostNL.

Nummerbehoud
• Als je besteld hebt, vragen we je nummerovername meteen aan bij je huidige mobiele aanbieder. Dit duurt ongeveer 2 werkdagen. Je provider moet dit verzoek namelijk goedkeuren. Misschien heb je nog een opzegtermijn. Afhankelijk hiervan weten we wanneer je bij ons van start kan gaan.
• Je krijgt een sms van ons zodra we met zekerheid kunnen zeggen op welke datum we je mobiele telefoonnummer overnemen. Je wordt per brief geïnformeerd wanneer blijkt dat wij je mobiele telefoonnummer niet kunnen overnemen.
• PostNL bezorgt je brief binnen 5 werkdagen, gewoon door de brievenbus.

Veelgestelde vragen:
Hoe activeer ik mijn nieuwe simkaart?

Je simkaart activeer je via de MijnTele2 omgeving. Bekijk hier een uitleg van hoe je dit stap voor stap doet.

Ben je een nieuwe klant? Activeer dan eerst je MijnTele2 account.

Wanneer is mijn simkaart actief?

Dat verschilt waar je je Sim Only besteld hebt. Bekijk hieronder het overzicht.

Tele2 Klantenservice/Website Retailer Etailer
Sim Only met nieuw nummer Je moet de simkaart binnen
14 dagen in MijnTele2 activeren.
Na 14 dagen wordt de order gecancelled.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Sim Only met nummerbehoud De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. De simkaart wordt op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd.
Vervangende simkaart Je moet de simkaart binnen
14 dagen in MijnTele2 activeren.
Na 14 dagen wordt de order gecancelled.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Sim Only bij een verlenging Je moet de simkaart binnen
14 dagen in MijnTele2 activeren.
Na 14 dagen wordt de order gecancelled.
Je simkaart wordt
automatisch geactiveerd.
Je moet contact opnemen met de partij waarbij je je toestel besteld hebt. Zij activeren dan je simkaart.
Kan ik mijn simkaart activeren in het buitenland?

Ja dat is mogelijk. Dit werkt op dezelfde manier als wanneer je in Nederland bent.