Klantenservice Mobiel

Inflatiecorrectie op je mobiele abonnement


In 2018 voert Tele2 een inflatiecorrectie door op de vaste kosten van je mobiele abonnement. Dit geldt voor je Bel/SMS-bundel en databundel. De  inflatiecorrectie wordt jaarlijks bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en is voor dit jaar vastgesteld op 1,4%. De correctie gaat in op 1 juli. Op de factuur die je in augustus ontvangt, zie je de correctie voor het eerst.
Inflatiecorrectie toegepast

De inflatiecorrectie geldt voor alle consumenten abonnementen en contractverlengingen. Behalve als je je abonnement na 9 januari 2018 hebt besteld of verlengd.

De inflatiecorrectie geldt voor de volgende bundels:

  • Bel/SMS-bundel
  • Databundel

De prijzen van andere (losse) bundels en de tarieven voor verbruik buiten de bundel worden niet verhoogd.

Veelgestelde vragen:
Mag ik nu opzeggen?

Je kunt je abonnement niet kosteloos opzeggen naar aanleiding van deze wijziging. In de Algemene Voorwaarden die bij je contract horen, staat deze inflatiecorrectie namelijk ook vermeld.

Hoe berekent Tele2 de inflatiecorrectie?

Tele2 volgt de door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekende inflatie (consumentenprijsindex). Voor 2017 is dat 1,4%. Met dit percentage worden de abonnementskosten van onze mobiele abonnementen verhoogd. Lees hierover meer op de website van het CBS.

Hoe hebben jullie mij geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

We hebben klanten geïnformeerd via onze nieuwsbrief. En, klanten die niet geabonneerd zijn op de nieuwsbrief, hebben een e-mail van ons ontvangen. Ook op de factuur die je in juni hebt ontvangen, hebben we verteld over de inflatiecorrectie die op 1 juli in is gegaan. Op de factuur die je in augustus ontvangt, zie je de correctie voor het eerst terug.